English

رییس شبکه دامپزشکی شهرستان طرقبه شاندیز:

هشدار به زنبورداران برای مقابله با گرمای هوا

رییس شبکه دامپزشکی شهرستان طرقبه شاندیز بیان کرد: زنبورداران باید در فصل تابستان و روز‌های گرم سال، تمهیدات لازم برای خنک نگهداشتن کندو‌ها را پیش بینی کنند.

هشدار به زنبورداران برای مقابله با گرمای هوا

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، علیرضا قدرتی؛ رییس شبکه دامپزشکی شهرستان طرقبه شاندیز در خبری اطلاع داد: درباره تاثیر منفی گرمای فعلی هوا بر کندوها، به زنبورداران هشدار می دهیم.

قدرتی در ادامه تاکید کرد: زنبورداران باید در فصل تابستان و روز‌های گرم سال، تمهیدات لازم برای خنک نگهداشتن کندو‌ها را پیش بینی کنند زیرا گرما بر فعالیت زنبور‌ها و تولید عسل اثر منفی دارد.

رییس شبکه دامپزشکی شهرستان طرقبه شاندیز همچنین متذکرشد: اگر دمای کندو بیش از حد افزایش پیدا کند، ملکه تخم ریزی را کاهش می‌دهد یا متوقف می‌کند و بیشترین نیروی زنبوران به جای حمل شهد به کندو، صرف حمل آب برای خنک نگه داشتن کندو می‌شود.

وی تصریح کرد: همچنین در نتیجه این فرآیند تولید عسل کاهش می‌یابد و ممکن است باعث از دست رفتن کلنی شود و یکی از راهکار‌های کاهش اثر گرما بر کندو ساخت و ایجاد سایبان برای کندوها می باشد.

قدرتی افزود: با استفاده از شاخ و برگ درختان یا کارتن در بالای کندو و جلوگیری از تابش مستقیم آفتاب، می‌توان چند درجه هوای داخل کندو را کاهش داد و با کم کردن یکی از قاب‌های داخل کندو گردش هوا افزایش می‌یابد و این اقدام باعث خنک شدن کندو می‌شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه