English

رئیس سازمان انرژی اتمی:

غنی سازی های جدید در راستای فعالیت‌های صنعتی مورد استفاده است/ پنهان کاری نداریم

محمد اسلامی در رابطه با وضعیت ذخایر هسته‌ای گفت: آن میزان از ذخایر هسته‌ای که غنی سازی می‌شود برای اهداف تعریف شده‌ای از فعالیت‌های صنعتی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

غنی سازی های جدید در راستای فعالیت‌های صنعتی مورد استفاده است/ پنهان کاری نداریم

به گزارش خبرگزاری موج، رئیس سازمان انرژی اتمی گفت: آن میزان از ذخایر هسته‌ای که غنی سازی می‌شود برای اهداف تعریف شده‌ای از فعالیت‌های صنعتی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

محمد اسلامی رئیس سازمان انرژی اتمی در حاشیه جلسه هیئت وزیران اظهار داشت: سازمان انرژی اتمی در ایام دهه فجر چند طرح را رونمایی کرد که پیام مهم آن این بود که جریان تحقیقات زنده و فعال است و به جهت گیری اثر گذار در زندگی مردم پرداخته می‌شود تا مردم از جایگاه فناوری هسته‌ای، اهمیت و نقش آن بیشتر آگاه شوند.

وی عنوان کرد: این طرح‌ها در شرایطی که گفته می‌شود جمهوری اسلامی ایران اهداف پنهان دنبال می‌کند، کمک می‌کنند مردم بیشتر این موضوعات را درک کنند. یکی از این دستاوردها این بود که بتوانیم از فناوری‌هایی که داریم بهتر و بیشتر به مردم خدمت رسانی کنیم آن هم استفاده از فناوری الکترومغناطیس برای آفت کشی بود تا به جای آفت کش‌های سیمایی رایج استفاده شود.

رئیس سازمان انرژی اتمی افزود: در عرض شش ماه گذشته این تحقیقات تبدیل به سیستم صنعتی شد که می‌تواند در تولید مواد غذایی مستقر شود و مردم باور داشته باشند که هم در موضع تولید کننده هم مصرف کننده تأثیرات اقتصادی و تأثیراتی در سلامت دارد.

اسلامی گفت: از دیگر دستاوردها، استفاده از سولفور موجود در مواد نفتی بود که در دهه فجر رونمایی شد. در بخش سلامت نیز یک ماده منعقد کننده خون که ماده گران قیمتی است و در تحریم قرار دارد را وارد خط تولید کردیم تا در اتاق‌های عمل استفاده کنند.‌

وی در رابطه با وضعیت ذخایر هسته‌ای با تاکید بر اینکه عدد و رقم و میزان ذخایر هسته‌ای به چه درد شما می‌خورد؟، گفت: آن میزان از ذخایر هسته‌ای که غنی سازی می‌شود برای اهداف تعریف شده‌ای از فعالیت‌های صنعتی مورد استفاده قرار می‌گیرد. 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه