English

محسن رضایی:

اصلاحات اساسی در تجارت خارجی صورت گیرد/انتقاد از بخشنامه‌های خلق الساعه و غیرتخصصی

معاون اقتصادی رئیس جمهور با انتقاد از بخشنامه‌های خلق الساعه و غیرتخصصی گفت: نمی‌شود اداره‌ای در تهران داشت و برای تمام شهر‌ها یک بخشنامه ثابت صادر کرد.

 اصلاحات اساسی در تجارت خارجی صورت گیرد/انتقاد از بخشنامه‌های خلق الساعه و غیرتخصصی

به گزارش خبرگزاری موج آذربایجان شرقی، محسن رضایی امشب در نشست شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی استان اظهار داشت: تجارت نقش مهمی در تولید و ترانزیت و درآمد ملی دارد و اگر کشور صادرات محور باشد درآمد ملی از ترانزیت هم افزایش می‌یابد.

وی با اشاره به وجود جاده ابریشم و نقش آن در اقتصاد ایران خاطر نشان کرد: این جاده در دوران صفوی برای ارتباط با غرب و شرق استفاده می‌شد و تا زمانی که کشتی‌های بخار روی کارآمد این جاده استفاده داشت، بعدا هم با توسعه ریلی متاسفانه ما نتوانستیم پیشرفت ریلی داشته باشیم.

رضایی با بیان اینکه ایران همیشه از صادرات و ترانزیت ثروت عظیمی به دست می‌آورد، ولی در ۱۰۰ ساله گذشته از این ثروت محروم شده است، گفت: یک سری اصلاحات در دولت شروع شده است و مسائل ساختار بودجه را به جد پیگیر هستیم چراکه این موضوع هم به مردم و هم دولت ضربه زیادی زده است.

معاون اقتصادی رئیس جمهور در رابطه با مشکلات بازنشستگان خاطرنشان کرد: بازنشستگان همیشه اعتراض دارند و باید مشکلات آنان را حل کنیم.

رضایی گفت: یک بخش از اصلاحات اقتصادی مربوط به کارآفرینان و بخشی هم مربوط به دولت است که باید دست در دست هم دهیم تا اصلاحات اساسی در تجارت خارجی صورت گیرد و از شما کار آفرینان تقاضا دارم به ما کمک کنید و ما هم قصد داریم کار‌های با دل و جرات تری انجام دهیم.

وی اظهار کرد: صنعت سازی با کارخانه سازی متفاوت است؛ زیرا کارخانه محصول صنعتی تولید می‌کند، اما صنعت بحث گردشگری و سلامت خدماتی است که متاسفانه ما کارخانه سازی کرده‌ایم، اما صنعت سازی نکرده‌ایم.

محسن رضایی ادامه داد: ما امروز از چند کارخانه بازدید کردیم؛ ماشین سازی تبریز با وجود اینکه دستگاه‌هایش عوض نشده، اما باز هم می‌تواند ماشین آلات سنگین و بزرگی را تولید کند، اما همین موضوع مستلزم مرتبط شدن کارآفرینان با کارخانجات است.

معاون اقتصادی رئیس جمهور با انتقاد از بخشنامه‌های خلق الساعه و غیرتخصصی گفت: نمی‌شود اداره‌ای در تهران داشت و برای تمام شهر‌ها یک بخشنامه ثابت صادر کرد بلکه باید تفویض اختیارات صورت گیرد و این کار هم مسلتزم صنعت سازی است.

وی در مورد تفویض اختیار به استان‌ها خاطر نشان کرد: تفویض نشدن اختیار به استان‌ها قفسی ساخته که ما نمی‌توانیم انتظار پیشرفت داشته باشیم، باید استان‌ها اختیار داشته باشند.

استاندار آذربایجان شرقی هم در این نشست گفت: ظرفیت و سرمایه‌ی معادن بزرگ استان باید در داخل همین استان استفاده شود چرا که نقش مهمی در گردش مالی استان دارد.

عابدین خرّم  اظهار کرد: حرکت جدی و خوبی در حوزه‌ رشد استان آغاز شده است و بخش دولتی نیز تمام قد و بدون بهانه در خدمت بخش خصوصی است و مسیر را فراهم می‌کند.

وی افزود: حرکت خوبی در استان آغاز شده است، ولی ما خود را راضی به وضع موجود نمی‌بینیم و نقشه راهی تهیه کرده‌ایم تا وضعیت مطلوب را نشان دهد و باید برای رسیدن به رشد اقتصادی بالای ۷ درصد تلاش کنیم که این موضوع ممکن نیست مگر با همکاری بخش خصوصی و سایر بخش‌های دولتی.

 در این جلسه جمعی از اعضای هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی تبریز و رؤسای انجمن‌ها و تشکل‌های صنعتی استان به بیان مشکلات خود پرداختند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی