English

رشد ۱۰۳ درصدی سود محقق شده شرکت توسعه صنایع بهشهر از محل واگذاری سهام

عملکرد مثبت شرکت توسعه صنایع بهشهر در ماه گذشته مهر تاییدی بر دلایل صعودی بودن ارزش سهام این شرکت است، چراکه در اردیبهشت 99 سود محقق شده شرکت از محل واگذاری سهام حدود ۳۶ میلیارد تومان بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۰۳ درصد رشد داشته است.

رشد ۱۰۳ درصدی سود محقق شده شرکت توسعه صنایع بهشهر از محل واگذاری سهام

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج، نوسانات بورس در یک ماه گذشته گرچه برای بسیاری از سرمایه گذاران ناخوشایند بوده، اما برای برخی سهامداران نیز تفاوت چندانی نداشته، چراکه برخی نمادها همچون وبشهر در یک ماه گذشته با وجود همه افت و خیز شاخص کل سیر صعودی خود را دنبال کرده و به نظر می رسد این روند ادامه داشته باشد زیرا قرار است در سال جاری این هُلدینگ علاوه بر عرضه اولیه چند شرکت زیر مجموعه، به دنبال افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی برخی از همین شرکت ها نیز هست.  

این دلگرمی باعث ایجاد صف خرید برای این نماد شده است. از طرف دیگر عملکرد مثبت این شرکت در ماه گذشته مهر تاییدی بر دلایل صعودی بودن ارزش سهام این شرکت است، چراکه در اردیبهشت 99 شرکت توسعه صنایع بهشهر سود محقق شده شرکت از محل واگذاری سهام حدود ۳۶ میلیارد تومان بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۰۳ درصد رشد داشته است.

همچنین با توجه به اینکه در کدال برای این شرکت در 19 خرداد افشای اطلاعات الف درج شده و بر مبنای آن رشد مثبت این نماد تا به امروز بدون وقفه ادامه داشته است، در واقع طبق اطلاعات ارائه شده براساس پرتفوی بورسی و غیربورسی خالص ارزش دارایی های شرکت حدود 224 هزار میلیارد ریال بوده که به ازای هر سهم 27.213 ریال می شود که از تابلوی شرکت های سرمایه پذیر و دارایی های شرکت های غیربورسی برآورد شده است.

البته طبق داده ها ارزش خالص دارایی‌های شرکت بر اساس اعلام مسئولان ۱۸ هزار میلیارد تومان اعلام شده که در حدود ۸۳ درصد ارزش ۱۵ هزار میلیارد تومانی شرکت در بازار سرمایه است و این نشان دهنده ظرفیت بالای این شرکت برای رشد در بازار سرمایه است و همچنین ممکن است دارایی های شرکت روی تابلو و ارزش واقعی آن متفاوت باشد. از طرف دیگر این شرکت به دنبال افزایش سرمایه هلدینگ از محل ارزیابی مجدد شرکت بهپاک است و درصورت تایید و تصویب هیات مدیره توسعه صنایع بهشهر اقدامات لازم برای اجرای آن از طریق اخذ موافقت سایر سهامداران عمده از جمله بانک ملی  و سرمایه گذاری گروه توسعه ملی دنبال می شود.

نکته دیگری که در هفته های اخیر جذابیت بیشتری به این سهم داده بورسی شرکت شرکت های به پخش و مروارید است که در حال حاضر روند قانونی آن پیگیری می شود.

درآمد ناشی از سود فروش سهام این شرکت در سال ۱۳۹۸ به حدود ۱۰۰ میلیارد تومان رسیده که عمدتا از محل فروش سهام شرکت سرمایه گذاری گروه صنایع بهشهر به مبلغ حدود ۷۷ میلیارد تومان و ۱۴ میلیارد تومان سود ناشی از فروش ۱۶ میلیون سهام شرکت بهپاک بوده است.

چراکه با عبور شاخص کل، علاوه بر پتانسیل بازار، این شرکت به دلیل تجدید ارزیابی نشدن دارایی هایش، امکان افزایش ارزش تا مرز ۳۰۰۰ میلیارد تومان دارد تا  به ارزش اسمی ۱۵۰۰۰ میلیارد تومانی آن در بازار سرمایه برسد و همین نکته جذابیت بالای سهام گروه توسعه صنایع بهشهر (وبشهر) برای خریداران را نشان می دهد.

شرکت صنایع بهشهر که هُلدینگی با چند زیرمجموعه است دارای سرمایه ثبت شده۸،۲۵۰،۰۰۰ ریال است که در سال مالی منتهی به پایان اسفند ماه ۱۳۹۸ بر اساس صورت‌های مالی حسابرسی نشده موفق به کسب سود خالص ۲۸۶ میلیارد تومانی شده یعنی وبهشر به ازای هر سهم معادل ۳۴۷ ریال سوددهی داشته است. همچنین حدود ۲۰۰ میلیارد تومان مبلغ سود سهام شناسایی شده شرکت بوده که ۱۲۷ میلیارد تومان از محل سود سهام شرکت مدیریت صنعت شوینده و حدود ۳۲ میلیارد تومان سود سهام شرکت سرمایه گذاری گروه صنایع بهشهر(وصنا) مبلغ بوده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه