English

بنفشه زهرایی در پاسخ به موج؛

تولید گازهای گلخانه ای در چین چند برابر شده است

مدیرکل دفتر مصرف و ارتقای بهره وری آب وزارت نیرو گفت: در یک دوره 60 ساله دولت های اروپایی توانسته اند میزان تولید گازهای گلخانه ای را کاهش داده و آمریکا کنترل چندانی روی گازهای گلخانه ای نداشته در مقابل میزان تولید این گازها در کشور چین چندین برابر شده است.

تولید گازهای گلخانه ای در چین چند برابر شده است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج، مدیرکل مصرف آب و ارتقای بهره وری آب وزارت نیرو در حاشیه پانزدهمین نمایشگاه صنعت آب در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به اینکه افزایش دمای جو از اواخر قرن 19 شروع شده و علائم آن نیز آب شدن یخ قطب و تغییرات دمایی در مناطق مختلف و...بوده است، گفت: عامل اصلی افزایش دمای زمین تولید بالای گازهای گلخانه ای بوده است که برنامه های جهانی برای کنترل آن تاثیری چندی در این افزایش دما نداشته است.

بنفشه زهرایی با بیان اینکه افزایش گازهای گلخانه ای باعث می شود دمای ناشی از تابش آفتاب در جو باقی بماند، تصریح کرد: تغییر اقلیم در دنیا غیرقابل انکار است و 16 سال از 17 سال گرم کره زمین از سال 2000 به بعد اتفاق افتاده است که نشان دهنده روند افزایش دما در جو است.

او با بیان اینکه هیچ راهی برای کنترل دما جز با کاهش میزان گازهای گلخانه ای نیست، تصریح کرد: در حال حاضر بیشترین میزان تولید گاز گلخانه ای توسط آمریکا و چین تولید می شود و در رتبه بعدی کشورهای همچون هند، استرالیا، روسیه و ...بیشترین گاز گلخانه ای را تولید می کنند.

زهرایی در پاسخ به خبرنگار خبرگزاری موج درباره میزان افزایش تولید گازهای گلخانه ای در کشورهای صنعتی چقدر است، گفت: در یک دوره 60 ساله دولت های اروپایی توانسته اند میزان تولید گازهای گلخانه ای را کاهش داده و آمریکا کنترل چندانی روی گازهای گلخانه ای نداشته در مقابل میزان تولید این گازها در کشور چین چندین برابر شده است.

او با تاکید بر اینکه بسیاری از کشورهای منطقه خاورمیانه در نتیجه افزایش گازهای گلخانه ای با گرد غبار، تغییر اقلیم، تغییر بلایای طبیعی و...مواجه شده اند، اظهار کرد: در سال های اخیر میران بلایای تغییر اقلیم همچون خشکسالی، سیل، طوفان و...افزایش یافته است. به طوری که از سال 1980 تا سال 2011 بیش از 3455 مورد سیل، 2689 مورد طوفان، 470 مورد خشکسالی و 395 مورد افزایش دما رخ داده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه