English

احیای بافت سنتی ساحل سورو با مشارکت گروه های مردمی

عضو شورای شهر بندرعباس با اشاره به احیای بافت سنتی ساحل سورو با مشارکت گروه های مردمی گفت: درحال برنامه ریزی برای یک اقدام ماندگار هستیم تا بتوانیم هویت یک محله جنوبی و ساحلی را به سورو بازگردانیم.

احیای بافت سنتی ساحل سورو با مشارکت گروه های مردمی

به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان، یعقوب دبیری نژاد عضو شورای شهر بندرعباس گفت: شهر بندرعباس و محله سورو دارای تاریخچه قدیمی و اصالت فرهنگی است اما متاسفانه طی سال های اخیر ساخت و ساز ها و بازسازی های غیراصولی باعث شده این اصالت تاریخی در معرض نابودی قرارگیرد و برای همیشه فراموش شود.

وی عنوان کرد: به همت تعدادی از شهروندان دغدغه‌مند در محلات خواجه عطا و شمیلی ها کارهای خوبی انجام شده و مردم ثابت کردند بسیار جلوتر از متولیان اصلی این موضوع هستند، اما عدم حمایت مناسب باعث کندشدن این اقدامات موثر شد.

دبیری بژاد با بیان اینکه به همین دلیل در کمیسیون معماری شهرسازی شورای شهر، مشارکت افراد دغدغه‌مند، جمعی از معتمدین و اهالی محله سورو برنامه ریزی چندین ماه است ادامه داد و گفت: درحال برنامه ریزی برای یک اقدام ماندگار هستیم تا بتوانیم هویت یک محله جنوبی و ساحلی را به سورو بازگردانیم، تداوم این اقدام هم به مشارکت ساکنین بستگی دارد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه در فاز اول از احیا یک پارک ساحلی و جداره سازی دیوار منازل مجاور پارک شروع خواهیم کرد اظهارداشت: امیدواریم میزان مشارکت جوانان، مسئولین و اهالی محله تداوم بخش این حرکت شود که هدف نهایی ما تبدیل ساحل سورو به یک محیط توریستی با قابلیت اقامتگاه های بومگردی خواهد بود.

عضو شورای شهر بندرعباس با بیان اینکه این حرکت به صورت کاملا مردمی و البته پشتیبانی تامین بخشی از مصالح با مساعدت شهردار تامین خواهد شد عنوان کرد: درتلاش هستیم تا با تداوم این حرکت با مشارکت خود مردم و خیرین محله ادامه داشته باشد.

به گفته دبیری نژاد، اجرای این طرح مردمی از ساعت 18 روز جمعه 13 خرداد ماه از بوستان حاج یوسف واقع در ساحل سور با حضور علاقه‌مندان آغاز خواهد شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه