English

رئیسی در پکن:

ایران، چین را شریک قابل اعتماد تجاری برای خود می‌داند/شرکت‌های اقتصادی دو کشور زمینه را برای توسعه همکاری‌های بلند مدت فراهم کنند

رئیس جمهور در جمع نمایندگان ده‌ها شرکت بزرگ اقتصادی چین، مذاکرات انجام شده در این سفر را بسیار مثبت ارزیابی کرد و از شرکت‌های اقتصادی دو کشور خواست با استفاده ظرفیت مناسب ایجاد شده برای توسعه همکاری‌ها گام‌های بلندی بردارند.

ایران، چین را شریک قابل اعتماد تجاری برای خود می‌داند/شرکت‌های اقتصادی دو کشور زمینه را برای توسعه همکاری‌های بلند مدت فراهم کنند

به گزارش خبرگزاری موج، حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی در ادامه برنامه‌های دومین روز سفر خود به چین، بعد از ظهر امروز چهارشنبه به وقت محلی، در جمع نمایندگان ده‌ها شرکت بزرگ اقتصادی این کشور حاضر شد و پس از شنیدن نقطه نظرات نمایندگان ۱۰ ابرشرکت چینی و تعدادی از شرکت‌های فعال ایرانی در این کشور گفت: با توافقات خوبی که در این سفر به دست آمده است، شرکت‌های اقتصادی دو کشور می‌توانند برای توسعه همکاری‌ها در زمینه‌های مختلف گام‌های بلندی بردارند.

رئیس جمهور برداشتن گام‌های بلند در تعاملات را، از جمله توافقات خود با رئیس جمهور چین دانست و افزود: در هر دو کشور ظرفیت‌های به کار گرفته نشده بسیاری وجود دارد که هر دو رئیس جمهور بر بهره‌گیری از این ظرفیت‌ها برای ارتقای بیش از پیش همکاری‌ها تاکید کردیم.

رئیس جمهور در ادامه از توافق با رئیس جمهور چین درباره تشریک مساعی دو کشور برای مقابله با یکجانبه‌گرایی خبر داد و با اشاره به ظرفیت‌های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی دو تمدن بزرگ ایران و چین اظهار داشت: ایران، چین را شریک قابل اعتماد تجاری برای خود می‌داند و معتقد است که می‌توان از ظرفیت همکاری‌های دو کشور در مسیر توسعه ایران بهره برد.

رئیسی با اشاره به ظرفیت‌های کم‌نظیر اقتصادی و ژئواستراتژیک ایران و نقش بسیار مهمی که ایران در تجارت کالا با آسیای مرکزی، قفقاز و اروپا دارد، افزود: شرکت‌های چینی می‌توانند از این ظرفیت‌ها برای تبادل کالا و همچنین سرمایه‌گذاری استفاده کنند.

رئیس‌جمهور با استقبال از فعالیت شرکت‌های چینی در زمینه سرمایه‌گذاری اقتصادی و انتقال تکنولوژی تصریح کرد: پیشرفت‌های چین در فناوری‌های نوین و توسعه و پیشرفت شرکت‌های دانش بنیان در ایران زمینه مناسبی برای همکاری ایجاد کرده که باید از آن استفاده کرد.
دکتر رئیسی همچنین بر ضرورت تسهیل فعالیت شرکت‌های دو کشور و رفع موانع موجود در این زمینه تاکید کرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی