English

رییس دانشگاه علم و صنعت مطرح کرد؛

حوادث ریلی در ایران ۸ برابر میانگین حوادث ریلی اروپا

رییس دانشگاه علم و صنعت گفت: میزان حوادث ریلی ایران 8 برابر میانگین حوادث ریلی اروپا است.

حوادث ریلی در ایران 8 برابر میانگین حوادث ریلی اروپا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج، رییس دانشگاه علم و صنعت ایران در همایش ایمنی راه آهن که امروز با حضور هیات مدیره راه آهن و کارشناسان در ساختمان مرکزی راه آهن برگزار شد، گفت: ایمنی مهمترین مزیت حمل و نقل ریلی است، زیرا وقتی به آمار حوادث حمل و نقل جاده ای نگاه می کنید این دو بخش قابل مقایسه نیست. به عبارت دیگر افق حوادث ریلی صفر است، اما در بخش جاده ای آمار بسیار بزرگتر است.

ذاکری با بیان اینکه اگر در طول 8 روز سیل 76 نفر کشته داشته ایم میانگین کشته های حوادث جاده ای در روز 45 نفر است، افزود: حمل و نقل ریلی توانسته کشته ها را به حداقل برساند، در سال 94 کشته های جاده ای ایران در سال 27 هزار نفر بود که با توسعه حمل و نقل ریلی و جابجایی مسافر به این بخش میزان کشته های جاده ای به 16 هزار نفر در سال رسید.

او با تأکید بر اینکه کاهش کشته های جاده ای از 16 هزار نفر به زیر هزار نفر نیازمند برنامه است، تصریح کرد: باید مسائل پرمخاطره شناسایی شود و هدفگذاری برای اصلاح آن انجام شود.

ذاکری با بیان اینکه در دانشکده راه آهن برنامه های برای کاهش گذرگاه ها و ایمنی سازی آنها داریم، گفت: استرالیا 200 برابر ایران و انگلیس نیز 20 برابر ایران گذرگاه دارد، اما میزان حوادث ایران 8 برابر میانگین حوادث ریلی اروپا است.

او با اشاره به اینکه در 15 سال گذشته بخش خصوصی به بخش تعمیر و نگهداری ورود کرده اند، تصریح کرد: ضرورت اصلاح ساختار ایمنی نیز لازم  است، همچنین باید آموزش ایمنی در راه آهن انجام شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه