English

مخبر:

پروژه های پیشران فازبندی شود

معاون اول رئیس جمهور در هشتمین جلسه پروژه های پیشران اقتصاد ملی گفت: برخی پروژه های پیشران که اجرای آنها چند سال زمان می برد، بهتر است فازبندی شوند تا در صورت امکان پیش از بهره برداری کامل طرح، شاهد افتتاح فازهای مختلف باشیم.

پروژه های پیشران فازبندی شود

به گزارش خبرگزاری موج، در هشتمین جلسه پروژه های پیشران اقتصاد ملی با حضور معاون اول رئیس جمهور برگزار و در گزارشی میزان پیشرفت عملیات اجرایی در دوره یکساله گذشته ۲۷ درصد اعلام شد.

محمد مخبر اظهارکرد: جریان پیشران بودن در امر توسعه نباید فقط به اجرای پروژه های مصوب پیشران منحصر شود بلکه باید به ابعاد دیگر آن نظیر بهره وری نیز توجه جدی صورت گیرد.

معاون اول رییس جمهور از مدیران اجرایی پروژه های پیشران خواست به موضوع بهره وری توجه جدی داشته باشند و نسبت به ارتقاء توانمندی و دانش نیروی انسانی، استفاده از تکنولوژی های جدید و به روزرسانی ماشین آلات که عواملی مهم و موثر در ارتقاء بهره وری بنگاه های اقتصادی است، اقدام کنند تا شاهد شکوفایی این واحدهای تولیدی و الگوسازی در بهره وری نیز باشیم.

وی با تاکید بر اهمیت پروژه های پیشران اقتصاد و تبدیل شدن آن به کلیدواژه و گفتمان در سطح جامعه، تصریح کرد: پروژه های پیشران اقتصاد امروز در بالاترین سطوح پیگیری می شود که لازم است دستگاه های اجرایی مرتبط حساسیت جدی نسبت به اجرای این پروژه ها داشته باشند و رسانه ملی نیز اطلاع رسانی دقیقی از روند پیشرفت و اجرای این پروژه ها به مردم ارائه دهد.

مخبر افزود: برخی پروژه های پیشران که اجرای آنها چند سال زمان می برد، بهتر است فازبندی شوند تا در صورت امکان پیش از بهره برداری کامل طرح، شاهد افتتاح فازهای مختلف باشیم که در شکوفایی، بالندگی و درآمدزایی پروژه ها بسیار موثر خواهد بود.

در این جلسه که دستیار اقتصادی رییس جمهور نیز حضور داشت، گزارشی از دوره ۱۲ ماهه عملیات اجرایی گروه پیشرانان پیشرفت ایران ارائه و میزان پیشرفت فیزیکی پروژه ها در یکسال گذشته ۲۷ درصد اعلام شد.

براساس این گزارش در حال حاضر ۴۸ پروژه در حال اجراست که ۴۲ پروژه مربوط به گروه فلزی ـ معدنی و ۶ پروژه مربوط به گروه پتروشیمی است و براساس گزارش عملکرد مانع زدایی ها،‌ در حال حاضر ۴۶ مساله به تفکیک هر دستگاه اجرایی احصاء شده که بخشی از این مشکلات مرتفع شده و بخشی نیز در حال بررسی است.

 

بیشتر بخوانید:

طرح تبدیل کارخانه‌های خودروهای بنزینی به سی ان جی سوز مصوب شد

رفع مشکلات کشور با کمک بخش خصوصی میسر می‌شود /شخصا آماده پیگیری مشکلات هستم

ایران در غم فاجعه زلزله ترکیه سهیم است/ آماده ارسال هر نوع کمک هستیم

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه