English

محمدرضا قربان‌زاده:

کلیه روزنامه‌نگاران و فعالان رسانه‌ای تا ششم مهرماه سالجاری برای ارسال آثار فرصت دارند

دبیر بخش رسانه‌های خبری دومین سوگواره بین‌المللی ملت امام حسین (ع) گفت: کلیه روزنامه‌نگاران و فعالان رسانه‌ای دارای مجوز، تا ششم مهرماه سالجاری برای ارسال آثار خود به دبیرخانه مرکزی این سوگواره فرصت دارند.

کلیه روزنامه‌نگاران و فعالان رسانه‌ای تا ششم مهرماه سالجاری برای ارسال آثار فرصت دارند

به گزارش خبرگزاری موج قم، محمدرضا قربان‌زاده روز دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت: این دوره از سوگواره ملت امام حسین در چهار رشته خبر، مصاحبه، گزارش و تیتر برگزار می‌شود، و فعالان رسانه‌ای می‌توانند آثاری که از ۲۸ مردادماه سال ۱۴۰۰ با موضوع قیام عاشورا و نهضت حسینی تولید کرده‌اند، را جهت مشارکت در این سوگواره ارائه دهند.

وی شناسایی ظرفیت‌های مطبوعات در عرصه معرفی نهضت حسینی و تلاش در راستای معرفی هر چه بهتر آن، قدردانی از خبرنگاران روزنامه‌نگاران و فعالان برتر در حوزه معرفی نهضت عاشورا را از هدف‌های این سوگواره ذکر کرد و گفت: شبکه‌سازی پدید آورندگان آثار رسانه‌ای عاشورایی و کمک به تاسیس و توسعه مطبوعات عاشورایی در فضای رسانه‌ای کشور و برجسته‌سازی مسائل و سوژه‌های عاشورایی قابل حضور در ساحت رسانه نیز از اهداف دیگر است.

قربان‌زاده ادامه داد: کمک به ارتقای کمی‌وکیفی تولیدهای رسانه‌ای عاشورایی، تقویت فضای رقابتی برای تولید محصول‌های رسانه‌ای عاشورایی  همچنین تقویت تعامل میان خبرنگاران و فعالان عاشورایی عرصه مطبوعات و رسانه با نهادهای دینی، فرهنگی و رسانه ای را نیز از دیگر اهداف خواند و گفت: ترغیب خبرنگاران و فعالان رسانه به مطالعه، تحقیق و پژوهش در موضوع‌های عاشورایی و تولید محتوی نیز از اهدافی است که در بخش رسانه‌های خبری دنبال می‌کنیم.

دبیر رسانه‌های خبری سوگواره ملت امام حسین(ع) خاطرنشان کرد: در این سوگواره از تمام رسانه‌های دارای مجوز امکان پذیرش داریم، و همه فعالان و روزنامه‌نگاران رسانه‌ای شاغل و آزاد می‌توانند شرکت کنند.

وی یادآور شد: در نخستین دوره این سوگواره، تعداد کل آثار قابل ارائه، سه اثر بود که این دوره به پنج اثر افزایش داده‌ایم.

وی اضافه کرد: اولویت‌های موضوعی این سوگواره شامل مسئولیت اجتماعی و همدلی حسینی، هیات خانگی و تربیت حسینی و هنر تبیین و غیرت دینی است.

دبیر اجرایی دومین سوگواره ملت امام حسین(ع)‌ با بیان اینکه دبیرخانه مرکزی این سوگواره در معاونت فضای مجازی، هنر و رسانه دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم است گفت: این دوره از سوگواره ملت امام حسین(ع)  مشتمل بر ۶ بخش  اصلی است که مرتبط با تولیدهای فضای مجازی می‌باشد.

حجت‌الاسلام جواد رحیمی ادامه داد: متون ادبی، تولیدهای گرافیکی، رسانه‌های تصویری، صوت و رادیو، کنشگری و رسانه‌های خبری بخش‌های تشکیل دهنده این سوگواره به شمار می‌آید.

وی با یادآوری اینکه در دوره گذشته این سوگواره، ۱۱ هزار و ۴۵۸ اثر از ایران و هفت کشور دیگر ارسال شد گفت: چهار هزار و ۱۲ اثر مربوط به بخش پویش مردمی بود، حدود ۵۰۰ کارگاه برگزار شد، که البته امسال‌ نیز برگزار شده و برخی هم در دهه پایانی ماه صفر برگزار خواهد شد.

رحیمی در پاسخ به سئوالی در خصوص برگزاری آیین پایانی این سوگواره بیان کرد: این آیین در اوایل اسفندماه امسال و همزمان با سوم شعبان سالروز میلاد امام حسین (ع) با حضور وزیر فرهنگ‌وارشاد اسلامی در تهران برگزار می‌شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه