English

حمله پهپادی انصارالله به فرودگاه أبهای عربستان

سخنگوی نظامی انصارالله یمن گفت: یگان پهپادی ارتش در ساعات اولیه صبح امروز (سه‌شنبه) آشیانه‌های جنگنده‌های مستقر در این فرودگاه را با پهپاد قاصف 2k هدف گرفت.

حمله پهپادی انصارالله به فرودگاه أبهای عربستان

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از سایت شبکه الجزیره، یحیی سریع ، سخنگوی نظامی انصارالله یمن در اظهاراتی گفت: نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن وابسته به انصارالله عملیات پهپادی گسترده‌ای را علیه آشیانه‌های جنگنده‌ها در فرودگاه أبها ترتیب دادند.

سخنگوی نظامی انصارالله اظهار کرد: یگان پهپادی ارتش در ساعات اولیه صبح امروز (سه‌شنبه) آشیانه‌های جنگنده‌های مستقر در این فرودگاه را با پهپاد قاصف 2k هدف گرفت، این حمله منجر به توقف حمل و نقل هوایی در فرودگاه شد و فعالیت آن را فلج کرد.

وی افزود: نظام سعودی هرگز با تداوم عملیات ما قادر نخواهد بود پروازها و حمل و نقل هوایی را به سمت فرودگاه‌های مورد هدف از سربگیرد.

در این راستا مراکز نظارت هوایی می‌گوید، در پی این حمله هوایی به فرودگاه پروازهایی که از الدمام به سمت أبها می‌آمدند، ناگزیر شدند مسیر خود را به سمت فرودگاه بین‌المللی جده تغییر دهند.

رسانه‌های رسمی سعودی نیز به نقل از ترکی المالکی، سخنگوی ائتلاف متجاوز عربی وقوع این حمله را تایید کرده و مدعی شدند،‌ 9 تن در فضاهای بیرونی فرودگاه زخمی شدند که هشت نفرشان سعودی و یک نفر هندی است.

انصارالله بارها قلب عربستان را با موشک‌های بالستیک و پهپادها نشانه رفته و در میان این اهداف ایستگاه‌ پمپاژ نفت وابسته به شرکت آرامکو در غرب ریاض و فرودگاه أبها و جازان (جیزان) قرار دارند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی