English

هشدار هواشناسی اردبیل:

در حاشیه و بستر مسیل‌ها و رودخانه‌ها اتراق نکنید

اداره کل هواشناسی استان اردبیل ضن اعلام هشدار زرد شماره پنج به شهروندان توصیه کرد از اتراق در حاشیه و بستر مسیل‌ها و رودخانه‌ها خودداری کنند.

 در حاشیه و بستر مسیل‌ها و رودخانه‌ها اتراق نکنید
به گزارش خبرگزاری موج اردبیل

،  بر اساس اطلاعیه اداره کل هواشناسی استان اردبیل از صبح روز یکشنبه (فردا) تا ظهر چهارشنبه (۲۶ اردیبهشت) سامانه بارشی و جریانات جنوبی در سطح استان فعال خواهد بود.

تمامی مناطق استان اردبیل تحت تاثیر فعالیت این سامانه قرار خواهد گرفت ، در عین حال طی مدت فعالیت این سامانه روز یکشنبه ساکنان مناطق مرکزی استان شاهد وزش باد تند تا شدید خواهند بود.

بر اساس این گزارش روز سه‌شنبه (۲۵ اردیبهشت) دمای هوا به طور نسبی کاهش خواهد یافت و در این مدت بارش باران (گاهی به صورت رگبار باران توام با رعدوبرق) و رخداد تگرگ بویژه در مناطق کوهستانی و دامنه کوه‌ها محتمل است.

اداره کل هواشناسی استان اردبیل وارد شدن خسارت به برخی تجهیزات شهری و برون شهری، سازه‌های موقتی، گلخانه‌ها و نهال‌ها، احتمال ریزش سنگ به سطح جاده در گردنه‌ها، لغزندگی سطح جاده، اصابت صاعقه و احتمال اختلال موقتی در عملیات‌های پروازی در فرودگاه‌های استان را از جمله مخاطرات فعالیت این سامانه در استان اعلام کرده است.

احتیاط در انجام عملیات عمرانی و ساختمانی در فضای باز ، تقویت یا محافظت از سازه‌های موقت و آسیب‌پذیر در برابر باد ، اطلاع‌رسانی به عشایر جهت اتخاذ انجام تمهیدات لازم در مسیر کوچ ، توجه به توصیه‌های کارشناسان جهاد کشاورزی و اجتناب از صعود به ارتفاعات (بویژه در کوه سبلان) از توصیه های این اداره کل به شهروندان است.

بر اساس پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان، سرعت وزش باد طی فردا (یکشنبه ۲۳ اردیبهشت) تند تا شدید بوده و در بعضی ساعات به صورت لحظه‌ای بین ۷۵ تا ۸۵ کیلومتر بر ساعت هم انتظار می‌رود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه