English

فریدون عباسی دوانی برای انتخابات ریاست جمهوری اعلام کاندیداتوری کرد

داوطلب سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری افزود: بنده به‌عنوان یک معلم به‌صورت مستقل از جناح‌ها و با این رویکرد که رئیس‌جمهور دارای اختیارات کافی برای اداره امور است، اعلام کاندیداتوری کردم. لذا هیچ حزب و گروهی بنده را موردحمایت قرار نداده است.

فریدون عباسی دوانی برای انتخابات ریاست جمهوری اعلام کاندیداتوری کرد

به گزارش خبرگزاری موج، عباسی دوانی ضمن تبریک میلاد امام حسن مجتبی (ع) گفت: دولت‌ها الگویی مرکب از ایمان و عدل برای مدیریت جامعه هستند. وضعیت موجود کشور نشان‌دهنده این است که دولت از هیچ‌کدام از عناصر برای مدیریت کشور استفاده نکرده است. در حال حاضر کشور برای عبور از شرایط بحرانی همانند دهه شصت نیازمند حمایت مردم است تا امروز هم مردم پشتیبان کشور بودند. امروز بازگشت به مردم تنها راه عبور از شرایط بحرانی است. مردم باید در همه عرصه‌ها نقش‌آفرینی کنند و نباید آن‌ها را محدود کرد لذا نباید از ظرفیت آن‌ها غافل شد. مردم از بازی‌های سیاسی و جناحی خسته شدند.

داوطلب سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری افزود: بنده به‌عنوان یک معلم به‌صورت مستقل از جناح‌ها و با این رویکرد که رئیس‌جمهور دارای اختیارات کافی برای اداره امور است، اعلام کاندیداتوری کردم. لذا هیچ حزب و گروهی بنده را موردحمایت قرار نداده است.

عباسی با اشاره به وضعیت اقتصادی کشور تصریح کرد: کشور در ده سال گذشته شاهد جنگ اقتصادی تمام‌عیار بوده است. ‌دولت نخبگانی معتقد است که راه‌حل شرایط برخاسته از تحریم، سیاسی نیست بلکه اقتصادی است. همه تلاش ما این است که پول ملی و قدرت خرید مردم افزایش پیدا کند. در این دولت از همه سلایق استفاده خواهد شد. دولت نخبگانی، دولت اراده‌ها است. بنده همه توانم را برای تحقق عدالت به کار می‌گیرم. مبارزه با فساد اداری از اصلی‌ترین ابزار دولت نخبگانی است. برای مبارزه با فساد تلاش می‌شود که هزینه فساد به‌اندازه‌ای بالا رود که هیچ‌کس به سمت آن نرود.

وی در واکنش به ثبت‌نام چهره‌های اصول‌گرا ادامه داد: ثبت‌نام چهره‌های اصول‌گرا خودجوش است. البته احتمال دارد برخی افراد با اعلام کاندیداتوری نیم نگاهی برای حضور در کابینه دولت آینده داشته باشند.

*خود ظریف بود کس دیگری نبود/ رئیس جمهور مردم را با حاکمیت همراه نکردند

عباسی در پاسخ به سوال خبرگزاری موج مبنی بر اینکه با استناد به اصل 115 قانون اساسی که یکی از شرایط احراز صلاحیت ریاست جمهوری را "رجل سیاسی و مذهبی" عنوان کرده است، آیا شما خود را رجل سیاسی می دانید، گفت:  تاکنون از کانال شورای نگهبان برای انتخابات مجلس عبور کرده ام و در تصمیم گیری های داخلی و بین المللی حضور داشتم و توانستم بخشی از تشکیلات را که بر عهده من سپرده شده بود را انجام دهم. 

وی در پاسخ به سوال دیگر خبرگزاری موج، مبنی بر اینکه واکنش شما به فایل صوتی ظریف چیست، افزود: این فایل چیز جدیدی برای من نبود چرا که با شناختی که من از اقای ظریف دارم تفکراتش طی ٨سال اخیر همین بوده است لذا در این فایل هم خودش بود و کس دیگری نبود. 

نامزد انتخابات ریاست جمهوری در پاسخ به سوال دیگر خبرگزاری موج مبنی بر اینکه مهم ترین نقدتان به دولت روحانی چیست، گفت: اقای روحانی شرایط سختی را پشت سر گذاشتن و اکنون کشور در یک جنگ تمام عیار اقتصادی قرار دارد.

وی با بیان اینکه روحانی نتوانستند از جامعه درست استفاده کنند، تصریح کرد:  متاسفانه رئیس جمهور مردم را با حاکمیت همراه نکردند و نتوانست  از ظرفیت های داخلی استفاده لازم را کند. 

*رقیبی در انتخابات ندارم

عباسی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه باتوجه به تاکید شما بر دولت نخبگانی،آیا این دیدگاه برخاسته از نظریه گردش نخبگان در علم سیاست و طرفداران است؟ اظهار کرد: الگوی ما اسلامی و ایرانی است بنده علم و فناوری را، زیربنای تولید ثروت و دفاع می‌دانم. در حال حاضر در کشور از اندیشمندان داخلی استفاده می‌شود اما در طول مسیر کنار گذاشته می‌شوند. لذا برای مدیریت کشور بهتر است به دانشگاه‌ها و مراکز علمی مراجعه شود. علاوه بر این اشکالی ندارد از نخبگان خارجی در کشور استفاده کنیم. البته بهتر است از کلمه گردش نخبگان استفاده نکنیم.

داوطلب سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در واکنش به پرسش دیگری درباره اینکه حاضر به کناره‌گیری به نفع کاندیداهای دیگر هستید؟ متذکر شد: رقیبی در انتخابات ندارم هر کس که ثبت‌نام کند و تأیید شورای نگهبان را بگیرد با بنده همراه است کما اینکه بنده هم با دیگران همراه هستم. اگر از کانال شورای نگهبان عبور کنم به نفع هیچ‌کس کنار نمی‌روم.

عباسی با اشاره به مشکلات اقتصادی کشور اظهار کرد: مشکل اقتصادی کشور در کوتاه مدت قابل حل نیست و یکی از مسائل مهم  کشور بیکاری است. هر دولتی سرکار بیاید اولین کارش بحث اشتغال است و اشتغال از مسیر تولید مسکن می گذرد.

وی با اشاره به مشکلات موجود در حوزه کشاورزی ادامه داد: در امر کشاورزی هم اگر به شهرک های کشاورزی توجه نشود با مشکلات جدی مواجهه خواهیم شد و قطعا مسئله کم  آبی دولت بعدی رابا مشکل مواجهه خواهد کرد و این یعنی امنیت عذایی مردم به خطر خواهد افتاد و باید به سمت تولیدات گلخانه ای و با استفاده از آب کم برویم.

کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری اظهار داشت: وعده های کوتاه مدت نباید بدهیم همانطور که وعده١٠٠روزه آقای روحانی غلط بود .

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی