English

مرگ روزانه ۹ نفر به علت نرسیدن عضو اهدایی

مدیر انجمن اهدا عضو سیستان و بلوچستان گفت: سالیانه 3 هزار بیمار چشم انتظار پیوند عضو در کشورمان به دلیل تامین نشدن عضو پیوندی جان خود را از دست می دهند.

مرگ روزانه 9 نفر به علت نرسیدن عضو اهدایی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج سیستان و بلوچستان؛ نادر اسماعیل زایی، مدیر انجمن اهدا عضو سیستان و بلوچستان در جشن بزرگ "نفس" در میدان سربازان گمنام امام زمان(عج) زیباشهر زاهدان بیان داشت: سالیانه 3 هزار بیمار چشم انتظار پیوند عضو در کشورمان به دلیل تامین نشدن عضو پیوندی جان خود را از دست می دهند.

مدیر انجمن اهدا عضو سیستان و بلوچستان ادامه داد: سالیانه به دلیل عدم رضایت خانواده ها 7 هزار عضو پیوندی خاکسپاری می شود، اگر نیمی از اعضای خاکسپاری شده در اختیار بیماران چشم انتظار قرار گیرد، دیگر هیچ بیمار نیازمندی در لیست انتظار جان خود را از دست نخواهد داد.

اسماعیل زایی یادآور شد: خوشبختانه با فرهنگ سازی، در سال های اخیر شاهد افزایش اهدای عضو در بین افرادی که دچار مرگ مغزی شده اند بوده ایم.

وی افزود: امید است با یاری خداوند متعال و همراهی روحانیون و مسئولین شاهد روزی باشیم که اعضای قابل اهدا درهیچ فرد مرگ مغزی خاکسپاری نگردد و تمامی بیماران نیازمند به عضو، با پیوند این اعضای حیاتی، به حداقل حق مسلم خود که همان حیات است نائل آیند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه