English

دبیر ستاد بزرگداشت سومین سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی:

حاج قاسم سلیمانی برای زنده بودن انقلاب بود

دبیر ستاد مردمی بزرگداشت سومین سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی گفت: حاج قاسم به محور وحدت تبدیل شد و بر‌خلاف تصور دشمن، شهادت حاج قاسم سندی بر حقانیت و نشانه‌ای برای حیات انقلاب اسلامی بود و حجتی برای زنده بودن انقلاب شد.

حاج قاسم سلیمانی برای زنده بودن انقلاب بود

به گزارش خبرگزاری موج، حمیدرضا مقدم‌فر، دبیر ستاد مردمی بزرگداشت سومین سالگرد شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی صبح امروز در نشست خبری تشریح برنامه‌های این ستاد که در تالار وحدت برگزار شد، ضمن ابراز تسلیت به‌مناسبت فرارسیدن سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا(ع) و گرامیداشت سالروز میلاد حضرت مسیح(ع) اظهار داشت: انقلاب اسلامی با تکیه بر معارف حضرت صدیقه طاهره(ع) شکل گرفت و شکوفا شد. در ادوار مختلف و در دوران دفاع مقدس تکیه رزمندگان به آن حضرت بود و رزماندگان پشت لباس‌های خود نام حضرت زهرا(ع) را می‌نوشتند.

 وی با اشاره به ویژگی‌های شخصیتی شهید سلیمانی افزود: شهید سلیمانی با حضرت فاطمه(ع) خیلی مأنوس بود و خودش می‌گفت که "حضرت زهرا برای ما و همه رزمندگان مادری کرده است". شهادت حاج قاسم نیز با تأسی از حضرت زهرا بود. او تا پایان عمر هم‌چون حضرت زهرا وفای‌به‌عهد داشت و معتقد بود که رمز عاقبت‌به‌خیری تکیه بر ولایت است.

دبیر ستاد مردمی بزرگداشت سومین سالگرد شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی ادامه داد: عاقبت‌به‌خیری نشانه‌هایی دارد و یکی از این نشانه‌ها، علاوه بر شهادت که اوج عاقبت‌به‌خیری است، این‌که دل‌ها در ایران و دنیا متوجه سردار دل‌ها شد، یک نشانه دیگر این‌که در زمان تشییع پیکرش همه افراد از افکار، مذاهب و اقوام مختلف حضور داشتند.

مقدم‌فر با یادآوری اینکه حاج قاسم به محور وحدت تبدیل شد، خاطرنشان کرد: نشانه دیگر اینکه به‌خلاف تصور دشمن، همان‌طور که مقام معظم رهبری فرمودند راه سردار سلیمانی همچنان امتداد دارد. شهادت حاج قاسم سندی بر حقانیت و نشانه‌ای برای حیات انقلاب اسلامی بود؛ او حجتی برای زنده بودن انقلاب شد.

وی در ادامه سخنان خود عنوان کرد: حاج قاسم همیشه زنده است و امتداد داشته و خواهد داشت. او قهرمان ملی و جهان اسلام است. امروز ما به حاج قاسم مانند گذشته نیاز داریم، چراکه نماد هویت ایرانی و اسلامی است.

مقدم‌فر با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند که خداوند دل‌ها را متوجه حاج قاسم کرد، اعلام کرد: ما کارهایی را براساس عشق و علاقه به حاج قاسم به‌همراه مردم انجام خواهیم داد.

وی راجع به برنامه‌های سومین سالگرد شهید سلیمانی تصریح کرد: ستاد بزرگداشت مردمی است و مردم کارها را انجام می‌دهند و از هر نهاد و دستگاهی هم که قصد کمک دارد، خواستیم به ظرفیت‌های مردمی برای انجام این مهم کمک کند.

دبیر ستاد مردمی بزرگداشت سومین سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی گفت: ما اخیراً برای انتخاب شعار سومین سالگرد فراخوان دادیم و از مردم، نخبگان، دانشگاهیان و حوزویان برای شعار امسال کمک خواستیم و در نهایت «جان‌فدا» را انتخاب کردیم. با بررسی پیشنهادات و مطالعات در سیره و اندیشه حاج قاسم، به این شعار رسیدیم. تکیه‌گاه اصلی این شعار نیز در وصیت‌نامه ایشان آمده است؛ "برادران و خواهران عزیز ایرانی من، مردم پرافتخار سربلند که جان من و امثال من هزاران بار فدای شما باد".

مقدم‌فر اضافه کرد: در سه سال گذشته تلاش‌ها و محصولات فرهنگی و هنری تولید شده بود و امسال یک پرتال و سایت اعلام کردیم تا مردم این محصولات را آن‌جا مشاهده کنند.

وی در ادامه به تبیین برنامه‌های سالگرد شهید سلیمانی پرداخت و گفت: پویش‌های مردمی مانند سال گذشته انجام خواهد گرفت و امسال هم مردم برنامه‌ریزی کرده و به ما اعلام کرده‌اند. این پویش‌ها فرهنگی و اجتماعی است و ثقل اصلی برنامه‌های امسال خواهد بود. از دیگر پویش‌های معنوی می‌توان به ختم قرآن و حفظ سوره مبارکه «صف» اشاره کرد و مساجد اعلام آمادگی کرده‌اند.

دبیر ستاد مردمی بزرگداشت سومین سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی عنوان کرد: شبکه یک سیما هرشب ساعت 19 الی 20 و سه نوبت در روز پویش‌های مردمی را انعکاس می‌دهد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه