English

معاون رئیس جمهور:

رونق بازار از مهمترین برنامه‌های اقتصادی دولت است

معاون اقتصادی رئیس جمهوری گفت: مهمترین مسئله اقتصادی ایران سرمایه گذاری، تولید و گسترش بازار است و مشکلات فراروی پیشرفت اقتصادی، تمرکز اقتصاد بر درآمد نفتی و رانت بازی‌ها است که بیش از یکصد سال همچون ویروس وارد بدنه اقتصادی کشور شده است.

رونق بازار از مهمترین برنامه‌های اقتصادی دولت است

به گزارش خبرگزاری موج، معاون اقتصادی رئیس جمهور در نشست معاونان امور هماهنگی اقتصادی سرمایه گذاری، تولید و گسترش بازاراز مهمترین برنامه‌های اقتصادی دولت است استانداری‌ها در مشهد گفت: بیشترین گردش پولی در کشور صورت می‌گیرد و این گردش پولی درمقابل ارز‌های خارجی توان مقابله ندارد و ارزش ریال ایران رو به کاهش است و برای برون رفت از این مشکل باید به سمت تولید، سرمایه گذاری و شناسایی بازار‌های داخلی و خارجی باشیم.

محسن رضایی افزود: در ۱۰ ماه گذشته ۴۵ میلیارد دلار صادرات نفتی و حدود ۴۰ میلیارد دلار درآمد نفتی، گازی و میعانات داشتیم که نسبت به سال گذشته ۱۸ درصد افزایش یافته است.

وی به برنامه‌های دولت برای رفاه و آسایش مردم اشاره کرد وگفت: درسال آینده بدنبال ارزان سازی سلامت و ارائه کالا برگ برای ۹ تا ۱۱ قلم کالای اساسی با نظر مردم هستیم.

رضایی همچنین به حوزه مسکن اشاره کرد و افزود: از ابتدای اسفند هر هفته بیش از ۱۰ هزار واحد مسکونی به متقاضیان تحویل می‌شود و برای شهر‌های زیر ۲۰ هزارنفرهم زمین برای ساخت داده خواهد شد.

معاون اقتصادی رئیس جمهور در بخش دیگری از صحبت‌های خود به جنگ اقتصادی دشمنان علیه ایران اشاره کرد وگفت: دشمن پس از ناکامی در موضوعات سیاسی و امنیتی بازار‌های ایران را مورد هدف قرارداده و با جوسازی‌های مختلف بدنبال ناامن کردن بازار و اقتصاد ایران است تا مردم بدنبال خرید ارز و اقتصاد ناسالم بروند.

رضائی افزود: دولت بدنبال تمرکز زدائی اختیارات در پایتخت تا پایان سال است و با ابلاغ رئیس جمهور به وزرا اختیارات در موضوع اجرائی به استان‌ها داده می‌شود.

وی از طرح صادرات مرزی توسط مرزداران از بازارچه‌های مرزی خبر داد و گفت: این طرح قرار است در دولت مطرح شود تا با این کار معیشت مردم مرزنشین بهبود یابد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه