English

منصور خرمشکوه خبر داد؛

تخلیه محموله فوق سنگین ۲۵۴ تُنی در بندر شهید رجایی

معاون امور بندری و اقتصادی بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: برای نخستین بار با بهره‌گیری از یک دستگاه کرین بارج، یک محموله فوق سنگین ۲۵۴ تُنی در بندر شهید رجایی تخلیه شد.

تخلیه محموله فوق سنگین ۲۵۴ تُنی در بندر شهید رجایی

به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان، منصور خرمشکوه معاون امور بندری و اقتصادی بنادر و دریانوردی هرمزگان اظهار داشت: عملیات تخصصی تخلیه یک نگله وارداتی فوق سنگین به تناژ ۲۵۴ در حوضچه فاز سوم بندر شهید رجایی با استفاد از یک دستگاه کرین بارج با موفقیت انجام شد.

وی ادامه داد: نگله مذکور دارای ۲۳ متر طول، پنج متر عرض و ۳.۹۰ متر ارتفاع، یک مبدل گرمایشی و متعلق به شرکت پتروشیمی شیراز است.

معاون امور بندری و اقتصادی بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: این محموله بعد از انجام فرآیندهای اسنادی برای استفاده به شیراز منتقل خواهد شد.

به گفته خرمشکوه؛ تا پیش از استقرار و بهره‌برداری از این کرین بارج، جهت تخلیه نگله‌های سنگین وزن ورودی به بندر از جرثقیل‌های موجود در دیگر بنادر استفاده می‌شد که این امر صرف زمان زیاد و هزینه‌های سنگینی را در پی داشت.

وی خاطرنشان کرد: با استقرار این کرین بارج ضمن صرفه‌جویی در هزینه‌ها، عملیات تخلیه نگله‌های حجیم شتاب بیشتری خواهد گرفت.

گفتنی است؛ از این کرین بارج در عرصه صنایع فراساحلی از جمله جکت‌های نفتی و پروژه‌های سالویچ (خارج سازی مغروقه‌ها) نیز استفاده می‌شود.

«نگله» کلمه‌ای است به ظاهر هندی که در بندرها و گمرک‌های جنوب بسیار متداول است با این توضیح که به واحد کالاهای بسته ‌بندی نشده مثل یک شاخه تیر آهن یا یک شمش فلزی سنگین و حتی به یک دستگاه اتومبیل یا تراکتور نیز که اقلام مانیفست و بارنامه یک واحد را تشکیل می‌دهند، نگله می‌گویند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه