English

نگهداری باتری موبایل با بهترین روش افزایش عمر باطری

ممکن است با مشاهده برخی عملکرد های ضعیف گوشی متوجه کاهش عمر باتری خود نسبت به روزهای اولیه آن شده باشید اما شما می توانید با انجام دادن کارهای منحصر به فردی زمان استفاده از گوی خود را بالا ببرید.

نگهداری باتری موبایل با بهترین روش افزایش عمر باطری

به گزارش خبرگزاری موج، ممکن است این سوال برای شما هم پیش آمده باشد که چگونه عمر باتری گوشی را افزایش دهیم؟ بهترین روش نگهداری موبایل چیست؟ نحوه صحیح شارژ کردن باتری موبایل چگونه است؟ بیشتر کاربران گوشی های هوشمند همواره در پی راه هایی برای افزایش طول عمر باتری گوشی خود هستند. با به وجود آمدن تکنولوژی های شارژ سریع باطری موبایل فرآیند شارژ بسیار کاهش پیدا کرده است. به دلیل بهرمندی گوشی های هوشمند از باتری های غیرقابل تعویض، دیگر مانند گذشته نمی توان مشکل باطری گوشی را با تعویض کردن حل کرد. شما می توانید با روش صحیح شارژ باتری موبایل نو گام مهمی در جهت افزایش عمر باتری بردارید.

چگونه از باتری موبایل نگهداری کنیم؟

اگر بیش از یک سال است که از تلفن همراه خود استفاده می کنید، ممکن است با مشاهده برخی عملکرد های ضعیف گوشی متوجه کاهش عمر باتری خود نسبت به روزهای اولیه آن شده باشید. متاسفانه با گذر زمان کارایی باطری گوشی هم کاهش می یابد و این یک موضوع اجتناب ناپذیر است. با این حال شما می توانید با انجام دادن کارهای منحصر به فردی زمان استفاده از گوی خود را بالا ببرید. اگر به دنبال راههای نگهداری از باتری موبایل اصل هستید به شما پیشنهاد می کنم در ادامه با ما همراه باشید.

روش های صحیح شارژ کردن برای افزایش طول عمر باتری گوشی

شارژ باتری را بین 30 تا 80 درصد نگه دارید!

یکی از تصورات اشتباه در زمینه شارژ باتری گوشی این است که برای پاک کردن حافظه آن ابتدا باید شارژ آن کاملا خالی شود و سپس آن را به برق متصل کنید. این موضوع تنها برای باتری های اسیدی صدق می کرد و هیچ ارتباطی با روش شارژ باتری لیتیوم پلیمری موبایل ندارد. همچنین این راه ها برای شارژ باتری های مدرن مورد استفاده قرار نمی گیرد.

باتری موبایل را تا چند درصد شارژ کنیم؟ کاشناسان ماهر در زمینه نگهداری باطری موبایل توصیه می کنند که برای شارژ باتری گوشی های خود از روش شارژ جزیی بهره بگیرید، که منجربه طول عمر باتری گوشی می شود. پس بهتر است همواره شارژ را بین 30 تا 80 درصد نگه دارید زیرا چنین کاری تاثیر زیادی در مراقبت باتری گوشی دارد.

از شارژ کردن طولانی مدت باطری گوشی خودداری کنید!

از عادات نادرست شارژ کردن های شبانه و یا طولانی مدت است که به دلایل متعددی انجام آن توصیه نمی شود. زیرا چنین کاری موجب میشود که در مدت زمان زیادی عملکرد باتری و همینطور کل سیستم تلفن همراه دچار اختلال شود. گرمای ایجاد شده در باطری هم می تواند بسیار مضر باشد. طریقه نگهداری از باتری موبایل به شیوه ایده آل این است که زمانی که شارژ به 100 درصد می رسد، سیستم این فرآیند را به طور کامل قطع کنید و پس از بررسی های مجدد اگر از این میزان کاهش یافته بود دوباره به 100 برسانید.

باتری گوشی

مهم‌ترین توصیه‌های مربوط به افزایش عمر باتری

  • باتری را از سرما و گرمای بیش از اندازه حفظ کنید.
  • از شارژهای مخصوص گوشی خود برای شارژ کردن استفاده کنید.
  • از خالی شدن و سپس شارژ کردن کامل باتری موبایل خودداری کنید.
  • شارژ گوی را بین 30 تا 80 درصد نگه دارید.
  • هنگامی که تلفن همراه شما در حال شارژ است با آن کارهای سنگین انجام ندهید.
  • نورصفحه نمایش  و زمان قفل شدن صفحه را کاهش دهید.
  • از انجام بازی های سنگین بر روی آن خودداری کنید.

 

شرایط نگهداری باطری گوشی در طول شبانه روز چگونه است؟

از موارد بسیار مهمی که باید به آن توجه داشته باشید، شارژ و مصرف زیاد همزمان است مانند مواقعی که گوشی در حالت شارژ است ولی همچنان مشغول بازی کردن و یا تماشای فیلم هستید؛ این کار چرخه ی شارژ گوشی را مختل می کند و زمانی که باتری کاملا شارژ نشده است و هنوز به برق اتصال دارد، موجب اختلال ولتاژ و درضمن باعث داغ شدن باتری میشود.

بهترین راه برای مراقبت از باتری موبایل سامسونگ عدم استفاده از آن در حین شارژ شدن و یا انجام کارهای سبک می باشد که در این صورت فشار زیادی به آن وارد نشود.

گرما دشمن باتری موبایل است!

برای افزایش طول عمر باطری گوشی باید مراقب گرم شدن آن نیز باشید. ولتاژ و گرمای بالا می تواند تاثیر زیادی در کاهش شارژ و عمر باتری داشته باشد. اگر یک باتری همواره بین دمای 20 تا 30 درجه ی سانتی گراد قرار بگیرد، بعد از یکسال کار کردن با آن تنها از 80 درصد ظرفیت اولیه بهره می برد. اگر از راه های شارژ جزئی استفاده شود مطمئن باشید که این ظرفیت هم بالاتر می رود.

اگر یک باتری تلفن همراه در شرایط شارژ 100 درصد قرار داشته باشد و در حین حال در محیطی با دمای بالا قرار گذاشته شود، بدترین وضعیت برای آن به وجود می آید. پس به این طرز نگهداری باتری موبایل حتما توجه کنید.

راه کارهایی برای خنک نگه داشتن باتری در هنگام شارژ کردن

جدا کرن قاب محافظ گوشی

قاب ها نه تنها به وزن گوشی اضافه می کنند بلکه می توانند مشکلات گرمایشی بیش از حدی هم نیز ایجاد کنند. گرمای بیش از اندازه باعث کاهش عمر باتری می شود. اگر می خواهید یک قاب محافظ خریداری کنید پس بهتر است یک رنگ روشن را انتخاب کنید.

شارژ نکردن گوشی در محیطی که تهویه مناسب ندارد

برای جلوگیری از گرمای بیش از حد سعی کنید گوشی خود را در یک محیط خشک و خنک نگهداری کنید. اتاقی که تهویه مناسب داشته باشد، می تواند دمای شارژ را پایین نگه دارد.

روشن کردن حالت پرواز

یکی از راه های افزایش طول عمر باتری و همینطور شارژ کردن سریع آن قرار دادن گوشی بر روی حالت پرواز در موقع شارژ کردن است. حالت پرواز به صورت خودکار داده های سیم کارت شما را که یکی از دلایل افزایش دمای باتری است را خاموش می کند.

باتری گوشی

عوامل تاثیرگذار بر روی دوام باتری گوشی‌های هوشمند

  • چرخه ی شارژ و یا تخلیه
  • دمای محیط
  • خاموش کردن اتصالات غیر ضروری
  • عدم استفاده از اینترنت و وای فای
  • توجه به تنظمیات گوشی
  • بستن برنامه های در حال اجرا

افزایش طول عمر باتری گوشی با استفاده بهینه تر

با استفاده بهتر و بهینه تر از گوشی ها هوشمند می توانید مصرف شارژ باتری خود را کاهش دهید. برای نمونه هر چه کمتر از گوشی برای انجام بازی ها و یا برنامه های سنگین استفاده کنید، قطعا میزان مصرف شارژ باتری آن نیز کاهش می یابد. همچنین هر چه کمتر با گوشی فیلم و ویدئو پخش کنید، شارژ باطری کمتر می شود. بنابراین نحوه استفاده از دستگاه موبایل تاثیر بسزایی بر عمر باطری گوشی دارد.

بالا بردن طول عمر باطری موبایل با تعویض کردن

اگر با به کار بردن روش ها و ترفند هایی که برای راه های نگهداری باتری موبایل گفته شد، بازهم عمر باتری گوشی شما کم شده است، باید در نظر بگیرید که ممکن است باتری چند سال تعویض نشده است و ظرفیت اولیه و اصلی خود را از دست داده است. و زمان آن رسیده که آن را تغییر دهید. شما می توانید با مراجعه به فروشگاه رایااستور خرید باتری اورجینال گوشی خود را انجام دهید و هیچگونه نگرانی بابت اصل بودن آن نداشته باشید.

بهترین راه ها افزایش عمر باتری گوشی موبایل

  • فعال سازی قابلیت Power Saving
  • تنظیم مدت زمان شارژ باتری
  • خنک نگه داشتن گوشی
  • غیرفعال کردن بلوتوث و وای فای
  • عدم استفاده از اینترنت دستگاه
  • فعالسازی حالت پرواز
  • کاهش روشنایی صفحه نمایش
  • غیر فعال کردن قابلیت Auto-Brightness

باتری گوشی

روش صحیح شارژ باتری موبایل نو چگونه است؟

در زمانی که شما به تازگی گوشی هوشمند خود را خریداری کرده اید بهتر است از روش صحیح شارژ باتری گوشی استفاده کنید به این صورت که به مدت 3 ساعت باتری را شارژ کنید و سپس نیم ساعت به آن استراحت دهید و دوباره به مدت 3 ساعت دیگر شارژ کنید. و در پایان 2 ساعت دیگر را نیز اضافه کنید. با این روش می توانید باتری موبایل جدید خود را شارژ کنید.

آیا نحوه نگهداری از گوشی های هوشمند در عمر باتری تاثیر گذار است؟

در پاسخ به این سوال باید گفت که روش استفاده ما از تلفن همراه به خصوص دمایی که برای باتری استفاده می شود بسیار مهم است. در اصل یکی از مهم ترین لایل کاهش عمر باتری نگهداری گوشی در دمای نامناسب است. دمای معمول این است که باتری گوشی شما احساس داغی نکند. بنابراین اگر در هنگام استفاده از آن احساس کردید که باطری در حال داغ شدن است بهتر است چند لحظه صبر کنید تا خنک شود. علاوه بر این سعی کنید در دماهای پایین هم از گوشی خود استفاده نکنید. به عبارت دیگر برای افزایش عمر باتری گوشی خود را در دما و شرایط متعادل نگهداری کنید.

رایااستور معتبر ترین سایت فروش باتری های موبایل

ما در این مطلب سعی کردیم تا تمامی مطالب مربوط به راههای نگهداری از باتری موبایل ال جی را در اختیار شما قرار دهیم اما گاهی ممکن است حتی با به کاربرد این ترفند های موثر برای مراقبت باتری موبایل، دستگاه شما نتواند قابلیت و کارایی اولیه خود را داشته باشد. بنابراین شما مجبور به تعویض باتری خود هستید از این رو بهتر است برای اینکه آسیب بیشتری به دستگاه موبایل خود وارد نکنید خرید باتری موبایل اصل را از سایت رایااستور که بزرگ ترین فروشگاه انواع باتری های موبایل است انجام دهید. شما می توانید با مشخص کردن نوع گوشی موبایل خود باتری مناسب را از این سایت خریداری کنید.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

  • پریسا ناظری

    سلام ممنون از مطلب خیلی خوبتون. من هر وقت باتری موبایل ال جی گوشیم رو شارژ میکردم خیلی زود شارژ میشد و بدتر از اون وقتی زیاد باهاش کار میکردم فوری داغ میشد. الان متوجه شدم که چیکار کنم عمرش زیادتر بشه و بهتر کار کنه.

  • کمیل رستمی

    با تجربه ای که من بدست آوردم یکی از بهترین روش هایی که میشه عمر باتری سامسونگ رو افزایش داد، اینه که وقتی میخوایم شارژ بشه اونو رو حالت پرواز بزاریم، اینجوری هم سریع تر شارژ میشه هم اینکه وقتی داره شارژ میشه دمای باتری گوشی بالا نمیره.

  • sotodeh

    الان یه چند روزی هس که باتری گوشیم رو از این سایتی که معرفی کردین خریدم. شاید تا حالا 10 بار شارژش کرده باشم ولی وقتی شارژش کم میشه به زیر 12 درصد نمیرسه الان این واقعا طبیعه؟ اخه کلا هر باتری به صفر درصد هم میرسه. من نمیدونم حالا این باتری ک خریدم سالمه یا نه

  • ashva

    چ قدر بده ک گوشیت شارژ نشه بعد فکر کنی مشکل از شارژره و واسه خرید شارژر هزینه کنی بعد بازم ببینی گوشیت شارژ نمیشه و این سری مجبور باشی باتری گوشیتو عوض کنی
    من این اتفاق واسم افتاد ولی خدارو شکر باتری رو از یه سایت معتبر خریدم و پشیمون نیستم فک میکنم رایااستور بود اره همینه....

  • حسین

    من چند بار باتری گوشیمو عوض کردم اخرین بار از سایت رایااستور بود فک میکنم باتری خریدم چون مدل گوشیم اچ تی سی بود خیلی سخت باتری اصل واسش پیدا میشد ولی این سایته نه اوکی بود راحت خریدم الانم چند ماهی هست که استفاده میکنم اوکیه

  • مهرابی

    سلام دوستان دیدم خیلی درگیرین واسه خرید باتری و‌اینا دنبال یه سایت خوب می گردین گفتم ی پیشنهاد بهتون بدم...
    من خودم چند سری از این سایتی که میخام بهتون معرفی کنم باتری گوشی خریدم واسه اقوام و دوستان همه راضی بودم هم گارانتی داره هم اگه راضی نبودی میتونی بدی پولتو بگیری ادرس سایتو میزارم واستون یه سر بزنید پشیمون نمیشین
    rayastor.ir

  • arman sobhani

    یه پیشنهاد فوق العاده برای کسانی که گوشی اپل ایفون دارند اینه که باتری آیفون را می توان به انواع مختلفی دسته بندی کرد که هر یک از مدل های آن برای گوشی های مختلف مناسب می باشد. بهتر است بدانید که فروش باتری ایفون در سایت رایااستور با قیمت بسیار مناسبی ارائه میشود و امکان خرید باتری اپل برای همه ی افراد وجود دارد.

  • محمودی

    سلام وقت بخیر . شما هر باتری اورجینالی رو از هر کی بخری کاراییش همینه؛ بیخود تبلیغ نکنید.

  • سما

    بنظر من که فقط تبلیغه و بس. الکی خودشون هی تبلیغ خودشون رو میکنن

  • شهرام

    من یه مدت باتری گوشیم خراب شده بود همه جا رو گشتم تا بتونم یه مدل باتری هواوی اصل پیدا کنم انگار نه انگار که همچین گوشی هس اخرش رفتم همین سایت رایااستور باتری گوشیم رو پیدا کردم و خیلی راحت سفارش دادم به نظرم وقتی همچین سایتی هس چرا ادم به خاطر یه باتری خریدن اینقد وقت بزاره!!

  • باتری فروش

    خسته نمیشی هی با اسامی مختلف نظر میزاری برای تبلیغ خودت؟

  • rahemi

    الان من که شارژ گوشیم زود خالی میشه و هی باید شارژش کنم یعنی باید عوضش کنم؟

  • مهیار

    به نظر من رایا استور، یه عنوان بزرگترین مرکز فروش باطری گوشی موبایل، باتری های جدید و اصل را با قیمت بسیار مناسب عرضه میکند. تمامی باتری های تلفن همراه فروشگاه اینترنتی رایا استور لیتیوم یونی و اورجینال است.

  • پدرام

    سلام.برای باطری های جدید که لیتیومی-یونی هستند که 8 ساعت شارژ برای اولین بار لازم نیست.

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی