English

قیمت نفت در بازار جهانی به بالاترین میزان از نوامبر ۲۰۱۸ رسید

قیمت نفت در بازار جهانی به بالاترین میزان خود از نوامبر 2018 رسید. به باور ناظران، این افزایش قیمت متاثر از کاهش عرضه این محصول توسط اوپک و تحریم ها علیه ایران و ونزوئلا است.

قیمت نفت در بازار جهانی به بالاترین میزان از نوامبر 2018 رسید

به گزارش خبرنگار بین الملل خبرگزاری موج به نقل از رویترز، روز دوشنبه(19 فروردین ماه)، قیمت نفت در بازار جهانی به بالاترین میزان خود از نوامبر 2018 رسید. به باور ناظران، این افزایش قیمت متاثر از کاهش عرضه این محصول توسط اوپک و تحریم ها علیه ایران و ونزوئلا است. 

بر اساس قیمت های روز دوشنبه، هر بشکه نفت برنت 70.65 دلار قیمت گذاری شده که این میزان، 31 سنت و یا 0.4 درصد بیشتر از آخرین قیمت آن می باشد. هر بشکه نفت وست تگزاس اینترمدییت نیز 63.39 دلار قیمت گذاری شده که این میزان 31 سنت و یا 0.5 درصد از آخرین قیمت آن بالاتر است. 

نفت برنت و تگزاس هر دو رکورد قیمتی خود را که در ماه نوامبر 2018 به ثبت رسیده بود شکستند. ناظران بر این باورند که وقایعی مثل کاهش عرضه نفت توسط اوپک، تحریم های نفتی علیه ایران و ونزوئلا، درگیری ها در کشور نفت خیز لیبی و نگرانی ها در مورد آینده اقتصاد جهانی و ادامه یافتن جنگ تجاری آمریکا و چین، بر این افزایش قیمت تاثیر گذار بوده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه