English

سامانه پایش کیفی هوا خبر داد:

شرایط ناسالم هوا در چهار شهر خوزستان

سامانه پایش کیفی هوای کشور، در پی وقوع دوباره گرد و غبار در خوزستان شاخص کیفی هوای چهار شهر را در شرایط بسیار ناسالم و شاخص سه شهر را در شرایط ناسالم برای همه گروه‌ها اعلام کرد.

شرایط ناسالم هوا در چهار شهر خوزستان

به گزارش خبرگزاری موج خوزستان، سامانه پایش کیفی هوای کشور در ساعت ۱۳ روز چهارشنبه شاخص کیفی هوای اهواز را ۲۳۴، بندرامام خمینی(ره) ۲۵۷، ماهشهر ۲۲۹ و شادگان ۲۱۳ در شرایط بسیار ناسالم؛ شاخص کیفی هوای شهرهای اندیمشک ۱۶۹، شوش ۱۷۱ و شوشتر ۱۷۷ در شرایط ناسالم برای همه گروه‌ها؛ شاخص کیفی هوای شهرهای آبادان ۱۳۹، حمیدیه ۱۳۲، رامشیر ۱۷۲ و سوسنگرد ۱۳۳ در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس، و شاخص کیفی هوای شهرهای بهبهان ۹۰ و مسجدسلیمان ۹۵ را در شرایط قابل قبول (سالم) اعلام کرد.

ایستگاه های ایذه، خرمشهر، دزفول و گتوند همچنان داده‌ای برای نمایش ندارند.

مرکز ملی پایش و هشدار سریع گرد و خاک هواشناسی خوزستان، امروز چهارشنبه با صدور هشدار سطح  نارنجی نسبت به تاثیر توده گرد و غبار با منشاء کانون‌های عراق ابتدا بر مناطق غربی و  مرکزی و سپس سایر مناطق خوزستان از اواخر وقت روز سه شنبه تا بعدازظهر امروز چهارشنبه هشدار داده است.

پدیده گرد و غبار با منشاء کانون‌های عراق، از ۱۲ تا ۱۸ اردیبهشت با شدت و ضعف، تقریبا تمام شهرهای خوزستان را فراگرفته بود و ادارات و مراکز آموزشی را در روز ۱۲ اردیبهشت به تعطیلی کشاند.

AQI شاخصی است که برای سنجش کیفیت هوا به کار می‌رود و نشان می‌دهد که هوای اطراف چقدر تمیز یا آلوده است و این حد از آلودگی چه اثراتی ممکن است بر سلامت افراد داشته باشد.

این شاخص بر اثراتی متمرکز است که افراد ممکن است چند ساعت یا چند روز بعد از تنفس در این هوا با آنها روبه رو شوند.

بر اساس این شاخص، از صفر تا ۵۰ در شرایط پاک یا سبز، ۵۱ تا ۱۰۰ در شرایط قابل قبول یا زرد، ۱۰۱ تا ۱۵۰ در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس یا نارنجی، ۱۵۱ تا ۲۰۰ در شرایط ناسالم برای همه یا قرمز، ۲۰۱ تا ۳۰۰ در شرایط بسیار ناسالم یا بنفش و ۳۰۱ تا ۵۰۰ در شرایط خطرناک یا ارغوانی تعیین شده است.

در شرایط هوای ناسالم همه افراد در صورت قرار گرفتن درازمدت در معرض هوای با این شدت آلودگی ممکن است دچار علایم تنفسی شوند. همچنین افراد گروه حساس ممکن است دچار پیامدهای بیشتری شوند. شرایط بسیار ناسالم بیانگر هشدار درباره بروز وضعیت اضطراری بهداشتی است و با احتمال بیشتر سلامت همه جمعیت به خطر می‌افتد.

شرایط هوای خطرناک نیز نشان‌دهنده وضعیت اضطراری هشدار بهداشتی است و همه افراد ممکن است دچار پیامدهای بهداشتی وخیم شوند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه