English

سید محمد حسینی در گفتگو با موج:

ریاست قالیباف بر مجلس شورای اسلامی را بعید نمی دانم/اصلاح طلبان هیچ شانسی ندارند

عضو ارشد جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی عنوان کرد: با نگاه به وضعیت کشور اوضاع مطلوبی مشاهده نمی شود و مشکلات مردم، خصوصا در حوزه اقتصاد و معیشت، یک مطالبه جدی را بوجود آورده و آن تغییر در مجلس و سپس دولت است تا شرایط کشور بهبود یابد.

ریاست قالیباف بر مجلس شورای اسلامی را بعید نمی دانم/اصلاح طلبان هیچ شانسی ندارند

سید محمد حسینی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دولت دهم که نمایندگی دوره پنجم مجلس شورای اسلامی را نیز در کارنامه خود دارد و در حال حاضر نیز از ارکان اصلی جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی (جمنا) به شمار می رود در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری موج دلایل اعلام حضور خود و برخی از چهره های دیگر کابینه دولت دهم برای کاندیداتوری مجلس شورای اسلامی را تشریح کرد.

 

دلایل حضور برخی از اعضای کابینه دولت دهم برای کاندیداتوری مجلس شورای اسلامی

وزیر فرهنگ دولت دهم گفت: بر اساس تجربه‌ای که امثال بنده در دولت و یا در مجلس قبلا داشته ایم و نگاه به وضعیت کشور که وضعیت مطلوبی نیست و مشکلات مردم که مشکلات جدی است، مخصوصا در حوزه اقتصاد و معیشت، یک مطالبه جدی وجود دارد که تغییری هم در مجلس و هم پس از آن در دولت ایجاد شود و شرایط کشور بهبود پیدا کند، بر این اساس کسانی که انگیزه کافی داشته و دانش، تخصص، تجربه و مهارت کافی نیز دارند و می توانند کمک کنند و راهکارهایی برای برون‌رفت از وضعیت فعلی ارائه بدهند دعوت شدند، بر این مبنا دوستان احساس مسوولیت کرده و وارد میدان شدند.

 

مجلس دهم جز ضعیف ترین مجالس پس از انقلاب بود

وی افزود: نیک می دانید این میدان، فضای خدمت و نظارت بر دستگاه‌های اجرایی است. ما فکر می کنیم مجلس فعلی یعنی مجلس دهم در شمار ضعیف ترین مجالس بعد از انقلاب بوده و نتوانسته است رسالت خود را به خوبی انجام دهد به ویژه در بُعد نظارت.

عضو ارشد جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی اضافه کرد: در حال حاضر هر روز شاهد بازداشت یکی از مسئولین و روسای دستگاه های اجرایی هستیم که این زیبنده نظام اسلامی نیست، البته در وهله اول دولت کوتاهی کرده است و مدیرانی را منصوب کرده که این مدیران به جای خدمت به مردم در فکر منافع شخصی خودشان بودند و در وهله دوم کوتاهی مجلس مشهود است چرا که مجلس باید نظارت داشته باشد و مطمئنا این مقدار نظارت کافی نبوده است، بعنوان مثال ما شاهد بودیم وزیر مسکن را هر بار استیضاح می کردند و دفعه بعد آرای بیشتری می آورد، این باعث شده که مردم ناراحت شوند؛ یا اینکه در تهران نمایندگانی انتخاب شدند که اینها صرفا در لیست بودند و آن کفایت لازم برای نمایندگی مردم را نداشتند و حالا که در ماه های پایانی مجلس هستیم حتی مردم برخی از این نمایندگان را نمی شناسند و صرفا در حد چند نفری برای مردم شناس هستند در حالیکه نمایندگان تهران همیشه جریان ساز بوده اند و همیشه در هیات رئیسه بعنوان روسای کمیسیون ها بودند و در مجلس منشا اثر بوده اند.

حسینی افزود: این برازنده شهری مثل تهران نیست که نمایندگان ضعیفی داشته باشد لذا نیروهایی که خوش نام هستند و سابقه خوبی دارند و اهل سو استفاده نبوده اند و ثابت کرده اند با انگیزه در خدمت مردم هستند، خواهند آمد و ثبت نام می کنند و انشاالله پس از یک تفاهم، ما۳۰ نفر نماینده کارآمد، پر توان و پر تحرک را در مجلس خواهیم داشت.

 

در لیست شورای ائتلاف نیروهای انقلاب وارد صحنه شده ام

وی در خصوص ورود به انتخابات به شکل مستقل و یا در قالب لیست احزاب اظهار داشت: ورود به شکل مستقل در انتخابات مجلس شورای اسلامی آن هم در تهران کار بسیار دشواری است. تجربه نشان داده است که فرد باید در یکی از دو لیست عمده که همان لیست نیروهای انقلاب و یا اصلاح طلبان است قرار بگیرد و اینبار هم ما تحت عنوان شورای ائتلاف نیروهای انقلاب وارد صحنه شدیم؛ در شورای ائتلاف نیروهای انقلاب، احزاب و تشکلات، جوانان، فعالان رسانه‌ای، فرهنگی و اجتماعی و همچنین بانوان حضور دارند، اینبار هم «جمنا» با دایره ای خیلی وسیع تر به میدان آمده است و تحت عنوان شورای ائتلاف نیروهای انقلاب وارد این رقابت انتخاباتی خواهد شد و همانگونه که پیشتر نیز ذکر شد از همه کسانی که توانمندی لازم را دارند دعوت شده است و این عزیزان ثبت نام کرده و خواهند کرد تا بعد از بررسی و با یک ترکیب مناسب هم از افراد پیشکسوت و صاحب تجربه و هم چهره های شناخته شده، بانوان و جوانان و نیز روحانیون معزز و متخصصین حوزه های مختلف برای خدمت رسانی به مردم استفاده شود.

دبیر کل کانون دانشگاهیان در شورای ائتلاف نیروهای انقلاب در خصوص اینکه بغیر از آقای نیکزاد و عباسی چه کسانی دیگری از جمنا قصد ورود به انتخابات مجلس را دارند؟ ابراز داشت: فکر می‌کنم آقای تقی پور ثبت نام کردند، آقای خلیلیان وزیر اسبق کشاورزی نیز ثبت نام می کنند، بعضی دیگر از دوستان که در دولت آن زمان بوده اند نیز احتمالا شرکت خواهند کرد، از بانوان نیز خانم جوادی که در دولت نهم در حوزه معاونت خانواده بوده اند نیز مشارکت می کنند، برخی نیز در حال حاضر نماینده اند، همانند آقایان حاجی بابایی، زاهدی، مصری، اسدالله عباسی که این دوستان نیز بطور طبیعی مجددا ثبت نام کرده و کاندیدا خواهند شد، برخی دیگر نیز همانند بنده بشکل تازه وارد این عرصه می شوند.

 

بیشتر بخوانید:

امروز در موضع قدرت هستیم/ دشمن در حال التماس کردن به ایران است

زنگنه اگر سندی درباره کرسنت داشت، افشا می کرد

کلید کنار زدن اصلاح طلبان از مدیریت کشور زده شده است

حسینی عنوان کرد: دلیل حضور دوستان ما که سابق بر این نیز به عنوان وزیر و یا مناصب مختلف به مردم شریف خدمت می کرده اند چیست؟ باید گفت، اینها انسان های شایسته ای هستند که کارنامه درخشانی دارند، لذا طبیعی است که مردم از آنها بخواهند در این عرصه ورود کنند یا حتی گروه های سیاسی و تشکل‌های مختلف دعوت کنند که این افراد هم خودشان را در معرض رای مردم قرار بدهند؛ در اصل مبنی مردم هستند، مردم مقایسه می‌کنند و می بینند دولت یازدهم و دوازدهم همان اقدامات دوره قبل را با چه هزینه های گزافی دارند انجام می‌دهند، همین طرح افزایش قیمت بنزین یک نمونه است در حالی که در دوره قبل هدفمندی یارانه‌ها به خوبی برگزار شد و این تنش‌ها، واکنش‌ها و این خسارت های سنگین را برای کشور به همراه نداشت؛ از این جهت باور عمومی بر این است که باید افرادی را با پیشینه روشن انتخاب کنند و به همین دلیل نیز برخی از دوستان ما در تهران و همچنین در شهرستان ها (همانند آقای نیکزاد در اردبیل) شرکت کرده اند، البته ما هیچ جلسه مشترکی نداشتیم که با هم تقسیم کاری کنیم و یا از قبل تفاهمی انجام داده باشیم.

 

وی همچنین ابراز داشت: بطور طبیعی تعدادی از این عزیزان بنا به دلایلی که ذکر شد شرکت خواهند کرد و فکر میکنم که ان شا الله تغییر و تحول از این مجلس آغاز خواهد شد و یک منشا خیر و برکت برای کشور خواهد بود و اینکه اینها کسانی باشند که دنبال منافع مردم و خدمت باشند و بویژه بدنبال مبارزه با فساد باشند نه همانند نمایندگانی که خودشان متاسفانه مشکل دارند، در کار زد و بند و یا در کار دلالی باشند، چرا که الان بنا به گفته سخنگوی شورای نگهبان برخی از نمایندگان فعلی رد صلاحیت خواهند شد و دستگاه قضایی به سراغشون خواهد رفت.

 

کاندیداتوری علی لاریجانی برای ریاست جمهوری منشا اختلاف است و به آن ورود نمی کنیم

عضو ارشد جمنا در پاسخ به این که با توجه به اعلام آقای لاریجانی مبنی بر عدم شرکت برای کاندیداتوری مجلس، چنانچه شرکت نکردن ایشان را دلیلی بر کاندیداتوری ریاست جمهوری تلقی کنیم آیا  جمنا همراهی شان خواهد کرد یا خیر؟ گفت: در مورد آقای لاریجانی و کلا بحث ریاست جمهوری فعلا بنا بر این است که ما اصلا راجع به این موضوع ورود پیدا نکنیم و در جلسات هم بحثی نمی کنیم، چرا که خود این موضوع ممکن است منشا اختلاف باشد، ما فعلا اگر بحث ریاست مجلس را با موفقیت پشت سر بگذاریم، بعد فرصت بیش از یکسال داریم تا بتوانیم برای طراحی و برنامه ریزی انتخابات اقدام نماییم و لذا الان بحثی مطرح نیست.

 

قالیباف خدمات گسترده ای در تهران انجام داده است

حسینی در ارتباط با احتمال ریاست قالیباف بر مجلس در صورت برنده شدن شورای ائتلاف نیروهای انقلاب در انتخابات، گفت: این بحث ها بیشتر در حد گمانه زنی است، در شورای مرکزی ائتلاف که بنده بعنوان دبیر کل کانون دانشگاهیان در آنجا حضور دارم، تا حالا راجع به اینکه سر لیست چه کسی باشد و یا چه کسانی هیئت رئیسه مجلس قرار بگیرند بحثی نشده است، ممکن است جسته و گریخته افرادی پیشنهاد داده باشند، ولی الان بحث این است که افراد ثبت نام کنند و ما 30 نفر را انتخاب کنیم و پس از مشخص شدن نفرات، آن موقع در مورد اینکه سرلیست چه کسی و یا چه کسانی باشند بحث خواهد شد. به طور طبیعی احتمال اینکه آقای قالیباف به عنوان سرلیست باشد، احتمال بالایی است چرا که آقای قالیباف در تهران خدمات گسترده ای انجام داده و مردم ایشان را کاملا می شناسند.

وی تاکید کرد: البته همانگونه که اشاره شد هنوز زمان رای گیری بر سر اینکه چه کسی سرلیست باشد نرسیده و ما نیز تصمیم واحدی نگرفته ایم، اما در گفتگو های اولیه مخالفتی با انتخاب ایشان برای ریاست وجود ندارد و بلکه همه تاکید دارند که ایشان ثبت نام کند و کاندیدا شود.

عضو ارشد شورای ائتلاف نیروهای انقلاب در خصوص این موضوع که با توجه به وضعیت حال حاضر کشور که باور عمومی آنرا دستاوردی از اصلاح طلبان می داند، میزان مشارکت مردم در انتخابات را چگونه ارزیابی می کنید و آیا وضعیت کنونی شانس جمنا را در بدست آوردن آرای مردمی بیشتر می کند یا خیر؟ اظهار کرد: همانگونه که اشاره شد در اینکه یک نوع نارضایتی در مردم وجود دارد و مردم از وضع فعلی ناراحت هستند، هیچ تردیدی نیست و اعتراضات اخیر نشان دهنده این است که مردم بخاطر فشارها و سختی هایی که بوده خرسند نیستند و به وضع موجود معترض اند بلاخره به این شرایط اعتراض دارند و منتظر هستند که یک تغییری ایجاد شود و بیشترین بحثی که الان هست این است که ما با مردم صحبت کنیم و آنها نیز مطمئن بشوند که افرادی وارد مجلس خواهد شد که اولویت کاری آنها رفع مشکلات مردم است نه اینکه به دنبال کارهای سیاسی و حزبی خودشان باشند.

مردم از اصلاح طلبان عصبانی هستند

وی تاکید کرد: اگر این امید در مردم بوجود بیاد و اطمینان حاصل شود که افراد دلسوز به مجلس خواهند رفت، مردم نیز قطعا در انتخابات شرکت خواهند کرد. قبول داریم که نظرسنجی های حال حاضر نشان می دهد مشارکت حداکثری نداریم ولی باید تلاش کرد تا امیدواری ایجاد شود. در مورد اصلاح طلبان همانگونه که اشاره شد مردم نه تنها از عملکرد آنها راضی نیستند بلکه عصبانی هم هستند، دلیل این عصبانیت و ناراحتی ضعف و ناکارآمدی است که دولت آقای روحانی داشته است. دیگر دلیل ناراحتی مردم از آن دسته کسانی است  که حمایت کردند، از اصلاح طلبان، کاگزاران، برخی از هنرمندان و حتی برخی از شخصیت های مطرح سیاسی که به نوعی به مردم تضمین دادند که اگر شما به آقای روحانی رای بدهید وی باعث رونق اقتصادی خواهد شد و مشکلات قطعا حل می شود و یا همچنین وعده هایی که در مورد برجام دادند و اینها تحقق پیدا نکرد. بنابراین اقبالی به آنها نیست.

حسینی در آخر تاکید کرد: اگر دوستان ما در سراسر کشور یک وفاق و همدلی و یک همگرایی داشته باشند و بعنوان مثال ما در تهران یک لیست واحد داشته باشیم و در شهرها و حوزه هایی که یک نماینده می خواهد ما فقط یک گزینه نهایی داشته باشیم، شواهد و قرائن بر این است که آنها انتخاب خواهند شد و اکثریت قاطع مجلس آینده در اختیار نیروهای ولایی و نیروهای انقلابی خواهد بود، اما اگر اختلاف و تفرقه باشد ضربه خواهیم خورد، بعنوان مثال در سال 94 ما در برخی حوزه های انتخابی که تنها یک نماینده می خواست، شاهد این بودیم که 4 یا 5 نفر به اسم اصولگرا وارد شده و خودشان نیز یکدیگر را تخریب می کردند و بر همین اساس در نهایت یک اصلاح طلب انتخاب شد، این را باید بعنوان یک هشدار جدی همه در نظر داشته باشند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

  • ناشناس

    ههههههههههههههههههه مگر از استرالیا دل کندن چقدر سخت است

  • ناشناس

    آقای دکتر حسینی علت رای نیاوردن شما در رفسنجان و تهران چیست؟

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه