English

سخنگوی دولت در حاشیه هیات دولت:

۶۹۵ میلیارد تومان به زلزله زدگان خوی اختصاص یافت

سخنگوی دولت از تصویب اختصاص 695 میلیارد تومان در نشست امروز هیات وزیران برای بازسازی منازل و مراکز عمومی آسیب دیده و کاهش آلام مردم در استان آذربایجان غربی وشهرستان خوی خبر داد.

695 میلیارد تومان به زلزله زدگان خوی اختصاص یافت

به گزارش خبرگزاری موج، علی بهادری جهرمی در حاشیه جلسه هیات دولت، بیان کرد: دولت گزارش های متعددی از سوی بخش های مختلف اجرایی در خصوص افتتاح ها و اقداماتی که در حوزه های  مختلف نظیر انرژی، بهداشت، ورزش، مسکن در دهه مبارک فجر  انجام می شود دریافت کرده است. بخش زیادی از جلسه امروز هیات دولت به این موضوع اختصاص پیدا کرده است. امروز بعد از ظهر برگزاری جشنواره کتاب سال را نیز در پیش داریم که با حضور رئیس جمهور انجام می شود.

وی در ادامه اظهار کرد: گزارش خوبی را بخش های مختلف از جمله وزارت خارجه و بهداشت و درمان و وزارت کشور از کمک های بشردوستانه‌ای که توسط مجموعه هلال احمر و سایر مجموعه های عمومی و مردمی به زلزله زدگان کشورهای ترکیه و سوریه داشتند، ارائه دادند که بیشتر با محوریت درمانی و پزشکی و کمک در جهت شناسایی هرچه سریعتر افرادی که زیر آوار مانده‌اند بود.

سخنگوی دولت در ادامه تصریح کرد: از جمله مصوبات امروز هیات وزیران، تصویبی بود که پیرو گزارش جلسه گذشته که با حضور استاندار آذربایجان غربی در جلسه هیات دولت در خصوص زلزله خوی ارائه شده بود، انجام شد. بحث و بررسی های کارشناسی در مجموعه وزارت کشور و سازمان  برنامه صورت گرفت و امروز در هیات وزیران با اختصاص مبلغ 695 میلیارد تومان کمک هزینه های مختلف  در حوزه بازسازی و ساخت وساز مسکن های تخریب شده و  در حوزه بازسازی اماکن عمومی مانند مدارس، درمانگاه  و در حوزه کمک برای تامین تسهیلات بانکی برای مسائل ناشی از  زلزله مانند تسهیلات ودیعه مسکن و امثال آن موافقت شد.

وی در ادامه تاکید کرد: این مبلغ با سرعت ان شاءالله در اختیار استان قرار گیرد. البته پیش از این تنخواهی در اختیار قرار گرفته بود. ان شاءالله این مبلغ با سرعت بتواند آسیب های وارده به مردم خوی در سه زلزله ای که در ایام اخیر در این شهرستان رخ داده است را جبران کند و از آلام مردم بکاهد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه