English

حجت‌الاسلام حاج‌علی اکبری در نماز جمعه تهران:

شکستن قداست‌ها و بی‌حرمتی به مقام زن از آسیب‌های فتنه اخیر بود

خطیب نماز جمعه تهران گفت: در ماجرای فتنه‌‌گری اخیر از میان آسیب‌های مادی و معنوی که به جامعه وارد شد ۲ آسیب مهمتر و برجسته تر است، اولین آن شکستن قداست‌ها و بی‌حرمتی به مقام زن به ویژه با شکستن حریم عفاف و حجاب است.

شکستن قداست‌ها و بی‌حرمتی به مقام زن از آسیب‌های فتنه اخیر بود

به گزارش خبرگزاری موج، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد جواد حاج علی اکبری در خطبه‌های نماز جمعه این هفته در مصلی امام خمینی(ره) ابراز داشت: خودم و همه شما برادران وخواهران عزیز را به رعایت تقوای الهی دعوت می‌کنم برای سفر سخت و پرالتهاب و پراضطراب ابدی که پیش روی همه ما است ما دشواری‌ها و گردنه‌های سخت تنها و تنها زاد و توشه‌ای که نجات بخش است تقوا، رعایت حریم حق و اهتمام به رعایت فرمان پرودگار متعادل است.

وی افزود: بهترین توشه و تنها توشه‌ای که در سفر ابدی انسان را یاری می‌کند تقوا است و البته دنیای کوتاه مدت ما را هم تقوا آباد می‌کند.

خطیب نماز جمعه بیان کرد: در آستانه ماه جمادالثانی هستیم که امیدواریم هلال برکت عافیت و امن و امان و ایمان و رحمت برای همه محبان فاطمه زهرا(س) باشد. ماهی که اختصاص به حضرت زهرا دارد اوایل ماه فاطمیه شهادت و اواخر ماه فاطمیه ولادت است.

حاج علی اکبری افزود: با توجه به شرایطی که در آن قرار داریم، امروز بیش از هر روز دیگری جامعه ما نیازمند عنایات بی‌بدیل بانوی ملک و ملکوت است.

وی خاطرنشان کرد: در ماجرای فتنه‌انگیزی‌های سه ماهه اخیر از میان آسیب‌های مادی و معنوی که به جامعه ما وارد شد ۲ آسیب مهمتر و برجسته تر است. اولین آن شکستن قداست‌ها و بی‌حرمتی به مقام زن به ویژه با شکستن حریم عفاف و حجاب است.

خطیب نماز جمعه تهران ادامه داد: جاهلیت مدرن با سرکردگی آمریکا و صهیونیسم بین‌الملل پیشرفته تر از جاهلیت اول فوق تخصص ظلم به زن و زنده به گور کردن هویت زنان هستند، اما اینبار با پرچم آزادی زنان و دفاع از حقوق زنان. اولین قربانی این ابرجنایت زن غربی بود که سست کردن بنیان خانواده در غرب و آنگاه این سیل بنیان‌کن را به سوی سایر کشورها رها کردند که هم در آمریکای لاتین و هم در آفریقا و بخش‌هایی از آسیا خرابی هایی را به وجود آورد. مگر جاهایی که فرهنگ‌های بومی داشتند به ویژه مناطق اسلامی که مقاومت کردند.

حاج علی اکبری با بیان اینکه در ایران به برکت انقلاب اسلامی موج استهاله هویتی زنان که در دوران ستمشاهی آغاز شده بود و در متن برنامه‌های رسمی رژیم کثیف ستمگر قرار گرفته بود متوقف شد، اظهار داشت: با برافراشته شدن پرچم اسلام ناب محمدی، بازگشت به هویت فاطمی دستور کار ملت ایران قرار گرفت.

وی افزود: انقلاب اسلامی حرفی نو، نگاهی نو و تحول آفرین را در این عرصه پیش روی بشریت گذاشت که این نگاه جدید در غالب کنشگری زن مسلمان ایرانی عینیت پیدا کرد و الگوی سوم زن را در برابر الگوی شرقی وغربی ارائه کرد. این تعبیر زیبا از رهبر انقلاب است که زن مسلمان ایرانی تاریخ جدیدی را پیش چشم زنان جهان گشود و ثابت کرد می‌توان زن بود محجبه و شریف بود و در عین حال می‌توان سنگر خانواده را پاکیزه نگه داشت و فتوحات بزرگ به ارمغان آورد.

خطیب نماز جمعه عنوان کرد: این الگوی درخشنده، منطق غربی را به چالش کشید و توجه بانوان فرهیخته در شرق و غرب را به خود جلب کرد و در مقابل استعمار غربی در موضوع زن صف‌آرایی کرد. در تحقق این الگوی سوم و فاخر و برجسته و پاکسازی فرهنگ ایرانی از فرهنگ غربی راه طولانی در پیش داریم اما آنچه که در رشد و تعالی شخصیت زنان انجام شد، کاری بزرگ و اقدامی فرخنده و پربرکت بود و همین مقدار کابوسی برای غربی‌ها بود.

حاج علی اکبری یادآور شد: ما در جریانات اخیر شاهد تلاش گسترده‌ای برای ضربه زدن به منطق اسلامی به زن بودیم از آغاز انقلاب هم این موضوع را شاهد بوده‌ایم اما در ماجراهای اخیر مشاهده کردید که همه شیاطین را بسیج کردند از همه ظرفیت‌ها استفاده کردند، عناصر خودفروخته را به میدان آوردند و از فریب خورده‌ها استفاده کردند تا در برابر منطق اسلامی صف‌آرایی کند و به این اهتزاز هوتی ملت ایران در موضوع زن و خانواده ضربه جبران‌ناپذیری را وارد کنند.

وی بیان کرد: گرچه از جامعه بانوان و دختران ما یک نه بزرگ را شنیدند اما خلاءهای فرهنگی و ضعف‌های ساختار در حوزه تعلیم و تربیت و آموزش و پرورش و آموزش عالی و در رسانه‌های دیداری و شنیداری و ولنگاری در حوزه مجازی باعث خسارت قابل توجهی در این بخش شد. در چنین شرایط باز هم چشم امید به فاطمه زهرا (س) است و اکنون که فاطمیه از راه می‌رسد باز هم اعجاز یاد و ذکر و توجه به حضرت فاطمه در ماهی که طلوع و غروب زهره عرش در آن اتفاق افتاده اعجاز فاطمی را خواهیم دید.

خطیب نماز جمعه تهران تاکید کرد: در فاطمیه‌ی امسال همه بانوان به اصل خود و هویت فاطمی خود باز می‌گردند و با کانون اصلی عصمت و طهارت و حیا تجدید عهد خواهند کرد و تنها با نور درخشان زهرای اطهر است که ظلمات جاهلیت مدرن در هم شکسته خواهد شد.

وی گفت: بانوان ما در ایام فاطمیه با تکیه بر مکتب فاطمه زهرا جاهلیت مدرن را در موضوع زن و خانواده به ویژه محاکمه خواهند کرد و فهرست طولانی جنایات آن بر علیه زنان را به رخ خواهند کشید و انشاالله پرچم آزادی زنان را به نام صدیقه طاهره همچنان بر افراشته نگه خواهند داشت اما خسارت دوم که در فتنه انگیزی های اخیر تا حدی به جامعه ما وارد شد ایجاد اختلال عاطفی و قدرت‌های عاطفی در جامعه ما بود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه