English

خبرگزاری موج گزارش می دهد؛

وبشهر در محدوده حمایت آماده شروع صعود دیگر

در هفته گذشته شاخص بورس با نوسانات زیاد همراه بوده و برخی نمادها در نتیجه جو روانی اصلاحاتی را آغاز کردند، نمادی همچون وبشهر که پیش از این پیوسته رشد شارپی داشته هم اکنون در زون حمایتی قرار گرفته و آماده یک صعود دیگر است و سود خالص ۲۸۶ میلیارد تومانی این شرکت در سال ۹۸ روند رشد را تضمین می کند.

وبشهر در محدوده حمایت آماده شروع صعود دیگر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج، در هفته اخیر شاخص هم وزن با وجود رشد شاخص کل نتوانست خود را بالا بکشد، از این رو برخی نمادها در نتیجه جو روانی اصلاحاتی را آغاز کردند، در بین آنها، نمادهای ارزنده ای همچون وبشهر وجود دارد که در زون حمایتی قرار دارد و خود را برای یک رشد شارپی آماده می کند. در واقع شرکت توسعه صنایع بهشهر که در سال ۱۳۹۸ توانسته رشد ۱۰۰۰ درصدی در ارزش بازار و افزایش ۴۵ درصدی در سود کسب کند روند بهبود رونق و جهش تولید را از همان زمان آغاز کرده و در سال جاری هم این فرایند را ادامه خواهد داد، چراکه تنها در اردیبهشت ۹۹ سود محقق شده شرکت وبشهر از محل واگذاری سهام حدود ۳۶ میلیارد تومان بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۰۳ درصد رشد داشته است.

از طرف دیگر با توجه به اینکه در یک ماه گذشته با وجود همه افت و خیز شاخص کل، این نماد سیر صعودی خود را دنبال کرده، به نظر می رسد این روند ادامه داشته باشد، زیرا قرار است در سال جاری این هُلدینگ، علاوه بر عرضه اولیه چند شرکت زیر مجموعه، افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی برخی از همین شرکت های خود را انجام دهد.

یک کارشناس بورسی با اشاره به اینکه نماد وبشهر در بین هم گروهی های خود ارزنده است به خبرنگار خبرگزاری موج، گفت: با توجه به اینکه این نماد در یک هفته گذشته استراحت داشته و در محدوده حمایت نوسان گیرها را پیاده کرده است، در هفته پیش رو می تواند رشد مثبت را آغاز کند، زیرا از یک سو ارزش بازار این نماد بیش از ۲۰ هزار میلیارد تومان است که با توجه به رشد شاخص و قیمت سایر نمادهای غذایی ارزش آن نسبت به سایر هم گروهی های خود کمتر است و به طور قطع اصلاح کوتاه تری را پشت سر می گذارد.

پویان مظفری با بیان اینکه نماد وبشهر در ماه های گذشته بازدهی خوبی داشته و پس از نوسانات اخیر دوباره به صف خرید خواهد رسید، افزود: هم اکنون نیز این شرکت زیر مجموعه های سوددهی در بخش شیمیایی و غذایی دارد که می توانند به جهش قیمتی سهام وبشهر کمک کنند.

او با تاکید بر اینکه نماد وبشهر هلدینگ است و ظرفیت بالایی برای توسعه دارد، اظهار کرد: در شرایط کنونی محصولات غذایی علاوه بر اینکه در کشور بازار مناسبی دارند قابلیت بالایی برای صادرات به کشورهای همسایه دارند که با این رشد قیمت ارز به طور قطع سوددهی آن افزایش می یابد و همه سهامدارن را منتفع خواهند کرد.

وبشهر در پایان اصلاح الیوتی است و در این موج که می تواند موج A باشد در سقف چنگال حمایت شده و اصلاح در محدوده ۳۸.۲ موج پیشین انتظار حمایت در این محدوده داشت و خوشبختانه حمایت شد. در حال حاضر هم تنکنسن (موینگ نه روزه) از مقاومت به حمایت تبدیل شده وکیجنسن (موینگ ۲۶ روزه)هم حمایتی است و بسته به شرایط بازار با عبور ازسقف موج پیشین وارد محدوده موج پنج خواهد شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج، شرکت صنایع بهشهر که هلدینگی با چند زیرمجموعه و دارای سرمایه ثبت شده۸،۲۵۰،۰۰۰ ریال است که در سال مالی منتهی به پایان اسفند ماه ۱۳۹۸ درآمد ناشی از سود فروش سهام این شرکت حدود ۱۰۰ میلیارد تومان بوده که عمدتا از محل فروش سهام شرکت سرمایه گذاری گروه صنایع بهشهر به مبلغ حدود ۷۷ میلیارد تومان و ۱۴ میلیارد تومان سود ناشی از فروش ۱۶ میلیون سهام شرکت بهپاک بوده است. همچنین بر اساس صورت‌های مالی حسابرسی نشده موفق به کسب سود خالص ۲۸۶ میلیارد تومانی شده یعنی وبهشر به ازای هر سهم معادل ۳۴۷ ریال سوددهی داشته است. در واقع ۲۰۰ میلیارد تومان مبلغ سود سهام شناسایی شده شرکت بوده که ۱۲۷ میلیارد تومان از محل سود سهام شرکت مدیریت صنعت شوینده و حدود ۳۲ میلیارد تومان سود سهام نماد وصنا بوده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی