سرخط خبرها
  • دعوت از لژیونر دورگه جدید به اردوی تیم ملی بسکتبال
  • آتش زدن پرچم آمریکا در ایران ممنوع نیست
  • پلاک شدن اسکوترها جدی تر شد
  • دانمارک به دنبال ممنوعیت پخش اذان ازبلند گو‌های مساجد شد
  • اعتراض کمدین آمریکایی به ویزای یک روزه بازیکنان ایران
  • ادامه برخورد نادرست علیه بیماران در کمپ‌های ترک اعتیاد
  • اصناف: گرانی لحظه‌ای، صنف ها را از قیمت‌گذاری عاجز کرد
  • پیشنهاد افزایش ۲۰ تا ۳۰ درصدی اعتبار کالابرگ برخی دهک‌ها روی میز دولت
  • مراقب کلاهبری بازار داغ شرط بندی جام‌جهانی باشید
  • مفقود شدن بیش از ۲۱ هزار نفر در زلزله‌های ونزوئلا
  • سقوط ۵ درصدی بیت‌کوین در ۳۰ دقیقه
  • ملی‌پوشان والیبال با مچ‌بند مشکی و شعار ای ایران به مصاف آمریکا رفتند
  • تبدیل سالن لیگ ملت های والیبال به سونا با ۳۰ درجه گرما
  • هلال‌احمر برای امدادرسانی به زلزله‌زدگان ونزوئلا اعلام آمادگی کرد
  • طرح ۵۶ بندی آلمان برای ممنوعیت حضور کودکان در فضای مجازی
  • اسکورت ۴ طرفه ایران در سیاتل
  • درخشش تیم ملی المپیاد جغرافیای ایران در رقابت‌های بین‌المللی
  • قوه قضائیه: خبر ممنوعیت شعار علیه آمریکا جعلی است
  • پیر ترین زن ایران در ۱۴۰ سالگی درگذشت
  • عارف: مردم اصلی‌ترین میزبانان بدرقه آقای شهید ایران هستند

خبرگزاری موج گزارش می دهد؛

بازرگام بازار فروش کالا نه سامانه حمایتی از دهک های محروم!

بازرگام به عنوان بازاری که کالاها را به اسم قیمت دولتی با نرخ آزاد به مردم ارائه می دهد هیچگونه تجانسی با سیستم کوپنی ندارد، بنابراین هدف دولت برای حمایت از دهک های پایین جامعه با این سامانه محقق نمی شود!

فروشگاه‌ های زنجیره‌ ای

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری موج، دولت سیزدهم چند ماهی است که موضوع ساماندهی بازار کالا را مطرح کرده و با جدی شدن حذف ارز ۴۲۰۰  تومانی سامانه ای به نام بازرگام راه اندازی کرده و مدعی شده که کالاهای اساسی همچون مرغ، تخم مرغ، برنج و ... با نرخ دولتی عرضه خواهند شد و به صورت اینترنتی به درب منازل ارسال می شوند، اما از آنجایی که  قیمت این کالاها که قرار است در این سامانه عرضه شود با قیمت آزاد تفاوت چندانی ندارد و از طرف دیگر محدودیتی برای خرید کالا توسط دهک های بالای جامعه تعیین نکرده این به معنای این است که برنامه دولت برای حمایت از دهک های پایین جامعه از طریق این سامانه نیست.

بیشتر بخوانید:

سامانه بازرگام و نحوه ثبت نام و خرید کالا تنظیم بازار

 

در واقع سامانه بازرگام  به محلی برای عرضه کالاها با میانگین قیمت های بازار است و شاید اگر سری به برخی محله های پایین و... هم زده شود، قیمت محصول کمتر از بازرگام هم پیدا شود؛ بنابراین در شرایط کنونی که معیشت دهک های پایین جامعه آسیب جدی دیده است، راه اندازی چنین سامانه ای نمی تواند کمک چندانی به جامعه بکند، زیرا هدف تنها عرضه محصول نباید باشد و باید قدرت خرید مردم هم در نظر گرفته شود و عملا مقایسه این سامانه با سیستم کوپنی اشتباه است، زیرا از نظر قیمتی هیچگونه تجانسی بین این دو بخش نیست.

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

  • جواد

    بله این سامانه فقط هدفش فروش بیشتر و سود بیشتر است وگرنه همین برنج که میگویند دولتی ۴۲۰۰ تومن را در فروشگاه اتکا با 500تومن ارزونترمی فروشد
    از دولت گرفته تا مسئول فقط بفکر خالی کردن جیب خالی ملت هستند .

  • ناشناس

    سلام تورا خدا به دادمر دم بیچاره برسیدهمه خدمات که ارائه میکنید یه جور طراحی میکنید که فقط دلالان و باز هم مغازه داران سود میبرن
    چرا نظارت نیست چرا صداقت نیست چرا انصاف طرحی که واقعا بدست مردم عادی برسونه نیست پيگيري و پیگیری نییییییییییییسسسسسسستتتتتتتتتتتت

  • مجید

    سلام بنده و یکی دیگر از اقوام حدود ۱۰ روز پیش با واریز وجه از بازرگام تهران خرید کردیم و قرار بود هفته پیش بدستمون برسد که هر روز پیامک میاد که امروز ارسال نمیشه و فردا ارسال میشه و فرداش روز از نو روزی از نو، یعنی تو این مملکت کسی نیست به عملکرد این شرکت رسیدگی کند

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه