English

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در گفتگو با خبرگزاری موج:

افزایش واگذاری دارایی های مازاد دولت در ۳ ماهه باقی مانده / نوسانات ارزی ارتباطی به کسری بودجه ندارد

علیرضا شهبازی گفت: وزیر اقتصاد وعده داده که در مدت باقی مانده تا پایان سال واگذاری دارایی های مازاد دولت را تسریع خواهد بخشید.

افزایش واگذاری دارایی های مازاد دولت در 3 ماهه باقی مانده / نوسانات ارزی ارتباطی به کسری بودجه ندارد

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری موج با اشاره به اینکه فضای سیاسی کشور روی نوسانات ارزی اثر گذار بود، گفت: دشمن در چند وقت اخیر با جنگ ترکیبی عملا اقتصاد کشور را تحت تاثیر قرار داده بود، به همین دلیل نوسانات نرخ ارز در کشور کلید خورده بود.

علیرضا شهبازی با بیان اینکه نوسانات نرخ ارز ارتباطی به کسری بودجه ندارد، گفت: در شرایط کنونی کشور درآمد خوبی از محل صادرات نفت و حتی مالیات داشته است، به همین دلیل هیچ کسری بودجه ای ندارد که بخواهد از طریق نوسانات ارزی تامین کند.

او با تاکید بر اینکه بر اینکه دولت برنامه هایی را برای تثبیت نرخ ارز ارائه کرده است، اظهار کرد: در شرایط کنونی هیچگونه کمبود ارزی در کشور وجود ندارد ، به همین دلیل سیاست های دولت باید در مسیر مدیریت نرخ ارز باشد تا نوسانات ارزی روی قیمت کالاها اثر نگذارد.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با اشاره به اینکه وزارت اقتصاد و امور دارایی در تامین منابع بودجه ای باید از محل واگذاری دارایی های مازاد دولت جدی تر اقدام کند، اظهار کرد: در حال حاضر وزیر اقتصاد وعده داده که در مدت باقی مانده تا پایان سال واگذاری دارایی های مازاد دولت را تسریع خواهد بخشید و امیدواریم طبق وعده های داده شده عمل شود تا بخشی از نقدینگی پیش بینی شده در بودجه ۱۴۰۱ از این محل تامین شود.

براساس گزارش ها در چند ماهه اخیر قیمت ارز در ایران رشدی 60 درصدی پیدا کرده و دولت به تازگی برای کنترل نرخ ارز اعلام کرده نرخ سامانه نیما به مدت دو سال ثابت خواهد ماند و تامین کالاهای اساسی و همچنین ماشین آلات و ... از این محل تامین خواهد شد و به زودی در قیمت ارز در بازار آزاد هم دخالت خواهد کرد تا نرخ ها تعدیل شود، در شرایط کنونی نرخ ارز در سامانه متشکل رزی حدود 37 تومان است.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه