English

اسماعیل مکی‌زاده خبر داد؛

شکسته شدن خط لوله انتقال فرآورده‌های نفتی و آلودگی دریا در بندرعباس

معاون امور دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: با شکسته شدن خط لوله انتقال فرآورده‌های نفتی و آلودگی دریا عملیات مقابله با آلودگی نفتی در خور مجاور بندر شهید رجایی بندرعباس آغاز شد.

شکسته شدن خط لوله انتقال فرآورده‌های نفتی و آلودگی دریا در بندرعباس

به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان، اسماعیل مکی‌زاده معاون امور دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان افزود: به دنبال گزارش وقوع آلودگی نفتی در خور خونسرخ برای ممانعت از ورود آلودگی به دریا از همان ساعات اولیه اقدامات کنترلی شروع شد.

وی گفت: مقادیر قابل توجهی مواد نفتی (گازوئیل) از طریق پساب موجود در خور به سمت دریا در حال حرکت بود که احتمال ریزش آن‌ها به دریا نیز وجود داشت.

مکی‌زاده افزود: عملیات شبانه روزی مقابله با آلودگی از طریق بوم‌اندازی (دیواره نگهدارنده لکه نفتی در سطح آب) در چندین نقطه خور به وسیله بوم‌های فنسی و جاذب از جمله در محل پل جاده دسترسی بندر شهید رجایی، در مجاورت آب شیرین کن و چند نقطه دیگر انجام شد.

وی پایش چند روزه منطقه، بررسی شرایط بوم‌ها، تعویض و اصلاح موقعیت و جهت آن‌ها به دلیل جابجایی‌های احتمالی با جریانات پساب موجود در خور و جمع‌آوری مواد نفتی در پشت بوم‌ها به وسیله پمپ‌های مکشی و تانکر‌های مکنده و نصب فنس بوم در محل اتصال خور یاد شده به دریا را از دیگر اقدامات مقابله با آلودگی نفتی در خور خونسرخ عنوان کرد.

معاون امور دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: در همین راستا سه لایه بوم جاذب در فاصله ۱۰۰ متری از مصب خور و جذب لایه‌های نازک گازوئیل از سطح آب به وسیله ورق‌های مخصوص جمع‌آوری لکه‌های نفتی نیز نصب شده است.

وی با بیان اینکه در چند نقطه از خور، نیرو‌های پالایشگاه بندرعباس و نفت ستاره خلیج فارس برای به آب اندازی بوم و جمع‌آوری لکه‌های نفتی اقدام کرده‌اند، افزود: اقدامات کنترلی و مقابله با آلودگی همچنان درحال انجام است و تا زمان حصول اطمینان از پاکسازی کامل آن ادامه دارد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه