English

رئیس اداره نشر دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان خبر داد:

انتشار کتاب «طرح‌واره‌ها در روابط همسران؛ آسیب‌ها و راهکارها»

رئیس اداره نشر دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان گفت: کتاب «طرح‌واره‌ها در روابط همسران؛ آسیب‌ها و راهکارها» توسط این انتشارات منتشر و در دسترس عموم علاقه مندان قرار گرفته است.

انتشار کتاب «طرح‌واره‌ها در روابط همسران؛ آسیب‌ها و راهکارها»

به گزارش خبرگزاری موج اصفهان، روح‌اله بابایی اظهار داشت: در کتاب «طرح‌واره‌ها در روابط همسران؛ آسیب‌ها و راهکارها»، باورهای بنیادینی بررسی شده‌اند که همسران عمدتاً در نتیجۀ تجارب ناگوارِ دوران کودکی خود یا پس از ازدواج در اثر تجارب زندگی با همسر، در ذهن خود شکل داده‌اند و ممکن است زمینه‌ساز مشکلات بین زوجین ‌شود.

وی افزود: امروزه خانواده‌های ایرانی دچار تزلزل و آسیب‌های جدی شده‌اند و آمار طلاق رو به افزایش است و در این پژوهش به منظور تقویت نظام خانواده و افزایش مهارت‌‌های شناختی زوجین، طرح‌واره‌های آسیب‌زا به سه بخش تقسیم شده است، طرح‌واره‌های فردی، طرح‌واره‌های ارتباطی و طرح‌واره‌های خانوادگی.

رئیس اداره نشر دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان تصریح کرد: بر این اساس، با توجه به تحلیل‌های روان‌شناسان و در نگاهی‌ مقایسه‌ای، با بهره از آموزه‌های اسلامی، طرح‌واره‌ها و شیوه‌های اصلاح و تغییر آن‌ها ارزیابی شده و برای نخستین بار، هفده فضیلت اخلاقی و یازده رذیلۀ اخلاقیِ مرتبط با طرح‌واره‌ها از منظر اسلامی بیان‌ شده است.

وی تصریح کرد: مؤلف کتاب، حجت الاسلام و المسلمین جناب آقای حسن سراج زاده از اعضای هیئت علمی پژوهشکده الهیات و خانواده  دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان می‌باشند که در حوزه خانواده دارای آثار دیگری همچون کتاب «فمینیسم و خانواده» و کتاب «نقش تفاوت‌های جنسیتی در روابط همسران» هستند.

رئیس اداره نشر دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان گفت: چاپ نخست کتاب « طرح‌واره‌ها در روابط همسران ؛ آسیب‌ها و راهکارها» تألیف حجت الاسلام و المسلمین حسن سراج زاده در 488 صفحه با شمارگان 500 نسخه به بهای 80،000 هزار تومان از سوی انتشارات دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان راهی بازار نشر شده است.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه