English

وزارت امور خارجه سوریه:

ادعای آمریکا درباره عدم وجود منعی در ارسال کمک‌های بشردوستانه را رد می‌کنیم

وزارت امور خارجه سوریه در بیانیه‌ای تلاش مقامات آمریکایی برای گمراه کردن افکار عمومی جهان در مورد تحریم‌های اقتصادی اعمال شده علیه مردم سوریه را رد کرد که اعلام کرده‌اند، در قانون سزار هیچ مانعی برای ورود کمک‌های بشردوستانه و دارو وجود ندارد.

ادعای آمریکا درباره عدم وجود منعی در ارسال کمک‌های بشردوستانه را رد می‌کنیم

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، این وزارتخانه در این بیانیه اعلام کرد، مقامات دولت آمریکا از جمله سخنگوی منطقه‌ای وزارت امور خارجه و هیئت‌های دائمی ایالات متحده آمریکا در نیویورک و ژنو، به تلاش‌های خود برای گمراه کردن افکار عمومی جهان، برخی سازمان‌ها و مردم آمریکا ادامه می‌دهند و مدعی هستند که هیچ چیزی در قانون سزار و تحریم‌های آمریکا وجود ندارد که ملت سوریه را از کمک‌های بشردوستانه اضطراری و دارو محروم کند.

وزارت خارجه سوریه در این بیانیه تاکید کرد: این سخنان هیچ ربطی به حقیقت ندارد و با لفاظی‌ها و رفتارهای آمریکا بیگانه نیست، بنابراین ما حقایق را برای این مقامات آمریکایی و دیگران اصلاح خواهیم کرد.

این وزارتخانه در ادامه اعلام کرد، مردم سوریه گاهی با دستان خود آواربرداری می‌کنند و با ساده‌ترین ابزار قدیمی افراد را از زیر آوار بیرون می‌کشند زیرا آمریکا ابزار و تجهیزات لازم برای آواربرداری را تحریم کرده است. تیم‌های امداد و نجات سوریه مکانیسم‌ها و تجهیزات لازم برای رسیدن به آسیب دیدگان در زیر آوار یک ساختمان ۱۰ طبقه‌ای را ندارند و همین مساله موجب می‌شود پیدا کردن بازماندگان زلزله یا بیرون کشیدن اجساد قربانیان زمان زیادی ببرد.

در این بیانیه آمده است، سوری‌ها از داروها و وسایل پزشکی که می‌توانند به آنها در مواجهه با خطرات و بیماری‌ها کمک کنند نیز محروم هستند و دستگاه‌ها و داروهای درمان سرطان بهترین گواه آن است.

وزارت خارجه سوریه در پایان بیانیه اعلام کرد، مقامات آمریکایی می‌توانند دروغ بگویند؛ اما تصاویر مناطق آسیب دیده در حلب، لاذقیه و حماه حقیقت را آشکار می‌کند و مردم سوریه با وجود این همه تحریم با قدرت با این فاجعه مقابله می‌کنند.

 

 بیشتر بخوانید:

شمار جان‌باختگان زلزله ترکیه و سوریه از ۷۲۰۰ تن گذشت

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه