English

امیر سرتیپ واحدی:

نیروی هوایی پس از جنگ تحمیلی تولدی دوباره یافت

فرمانده نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران پیش از خطبه‌های نماز جمعه تهران گفت: نیروی هوایی پس از جنگ تحمیلی تولدی دوباره یافته و امروز در خودکفایی تجهیزاتی به بلوغ رسیده است.

نیروی هوایی پس از جنگ تحمیلی تولدی دوباره یافت

به گزارش خبرگزاری موج، امیر سرتیپ حمید واحدی فرمانده نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در آستانه روز نیروی هوایی به عنوان سخنران پیش خطبه نماز جمعه امروز جمعه ضمن تبریک فرا رسیدن ایام الله دهه فجر و ولادت حضرت علی (ع)، با اشاره به  مردم ایران به عنوان  مردم بزرگوار و غیرور ایران خاطرنشان کرد: هر قدر که از زمان شکل‌گیری انقلاب اسلامی می‌گذرد تاثیرات عمیق‌تری از انقلاب را درک می‌کنیم. شاخص دشمنی‌ها با انقلاب اسلامی حرکت ملت برزگ ایران در سال 57 و رهایی از استکبار آثار کلان خود را در مناسبات جهانی داشته است.

وی افزود: بسیاری از روشنفکرنمایان انقلاب اسلامی را جریانی زودگذر می‌پنداشتند، اما هویت تمدنی ایران که با معارف اسلامی غنی شده بود در مقابل این تفکر ایستاد و نسخه جدیدی از مناسبات اجتماعی که نسخه مقاومت است را ارائه کرد که از دوره خود تا به امروز بی‌نظیر بوده است.

فرمانده نیروی هوایی ار تش جمهوری اسلامی ایران تصرح کرد: یکی از دلایل آغاز جنگ تحمیلی و استمرار دشمنی تا به امروز کاهش نفوذ غرب بر منابع نفت و گاز منطقه غرب آسیا و شکست در مسلط کردن رژیم جعلی صهیونیستی بر تحولات منطقه است. انقلاب اسلامی با حمایت از حرکت های ضد استکباری نقش اساسی در حرکت های آزادیخواهانه و افول هژمونی آمریکا را داشته است.

امیر واحدی افزود: تمدن غرب امروز یک هماوردی تمدنی پیدا کرده و دشمن فهمیده است همانگونه که رهبر انقلاب در بیانیه گام دوم مطرح فرمودند تمدن بزرگ اسلامی در حال شکل‌گیری است و از همین رو تمام ابزارهای خود را برای مقابله با آن به کار بسته‌اند که محصول آن جنگ ترکیبی است؛ جنگی که نقطه‌های امیدبخش را هدف قرار داده و به دنبال انحراف یا انصراف ملت ایران از مسیر پیشرفت هستند. در تاریخ صدر اسلام هم مشاهده می‌کنیم هرگاه لشکر خودی به پشت خیمه‌های دشمن می‌رسید دشمنان تزویر را به کار می‌بستند که نمونه بارز آن بر سر نیزه کردن قرآن‌ها بود. همان جنگ نرم در شکل امروز خود به شکل پیچیده‌تر جنگ ترکیبی است که در چنین شرایطی فرماندهی معظم کل قوا از سال گذشته فرمان جهاد تبیین را به عنوان یک امر فوری و ضروری صادر کردند.

فرمانده نیروی هوایی ارتش در خصوص نقش نیروی هوایی در انقلاب و خوداتکایی پساانقلاب عنوان کرد: دهه فجر مقارن با بیعت تاریخی کارکنان نیروی هوایی ارتش با امام راحل در اوج دوران خفقان، رژیم طاغوت از جایی که فکرش را نمی‌کرد ضربه خورد. این حضور آگاهانه محصول اراده و تصمیم یک گروه خاص نبود چون در وقایع تثبیت انقلاب و جنگ تحمیلی با وجود خروج مستشاران نظامی شاهد حضور غیرتمندانه نیروی هوایی در صف اول دفاع در برابر تجاوز دشمن بعثی بودیم. به گونه ای که کارشناسان رسانه های خارجی در تحلیل های خود گفتند خلبانان نیروی هوایی اجازه ندادند موتور هواپیماهای رژیم بعث خنک شود.

واحدی با بیان این‌که «نیروی هوایی با رویش‌های انقلابی خود تا امروز همواره پای انقلاب ایستاده است» به برخی اقدامات نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران اشاره کرد و گفت: شرکت موثر در رزمایش‌های تک نیرویی و مشترک در پهنه آسمان ایران و ایفای نقش حیاتی به عنوان حلقه بازدارنده در چرخه دفاعی نیروهای مسلح با روزآمدی انواع هواپیماهای با سرنشین و بدون سرنشین و تجهیز به تسلیحات هوشمند نقطه‌زن بومی بیانگر آن است که نیروی هوایی پس از جنگ تحمیلی تولدی دوباره یافته  و امروز در خودکفایی تجهیزاتی به بلوغ رسیده است.

وی در ادامه اظهار کرد: تحریم‌ها دانش و ارداده متخصصین این نیرو را افزایش داده است. طراحی و ساخت هواپیمای شکاری و انواع پهبادها در کنار تعمیر اساسی تمامی هواپیماها شکستن انحصار تولید بسیاری از فناوری های نوین در بخش هوانوردی، توان اداره صحنه نبرد با راهبردی مشترک انواع هواپیماهای با سرنشین و بدون سنرشین توس فرماندهی کنترل متمرکز در بستر امن ارتباط بومی محصول اعتماد به شعار «ما می‌توانیم» است.

فرمانده نیروی هوایی ارتش یادآور شد: حضور در کنار مردم و امدادرسانی هوایی در زلزله های بم، کرمانشاه و خوی از مصادیق شعار «ارتش فدای ملت» است. امدادرسانی به سیل زدگان مناطق مختلف کشور و خدمت رسانی در حرکت عظیم اربعین حسینی برگ زرینی در کارنامه نیروی هوایی ارتش است.

امیرسرتیپ واحدی با بیان این‌که «در فراگیری بیماری کرونا نیز کارکنان نیروی هوایی تمام توان خود را برای رائه خدمت به کار بستند»، تصریح کرد: نیروی هوایی در پشتیبانی از جبهه مقاومت و دفاع از حرم آل الله نیز کارنامه درخشانی دارد، به گونه ای که سیدالشهدای مقاومت حاج قاسم سلیمانی فرمودند حماسه خلبانان در دفاع از حرم کمتر از مدافعان زمینی حرم نبود.

وی در پایان خطاب به جوانان کشور گفت: اگر دیروز با انقلاب اسلامی حرکتی آغاز شد که تغییرات سیاسی را شکل داد، امروز نگرانی غرب این است که این حرکت به چالش تمدنی تبدیل شده است. موتور پیشران این حرکت تمدن ساز شما جوانان هستید، خود را برای زمینه سازی ظهور حضرت ولی عصر (عج) و تشکیل تمدن بزرگ اسلامی آماده کنید.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی