English

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان اردبیل:

در راستای کاهش محرومیت‌ها اعتبارات استان فراتر از شاخص جمعیت توزیع می‌شود

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان اردبیل گفت: اعتبارات این استان فراتر از شاخص جمعیت توزیع می‌شود تا محرومیت‌ها و کاستی‌ها در شهرستان‌ها از بین برود.

در راستای کاهش محرومیت‌ها اعتبارات استان فراتر از شاخص جمعیت توزیع می‌شود
به گزارش خبرگزاری موج اردبیل

، داود شایقی اظهار کرد: با همراهی استاندار اردبیل به صورت هفتگی پیگیر تخصیص منابع از سازمان برنامه و بودجه هستیم تا اعتبارات بیشتری جذب استان شود به طوری که امسال بالغ بر ۳۸ هزار میلیارد ریال اعتبار برای استان اردبیل اعتبار اخذ و به تناسب محرومیت در سطح استان توزیع شد.

شایقی با بیان اینکه تقسیم بودجه بر اساس سرانه جمعیت انجام می‌شود، افزود: برای جلوگیری از مهاجرت، شاخص محرومیت در کنار ۱۶ شاخص دیگر ملاک توزیع اعتبارات قرار گرفته تا سایر شهرستان‌ها سهم بیشتری را دریافت کنند.

وی ادامه داد: در سالی که به نام "مهار تورم و رشد تولید" نامگذاری شده یکی از اولویت‌های توزیع اعتبارات تکمیل طرح‌های تولیدی، دانش‌بنیان و اشتغال محور است تا کاهش روند بیکاری را در شهرها و روستاها شاهد باشیم.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان اردبیل خاطرنشان کرد: باید توزیع اعتبارات با این اولویت و جهت‌دهی انجام شود تا در پایان سال عملکرد مناسبی را در تحقق شعار سال شاهد باشیم.

شایقی اضافه کرد: اعتبارات هزینه‌ای دستگاه‌های اجرایی استان اردبیل در یک سال گذشته به شکل کامل تامین شد و ۱۷ دستگاه اجرایی توانستند از این منابع در پرداختی‌های خود استفاده کنند.

 

اولویت توزیع اعتبارات در اردبیل تکمیل طرح های زیربنایی است

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان اردبیل اولویت توزیع اعتبارات را توجه به طرح‌های نیمه تمام در حوزه بزرگراه و سایر طرح‌های زیربنایی اعلام کرد و گفت: با اخذ مجوز ماده ۲۳ و ارائه گزارش توجیهی تلاش شد تا برای توسعه شبکه بزرگراهی استان، راه آهن و تکمیل سدها و مجتمع‌های آبرسانی اعتبارات خوبی از منابع ملی دریافت کنیم.

وی ادامه داد: راه اصلی کلور – درام، اردبیل – مشگین شهر، مشگین شهر – پارس آباد، رضی – گرمی و بیله سوار، تونل حیران و تونل اسالم از جمله این طرح‌ها است.

شایقی با اشاره به اعتبارات اختصاص یافته به طرح‌های بزرگراهی استان افزود: در سال‌های اخیر برای راه‌های مواصلاتی استان با هدف ارتقا به بزرگراه نظیر جاده اردبیل – سرچم، تونل حیران، کلور – درام و گرمی – بیله‌سوار چهار تا پنج برابر اعتبار مصوب منابع از طریق ردیف‌های ملی تخصیص یافته است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اردبیل با تشریح آخرین وضعیت تامین منابع مالی راه‌آهن اردبیل _ میانه اظهار کرد: امسال ۱۳ هزار و ۲۱۰ میلیارد ریال به راه‌آهن اردبیل – میانه اختصاص یافته است که بیش از ۲ برابر اعتبار مصوب می‌باشد.

شایقی اضافه کرد: راه‌آهن اردبیل- میانه با ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی در حال تکمیل است و بیش از ۱۰ هزار میلیارد ریال دیگر نیز برای این طرح هزینه خواهد شد تا در جریان سفر آتی ریاست‌جمهوری به استان، مطالبه ۱۸ ساله مردم این خطه محقق شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه