English

جزئیات دیدار ظریف با رئیس دفتر سیاسی طالبان در تهران

وزیر امور خارجه کشورمان روز گذشته با رییس دفتر سیاسی طالبان و سایر اعضای دفتر سیاسی و هیات مذاکره کننده طالبان دیدار کرد.

جزئیات دیدار ظریف با رئیس دفتر سیاسی طالبان در تهران

به گزارش خبرگزاری موج، محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه ایران روز گذشته با «ملابرادر» رییس دفتر سیاسی طالبان و سایر اعضای دفتر سیاسی و هیات مذاکره کننده طالبان دیدار کرد.

 این دیدار در ادامه تلاش‌های ایران برای بازگشت صلح و ثبات به افغانستان و دیدارهای مسئولان و نماینده ویژه وزیر امور خارجه با مقامات مختلف افغانستان از جمله ریس جمهور، رییس هیات اجرایی، هیات صلح، رهبران جهادی و شخصیتهای موثر و تاثیر گذار در تحولات افغانستان صورت گرفته است.

هدف از این دیدار ترغیب طرف های افغان به گفتگوهای بین الافغانی و تشویق به یافتن راه حل مسائل از طریق گفتگو، حمایت از تمام نیروهای افغان برای یافتن فصل مشترک همکاری در بیرون رفتن نیروهای خارجی از افغانستان و امنیت افغانستان پس از خروج نیروهای خارجی  بوده است.

در این دیدار که در تهران برگزار شد بر آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای مساعدت به شکل گیری و تقویت گفتگوهای بین الافغانی با مشارکت دولت و تمام نیروهای موثر سیاسی و  اعلام  آمادگی تهران برای گسترش همکاریهای اقتصادی و فرهنگی با کشور و مردم افغانستان بر اساس منافع مشترک همسایگی تاکید شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه