English

امام جمعه شیراز:

حج به عنوان یک عبادت انجام می‌شود و باید از ظرفیت‌ های حج استفاده کنیم

نماینده ولی فقیه در فارس گفت: حج به عنوان یک عبادت انجام می‌شود و باید از ظرفیت‌های حج استفاده کافی ببریم و اینکه دورهم جمع شویم و اعلام کنیم به حج می‌رویم و زمان رفتن و بازگشتن آیین‌هایی قرار دهیم تا مردم متوجه این فریضه بزرگ شوند.

حج به عنوان یک عبادت انجام می‌شود و باید از ظرفیت‌ های حج استفاده کنیم

به گزارش خبرگزاری موج فارس، آیت الله لطف الله دژکام در دیدار با مسئولین حج و زیارت استان فارس و جمعی از دست اندرکاران حج قبل از اعزام به سرزمین وحی ابتدا با اشاره به آیه ۸۷ سوره مبارک یوسف «ای فرزندان من، بروید (به ملک مصر) و از حال یوسف و برادرش تحقیق کرده و جویا شوید و از رحمت خدا نومید مباشید که هرگز جز کافران هیچ کس از رحمت خدا نومید نمی‌شوند» اظهار داشت: حج به عنوان یک عبادت انجام می‌شود و باید از ظرفیت‌های حج استفاده کافی ببریم و اینکه دورهم جمع شویم و اعلام کنیم به حج می‌رویم و زمان رفتن و بازگشتن آیین‌هایی قرار دهیم تا مردم متوجه این فریضه بزرگ شوند آثار و برکاتش، طبیعتا کار خوبی است.

نماینده ولی فقیه در فارس افزود: در سفرهایی که به حج مشرف می شویم معمولا در فرودگاه تابلو مَرحَباً بِالضُّیوفِ الرحمان را مشاهده می‌کنیم و بنده از این اقتباس می‌کنم و می گویم "مَرحَباً به وفود ایران و ضُّیوفِ الرحمان"، شما وفد ایران هستید و از اینجا می روید، ایرانی که بالاخره در طول این ۴۴ سال خیلی مورد توجه جامعه جهانی و امت اسلامی بوده و ما هم در طول این مدت اُفت و خیز بسیاری داشتیم و این منطق امام راحل بود که وقتی خرمشهر را گرفته بودند فرمود جنگ است و یک بار می زنید و یک بار می خورید‌.

ایت الله دژکام گفت: انقلاب را که شروع کردیم بنا نبود معجزه گونه و یک روزه همه موارد درست شود و به این معنا هم انقلاب را شروع نکردیم که شکست بخوریم و کنار برویم بلکه می ایستیم و کار ‌می‌کنیم و یک نمایشی از اجرای دین در این برهه زمانی و تاریخ جهان باید داشته باشیم و مسلما در سفر حج با دیگرانی برخورد می‌کنیم که دوست دارند تجربه ما را از زبان خودمان بشنوند.

آیت الله دژکام، با اشاره به افتتاح مدرسه حج خادمان فرهنگی اهل سنت استان فارس و بوشهر در شهر گله دار شهرستان مُهر در اردیبهشت ماه امسال افزود: در این مراسم عرض کردم که شما حاجی ایرانی هستید و حاجی ایرانی بودن را ما نباید فراموش کنیم.

وی ادامه داد: طیفی از ملل مختلف را می بینیم که مسلمان هستند و احساس می شود برخی در همین نظم و انضباط و آمدن و رفتن از ما پیشی گرفته اند و برخی عقب تر از ما هستند، همه برادران دینی ما هستند اما خوب است که ما آنجا به عنوان یک مجموعه موفق جلوه کنیم و این بسیار ارزشمند است.

نماینده ولی فقیه در فارس افزود: ایران در بحث حج و زیارت از پیشگامان سامان دادن به این قضیه بوده و امروز در وضع خوبی هستیم ولی مهم است روحانی کاروان، مدیر کاروان و اعضای کاروان جایگاه خود را به عنوان ایرانی حساب کنند و به گونه ای نمود ندهیم که در بین امت گویی مهجور شویم یا کنار زده شویم بلکه به عنوان کسانی که می توانند الگو باشند مطرح شویم. به مهمانی خدا می روید و نماد ایران هستید و این نکته اول است.

آیت الله دژکام گفت: در روایات داریم که تمام بودن حج به زیارت امام است و‌ پیامبر (ص) هم برای حج الوداع صدا زدند.

وی افزود: اعتقاد مشترک شیعه و سنی هست که در آخر الزمان هم یکی صدا میزند که مهدی هذا الأمة است.

امام جمعه شیراز خاطر نشان کرد: آنجا که می روید بگردید دنبال آنکه باید این ملت و امت را جمع کند و این پراکندگی را تبدیل به یک وحدت اساسی کند تا نگویند در ‌جنگ تمدن ها مسلمانان نابود می‌شوند بلکه بگویند مسلمانان امام و رهبر دارند و عظمت و قدرت را در آنجا به جهانیان نشان دهید. این آینده امت اسلامی است که در این آینده روشن هم هیچ کدام از فِرَق اسلامی اختلاف ندارند و ما منتظر این آینده هستیم.

آیت الله دژکام با تاکید براینکه باید در ایام حج نیاز به اینکه امت یک مهدی می‌خواهد جلوه کند و شاید ایرانیان برای یادآوری این نیاز، جزو اولی‌ها باشند، گفت: به اعتقاد ما در عرفات و در ‌منا حضرت صاحب الزمان(عج) حضور دارند و این جمع را نفس ایشان رهبری می کند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه