English

رئیس جمعیت هلال احمر ایران:

فقط ۳ کشور در سوریه امداد رسانی می کنند

رئیس جمعیت هلال احمر گفت: فقط ۳ کشور در سوریه امداد رسانی می کنند و نیروهای جمعیت هلال‌احمر جمهوری اسلامی ایران در ترکیه و سوریه تاکنون چند نفر را از زیر آوار نجات دادند.

فقط ۳ کشور در سوریه امداد رسانی می کنند

به گزارش خبرگزاری موج، پیرحسین کولیوند رئیس جمعیت هلال احمر با بیان اینکه برنامه‌های هلال‌احمر در چهار محور در حال اجراست که یکی از آن‌ها امداد و نجات است، اظهار داشت: از بیانیه گام دوم انقلاب در هلال‌احمر غفلت شده بود که در حال حاضر یکی از برنامه‌های اصلی ماست.

وی با بیان اینکه امسال عالی‌ترین نشان صلیب سرخ را دریافت کردیم که کار بسیار سختی بود، گفت: مسئول پیش‌نویس برنامه مجمع شدیم و مصوبات بسیار خوبی در مجمع جهانی صلیب سرخ گرفتیم.

رئیس جمعیت هلال احمر با اشاره به اینکه در جلسات مجمع، الگوی موفقی برای تحریم‌ها ارائه کردیم و بسیار مورد استقبال قرار گرفت، افزود: در آن جلسه عنوان شد که ۵ میلیون مهاجر در ایران داریم که از انواع خدمات از جمله بهداشت و درمان رایگان استفاده می‌کنند.

وی با بیان اینکه این مهاجرین از تمام امکانات رفاهی ما استفاده می‌کنند و بازار کار ما را هم اشغال کردند و هیچکس حرفی ندارد، ادامه داد: در جلسه مجمع همه این موضوعات عنوان شد و گفتیم که اگر تحریم نبودیم خدمات بیشتری به آن‌ها ارائه می‌کردیم و رهبر ما نیز از مهاجرین استقبال می‌کند.

کولیوند با اشاره به اینکه آثار ظالمانه تحریم‌ها بر کشور باید در صلیب سرخ ثبت شود، بیان کرد: صلیب سرخ در حال جمع‌آوری مستندات اثر تحریم‌های ظالمانه بر مستضعفان جهان است و تاریخ ما را قضاوت خواهد کرد که چرا آثار تحریم‌ها را برای دنیا تبیین نکردیم.

وی با بیان اینکه بزرگ‌ترین تجمع انبوه دنیا اجتماع عظیم اربعین است که از همه سنین و از همه اقشار جامعه با هر رنگ و دین و مذهبی در آن حضور دارند، افزود: در پیاده‌روی اربعین در کربلا پنج برابر مراسم حج در عربستان شرکت می‌کنند که در عربستان همه چیز مشخص است.

رئیس جمعیت هلال احمر با اشاره به اینکه در اربعین تجمع ساکن نیست و مردم در گرما و سرما در حال پیاده‌روی هستند، تصریح کرد: با وجودی که زیرساخت‌ها در عراق بسیار کم است، اما مشکلات، آسیب‌ها و تلفات کمتر از عربستان است.

وی با بیان اینکه کارهای ما در دنیا منتشر نمی‌شود و به‌گونه‌ای است که انگار اجازه نمی‌دهند مردم دنیا با خوبی‌ها و ارزش‌های انقلابی و اسلامی آشنا شوند، گفت: کنگره بین‌المللی اربعین با موضوع سلامت و امداد و نجات در عراق و عربستان برگزار می‌شود و رئیس صلیب سرخ هم برای حضور در این کنگره اعلام آمادگی کرده است.

کولیوند با اشاره به اینکه ترویج فرهنگ اربعین در دنیا در حال انعکاس است و مردم دنیا تازه با این عظمت آشنا شدند، افزود: در ۱۲ کشور دنیا مرکز درمانی داریم که در واقع نماینده جمهوری اسلامی ایران در آن کشورها هستند.

وی با بیان اینکه در حادثه شاهچراغ، صلیب سرخ با ارسال دو نامه مکتوب حادثه تروریستی شاهچراغ را محکوم کرد، ادامه داد: موقعیت هلال‌احمر جمهوری اسلامی موقعیت بسیار خوبی در سطح بین‌المللی است.

رئیس جمعیت هلال احمر با اشاره به اینکه نیروهای جمعیت هلال‌احمر ایران در سوریه و ترکیه حضور داشته و در حال امدادرسانی به زلزله‌زدگان هستند، بیان کرد: نیروهای جمعیت هلال‌احمر جمهوری اسلامی ایران در ترکیه و سوریه تاکنون چند انسان را از زیر آوار نجات دادند.

وی با بیان اینکه در سوریه فقط سه کشور از جمله ایران در حال کمک و امدادرسانی هستند، اما در ترکیه بیش از ۸۰ کشور در حال کمک و امدادرسانی هستند، افزود: در سوریه از همان لحظات اول اقدام به ارسال محموله مواد غذایی و سایر نیازها شد و مردم سوریه بسیار خوشحال شدند.

کولیوند با اشاره به اینکه تمام بالگردهای هلال‌احمر تا چهار ماه آینده به‌روز رسانی می‌شوند، گفت: چندین خیر برای کمک به هلال‌احمر پای کار آمدند که تعدادی از آن‌ها در خارج از کشور زندگی می‌کنند.

وی با بیان اینکه در تمام مدارس کشور با تفاهم‌نامه با آموزش پرورش کانون دانش‌آموزی راه‌اندازی می‌شود و در این کانون‌ها در راستای تحقق بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی فعالیت می‌کنند، ادامه داد: آموزش‌های امداد و نجات نیز از طریق این کانون‌ها به دانش‌آموزان آموزش داده می‌شود.

رئیس جمعیت هلال احمر با اشاره به اینکه هلال‌احمر در بحث کاهش آسیب‌های اجتماعی کارهای بزرگی را آغاز کرده که نتیجه‌بخش بوده است، بیان کرد: جمعیت هلال‌احمر استان کرمان بسیار غریبانه در حال فعالیت است؛ در تمام بحران‌ها فعالیت مؤثر داشته، نیروهای قوی و مجهزی دارد و در حادثه متروپل و دیگر سیلاب‌ها بسیار موفق عمل کرده است.

وی با بیان اینکه استان کرمان در کمک خیرین به هلال‌احمر برای تمام کشور الگو است، اظهار داشت: یکی از مراکز بین‌المللی شبیه‌سازی شده برای آموزش در زمان زلزله و بحران در استان کرمان وجود دارد.

رئیس جمعیت هلال احمر با اشاره به اینکه حدود ۶۰۰ پایگاه امداد و نجات هلال‌احمر در سطح کشور وجود دارد، گفت: نیاز هلال‌احمر ۳ هزار پایگاه است و باید تعداد آن‌ها را از ۶۰۰ پایگاه ارتقا بدهیم.

 

بیشتر بخوانید:

تلفات زلزله در ترکیه و سوریه در مرز ۲۲هزار نفر

تهران آماده ارسال فوری تیم‌های امدادی به منطقه ادلب سوریه است

تصاویر دردناک از دفن دسته‌جمعی قربانیان زلزله در سوریه

پنجمین محموله کمک های ایران به زلزله زدگان سوریه وارد دمشق شد

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه