English

حمله پهپادی یمن به پایگاه هوایی ملک خالد

ارتش یمن از حمله پهپادی به یک پایگاه هوایی در جنوب غرب عربستان سعودی خبر داد.

حمله پهپادی یمن به پایگاه هوایی ملک خالد

به گزارش خبرگزاری موج، یحیی سریع،  سخنگوی نیروهای مسلح یمن امروز (شنبه 29 تیر) گفت: یگان پهپادی ارتش یمن با پهپاد قاصف K2  پایگاه هوایی ملک خالد در خمیس مشیط عسیر (در جنوب غرب عربستان سعودی) را مورد هدف قرار داد.

بر اساس گزارش شبکه المسیره، یحیی سریع تصریح کرد: پهپاد قاصف k2  رادارها و مراکز نظامی مهمی را در پایگاه ملک خالد هدف قرار داده و این عملیات در پاسخ به ادامه حملات و جنایات ائتلاف صورت می‌گیرد.

نیروهای ارتش یمن و انصارالله دوشنبه هفته گذشته (25 تیرماه) نیز با استفاده از چند فروند پهپاد قاصف k2، پایگاه هوایی ملک خالد را هدف قرار دادند.

عملیات امروز پس از آن انجام شد که ائتلاف سعودی بامداد امروز (شنبه) از آغاز موج جدیدی از حملات هوایی به نقاطی در صنعاء پایتخت یمن خبر داد و آن را آغاز «عملیاتی منحصر به فرد» نامید. «ترکی المالکی» سخنگوی ائتلاف، مدعی انهدام پنج سایت پدافند هوایی و انبار موشک بالستیک شد و گفت این حملات ادامه روند پیشین برای حمله به توان  پدافندی یمن است.

در ماه جاری (تیرماه) ارتش یمن نمایشگاهی از سلاح‌های خود افتتاح کرد که در آن موشک جدید با نام «قدس 1»، پهپاد «صماد 1»، پهپاد «صماد 3» و پهپاد «قاصف k2 » به نمایش گذاشته شده است.

همچنین در ماه جاری سخنگوی نیروهای مسلح یمن ضمن اعلام اینکه ائتلاف متجاوز طی 2 ماه گذشته میلادی بیش از 800 حمله هوایی به یمن داشته، تصریح کرد، ارتش در پاسخ به این تجاوزها 36 عملیات پهپادی انجام داده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه