English

یحیی سریع:

برای مرحله دوم عملیات آماده می‌شویم

سخنگوی ارتش وابسته به انصارالله گفت: در مقابل نیروهای ما نیز دست بسته باقی نماندند و در پاسخ به این حملات مداوم طی دو ماه گذشته ۳۶ حمله پهپادی به تأسیسات عربستان انجام دادند و ما برای مرحله دوم عملیات آماده می‌شویم.

برای مرحله دوم عملیات آماده می‌شویم

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از شبکه المسیره، یحیی سریع ، سخنگوی نیروهای مسلح یمن وابسته به جنبش انصارالله در اظهاراتی با افشای آمار کلی حملات هوایی ائتلاف متجاوز عربی به سرکردگی عربستان در دو ماه گذشته میلادی گفت: جنگنده‌های متجاوز سعودی آمریکایی در دو ماه گذشته میلادی ۸۳۴ حمله هوایی به استان‌های مختلف یمن انجام دادند که ۳۷۳ مورد آن در ماه مه و ۴۶۱ مورد دیگر در ژوئن صورت گرفت. در این حملات ده‌ها تن شهید و شماری نیز مجروح شدند و تعدادی خانه نیز تخریب شد.

1

وی افزود: ائتلاف متجاوز عربی طی دو ماه گذشته در الحدیده ۷۷۹۰ بار توافق آتش‌بس را نقض کردند و آمار کلی نقض توافق آتش‌بس در حدیده از زمان امضای آن در ۱۸ دسامبر ۲۰۱۸ تاکنون به ۲۷ هزار و ۷۱۴ مورد می‌رسد.

2

یحیی سریع خاطرنشان کرد: دشمن و مزدوران آن به توافقنامه الحدیده پایبند نبوده‌اند و اتفاقاتی که در ساحل غربی رخ می‌دهند نقض نبوده بلکه حملات واضحی هستند که بیانگر اقدام دشمن و مزدوران آن در این مناطق برای به شکست کشاندن توافقنامه استکهلم هستند.

وی تصریح کرد: ده‌ها شهروند یمنی به دنبال تداوم نقض آتش‌بس و هدف قرار دادن مناطق مسکونی، خانه‌ها و مزارع کشاورزی شهروندان توسط ائتلاف متجاوز کشته شدند. نیروهای متجاوز مسؤول تداوم تنش و هرگونه پاسخ قانونی نیروهای ما در مرحله آتی هستند و نیروهای ما تا بدین لحظه به توافق پایبند بوده‌اند.

سخنگوی ارتش وابسته به انصارالله ادامه داد: در مقابل نیروهای ما نیز دست بسته باقی نماندند و در پاسخ به این حملات مداوم طی دو ماه گذشته ۳۶ حمله پهپادی به تأسیسات عربستان انجام دادند و ما برای مرحله دوم عملیات آماده می‌شویم.

وی افزود: ۱۵ مورد از حملات مذکور با مشارکت یگان توپخانه انجام شده است. یگان موشکی نیز طی دو ماه گذشته پنج عملیات با استفاده از موشک‌های بالستیک داشته و با موشک تأسیسات نظامی عربستان سعودی را هدف قرار داده است.

این مقام یمنی همچنین گفت: در ۲۱ عملیات پهپادی تأسیسات نظامی سعودی مورد هدف قرار گرفت؛ ۱۰ عملیات پهپادی علیه فرودگاه "أبها"، هفت عملیات علیه فرودگاه "جیزان" (جازان)، سه عملیات علیه فرودگاه "نجران" و یک عملیات هم علیه پایگاه هوایی "خمیس مشیط" در جنوب عربستان انجام شد.

سخنگوی نیروهای مسلح یمن در ادامه خاطرنشان کرد: این عملیات‌ها به منظور هدف قرار دان تأسیسات متخاصمی که برای اهداف نظامی استفاده می‌شوند، ادامه خواهد یافت و تنها در صورت توقف تجاوز حمله به تأسیسات مذکور را متوقف خواهیم کرد. این عملیات‌ها احتمالاً گسترده‌تر می‌شوند تا بدین ترتیب اهداف قانونی دیگری را در یک چارچوب جغرافیایی وسیع‌تر در بر بگیرد.

وی تأکید کرد: فرماندهی کل نیروهای مسلح یمن در حال بررسی اجرای مرحله دوم عملیات بازدارنده و پاسخ قانونی است.

از سوی دیگر، شورای وزیران عربستان با چشم‌پوشی از حملات جنگنده‌های این کشور علیه غیرنظامیان بی‌گناه یمن، حمله پهپادی اخیر انصارالله به فرودگاه أبها را "جنایت جنگی" خواند.

در همین راستا، عصام بن سعد بن سعید، وزیر مشاور و جانشین وزیر فرهنگ و رسانه عربستان با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: اعضای شورای وزیران سه‌شنبه در جلسه‌ای به ریاست ملک سلمان بن عبدالعزیز، پادشاه عربستان گزارش‌هایی را درباره آخرین تحولات عربی، منطقه‌ای و بین‌المللی را بررسی کردند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه