English

عباس اکبری؛

افزایش ۳۰ درصدی بیمه بیکاری‌ در هرمزگان

مدیرکل سازمان تأمین اجتماعی استان هرمزگان گفت: سه هزار و 523 مقرری بیمه بیکاری در سال گذشته برقرار شد که این آمار از رشد 30 درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل حکایت دارد.

افزایش 30 درصدی بیمه بیکاری‌ در هرمزگان

به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان، «عباس اکبری» مدیرکل سازمان تأمین اجتماعی استان هرمزگان به مناسبت هفته تأمین اجتماعی در جمع اصحاب رسانه اظهار داشت: تأمین اجتماعی استان هرمزگان در دو بخش بیمه‌ای و درمانی مشغول به فعالیت است.

اکبری با اشاره به تعهدات بیمه‌ای کوتاه‌مدت و بلند تأمین اجتماعی مطالبی را عنوان کرد: تعهدات بیمه‌ای کوتاه‌مدت شامل پرداخت انواع غرامت، دستمزدهای بیماری، بارداری، کمک‌هزینه سفر بیمار، کمک‌هزینه مراسم ترحیم، هدیه ازدواج، هزینه وسایل کمک پزشکی و همچنین مقرری بیمه بیکاری است و همچنین در حوزه تعهدات بلندمدت شامل پرداخت مستمری بازنشستگی، بازماندگان و ازکارافتادگان تأمین اجتماعی است.

وی در ادامه سخنانش بیان داشت: خدمات تأمین اجتماعی از طریق 17 شعبه اصلی، 13 شعبه اقماری و 6 واحد کارگزاری برای ارائه خدمت به جامعه مخاطبان در استان هرمزگان انجام می‌شود.

مدیرکل سازمان تأمین اجتماعی استان هرمزگان بیان داشت: در حال حاضر بالغ‌بر 329 هزار و 429 نفر بیمه شده اصلی تأمین اجتماعی در استان هرمزگان داریم و از این تعداد 287 هزار و 450 نفر بیمه شده اجباری، 37 هزار و 86 نفر بیمه شده خاص، دو هزار و 571 نفر بیمه شده توافقی و همچنین دو هزار و 322 نفر مقرری‌بگیر بیمه بیکاری در هرمزگان داریم.

وی اذعان داشت: همان‌گونه که در مطالب فوق مطرح شد؛ با توجه به اینکه 329 هزار و 429 نفر بیمه شده اصلی در هرمزگان وجود دارد از این تعداد 55 هزار و 230 نفر بانوان و 274 هزار و 209 نفر هم آقایان بیمه شده اصلی تأمین اجتماعی هستند.

اکبری گفت: در حوزه بیمه‌شدگان اصلی، امسال نسبت به سال گذشته حدود یک دهم درصد افزایش یافته است.

وی با اشاره به اینکه حدود 551 هزار و 646 نفر بیمه شده تبعی در استان هرمزگان داریم، اذعان داشت: درمجموع تعداد بیمه‌شدگان اصلی و تبعی حدود 881 هزار و 75 نفر است.

مدیرکل سازمان تأمین اجتماعی استان هرمزگان با بیان اینکه 52 هزار و 841 مستمری‌بگیر تأمین اجتماعی در استان هرمزگان داریم، گفت: از این تعداد بالغ‌بر 27 هزار و 986 نفر بازنشسته و 23 هزار و 462 نفر بازمانده و همچنین هزار و 393 نفر از کار افتاده تأمین اجتماعی وجود دارد.

وی گفت: بالغ‌بر 43 هزار و 103 نفر مستمری‌بگیر تبعی داریم که درمجموع مستمری‌بگیران اصلی و تبعی 95 هزار و 944 نفر در استان هرمزگان است.

اکبری بیان داشت: جمعیت تحت پوشش تأمین اجتماعی در استان هرمزگان 997 هزار و 19 نفر است که تقریباً 50 درصد جمعیت استان را تشکیل می‌دهند.

وی تصریح کرد: هم‌اکنون 30 هزار کارگاه فعال تحت پوشش تأمین اجتماعی در استان وجود دارد و از این تعداد 20 هزار و 913 کارگاه بین یک تا پنج نفر بیمه شده، سه هزار و 738 کارگاه بین 6 تا 10 نفر بیمه شده و سه هزار و 82 کارگاه بین 11 تا 50 نفر بیمه شده و همچنین 946 کارگاه هم بیش از 50 نفر بیمه شده دارند.

مدیرکل سازمان تأمین اجتماعی استان هرمزگان با اشاره به اینکه در سال گذشته 25 هزار و 477 سند پرداخت در قالب تعهدات کوتاه‌مدت صادر کردیم، در ادامه یادآور شد: با توجه به حوزه تعهدات کوتاه‌مدت تأمین اجتماعی بالغ‌بر پنج هزار و 933 کمک فقره بارداری، 12 هزار و 539 غرامت دستمزد ایام بیماری، سه هزار و 760 فقره هزینه وسایل کمک پزشکی، دو هزار و 349 هدیه ازدواج، دو فقره غرامت نقض عضو، 841 فقره کمک‌هزینه مراسم ترحیم و 53 فقره هزینه سفر بیمار پرداخت شده است.

وی اذعان داشت: سال گذشته پنج هزار و 232 پرونده مستمری‌بگیران تشکیل است که نسبت به مدت مشابه سال قبل حدود 29 درصد رشد داشتیم و از این تعداد هزار و 743 پرونده‌های مشاغل سخت و همچنین سه هزار و 489 پرونده عادی بوده است.

اکبری تصریح کرد: سه و هزار و 523 مقرری بیمه بیکاری در سال گذشته برقرار شد و 30 درصد رشد نسبت به مدت مشابه سال قبل داشتیم.

وی با اشاره به تعهدات بلندمدت، کوتاه‌مدت و مقرری بیمه بیکاری تأمین اجتماعی در ادامه افزود: در حوزه تعهدات بلندمدت تأمین اجتماعی بالغ‌بر دو هزار و 442 میلیارد تومان و در قالب تعهدات کوتاه‌مدت 67 میلیارد تومان و همچنین 108 میلیارد تومان بابت مقرری بیمه بیکاری در سال گذشته پرداخت شده است.

مدیرکل سازمان تأمین اجتماعی استان هرمزگان تصریح کرد: 412 مورد حوادث ناشی از کار به وقوع پیوسته است که نسبت به مدت مشابه سال قبل 34 درصد رشد را نشان می‌دهد.

وی اظهار داشت: برگزاری جشنواره کارستان، تجلیل از چهره‌های برتر کارآفرینی، احیاء تداوم سهمیه کارفرمایی تا سقف 5 نفر بیمه شده، تشکیل ستاد تسهیل کمک به کارگاه‌ها، تعیین تکلیف کارگاه‌های دارای بدهی، راه‌اندازی واحد کارگزاری و اخذ مجوز واحد کارگزاری در منطقه شهید رجایی، بسترسازی تأمین اجتماعی هوشمند با اجرای طرح سامان سوابق در سیستم‌ها و تشکیل پرونده‌ها به‌صورت الکترونیک ازجمله اقداماتی است که در سال گذشته صورت گرفت.

اکبری افزود: در سال گذشته همچنین 480 هزار پرونده اسکن و اطلاعات آن‌ها در سیستم ذخیره‌سازی شده است و اکنون هیچ‌گونه پرونده کاغذی نداریم.

به گفته وی، در همین راستا تعداد 22 هزار و 729 پرونده مستمری‌بگیران و هفت هزار پرونده کارفرمایان اسکن و در سیستم‌های تأمین اجتماعی استان ثبت شده است.

مدیرکل سازمان تأمین اجتماعی استان هرمزگان گفت: 212 جلسه با بررسی دو هزار و 16 پرونده در هیئت‌های بدوی تشکیل شد که 35 درصد تائید محاسبه، 61 درصد فسخ محاسبه و چهار درصد برای پرونده‌ها قرار رسیدگی صادر که در این مدت 107 جلسه با 696 پرونده در هیئت‌های تجدیدنظر مورد رسیدگی قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: 

توصیه مهم مدیرکل تامین اجتماعی هرمزگان به کارفرمایان

وی ابراز داشت: هم‌اکنون در سال 1401 حدود 52 خدمت در حوزه بیمه‌شدگان، 18 خدمت در حوزه مستمری‌بگیران، 30 خدمت در حوزه کارفرمایان به‌صورت غیرحضوری ارائه می‌شود.

اکبری با اشاره به اقدامات انجام شده در حوزه تأمین اجتماعی هوشمند مطالبی را عنوان کرد و گفت: تاکنون 263 هزار لیست به‌صورت غیرحضوری در سال گذشته دریافت شده است و همچنین حذف 290 هزار مراجعه بیمه‌شدگان به شعب تأمین اجتماعی در حوزه اطلاع‌رسانی از سوابق ازجمله اقدامات انجام شده است.

مدیرکل سازمان تأمین اجتماعی استان هرمزگان در پایان گفت: طرح بیمه فراگیر خانوار ایرانی در قالب زنان خانه‌دار و دانشجویی در حال اجراست که پیش‌بینی می‌شود 15 هزار نفر در این زمینه جذب شوند.

آیا این خبر مفید بود؟
خبرنگار:
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه