English

چگونه بدنمان را از سموم پاکسازی کنیم؟

سم زدایی بدن موجب تقویت سیستم ایمنی می‌شود زیرا اعضای بدن پاک و تمیز شده و به راحتی فعالیت می‌کنند.

چگونه بدنمان را از سموم پاکسازی کنیم؟

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج، بدن انسان ها در طول روز سموم زیادی را به خود جذب می‌کند که می‌تواند موجب ایجاد مسائل مختلفی در سلامت بدن شوند. برخی از ارگان های بدن مثل ریه ها، کبد و کلیه ها وظیفه دفع سموم از بدن را به عهده دارند.

 

در ادامه با چندین روش برای تصفیه و تمیز کردن بدن آشنا خواهید شد:

 

  •  با نوشیدن یک لیوان آب لیمو شروع کنید

 

جذب مواد سمی و مواد شیمیایی به حدی زیاد است که بدن ما برای پردازش آن، به زمان نیاز دارد؛ بنابراین در هنگام صبح و پیش از خوردن صبحانه، صبح خود را با نوشیدن یک لیوان آب لیمو شروع کنید. همین یک لیوان به تنهایی می‌تواند برای بدن شما جادو کرده و تمام سموم را از بدن دفع کند. اگر این نوشیدنی را انتخاب می‌کنید، می‌توانید چند قطره عصاره زنجبیل را به این نوشیدنی اضافه کنید تا به هضم و گوارش شما کمک کند. یک تکه لیموی تازه را به یک لیوان آب گرم اضافه کنید و هنگامی که از خواب بیدار می‌شوید، آن را جرعه جرعه بنوشید.

 

  • خوردن صبحانه

 

دقیقا پس از نوشیدن این نوشیدنی که موجب سم زدایی بدن می‌شود، خوردن یک صبحانه مناسب، مهم است و نه خوردن غذاهای چرب و یا بسته بندی شده. اما بعضی از سوپ‌ها یا اسموتی‌های سالم در دسترس هستند که می‌توانند شما را سیر نگه دارند و میل و هوس خوردن را محدود کرده و تحت کنترل بگیرند. یک وعده بلغور جو دوسر به همراه مقداری بادام یا اسموتی، یک روش خوب برای شروع پاکسازی و سم زدایی خواهد بود.

 

چای سبز

 

  •  چای سبز مصرف کنید

 

به جای قهوه چای سبز بنوشید.  به طور کلی مصرف کافئین به اندازه کم خوب است، ولی شما باید به میزان استفاده از آن در طول روز یا هفته توجه کنید. هرچند نوشیدن یک فنجان قهوه بعضی اوقات خوب است، ولی اگر تصمیم به سم زدایی بدن تان دارید، پس باید برخی چیزها را کمی تغییر دهید.

 

اسموتی

  • اسموتی‌های سبز

 

ترکیب کردن مقداری از سبزیجات سبز مانند اسفناج، خیار، کلم، کاهو و غیره، یک اسموتی خامه مانند تهیه کنید و آن را در وعده صبحانه و یا اواخر شب، به عنوان یک نوشیدنی میل کنید. این اسموتی می‌تواند با از بین بردن سموم بدن و سم زدایی، طراوت و شادابی را به بدن شما برگرداند.

 

  •  نوشیدن مقدار زیادی آب

 

آب بهترین روش برای تصفیه و پاکسازی بدن و دفع مواد شیمیایی است. روزانه ۴ تا ۶ لیتر آب باید مصرف کنید. نوشیدن آب نه تنها می‌تواند به هیدراته نگه داشتن بدن شما کمک کند بلکه بهترین روش برای دفع مواد سمی و سم زدایی از بدن است. نوشیدن آب به میزان کافی، همچنین می‌تواند به رفع بیشتر مشکلات پوستی شما کمک کرده و سطح انرژی ما را به یک سطح بهینه و مطلوب افزایش دهد.

 

  • داشتن یک خواب خوب

 

در زمان حل این معما که چگونه می‌توان بدن را پاکسازی و سم زدایی کرد، نکته اصلی به خاطر سپردن این نکته است که در راستای پاکسازی بدن، ذهن شما نیز به پاکسازی و سم زدایی نیاز دارد. زمانی که هورمون‌ها در حالت پایدار و متعادلی هستند، مغز شما می‌تواند سموم بدن را دفع کند و این حالت زمانی اتفاق می‌افتد که شما در طول شب، یک خواب خوب داشته باشید. زودتر به خواب بروید و زودتر نیز بیدار شوید تا ذهن و بدن شاداب و با طراوتی داشته باشید.

 

  • مکمل پروبیوتیک

 

پروبیوتیک ها، فیبرهای ضروری هستند و جزو آن دسته از باکتری‌های خوبی می‌باشند که روده شما به آن‌ها نیاز دارند. مصرف بیش از اندازه آنتی بیوتیک ها، محصولات مرتبط با دندانپزشکی و چندین ماده آرایشی متعدد دیگر، باعث بر هم خوردن و عدم تعادل باکتری‌های خوب و بد در روده می‌شوند که می‌توانند باعث تضعیف سیستم پاکسازی و سم زدایی بدن شما شوند. محصولاتی مانند ماست یونانی یا کفیر به فرآیند سم زدایی شما کمک می‌کنند. گوجه فرنگی، جو دوسر، موز و سیر برخی از این مکمل‌های پروبیوتیک هستند.

 

  •  ورزش

 

به منظور افزایش گردش خون و کاهش خستگی، انجام تمرینات کششی برای بدن و عضلات مهم است. تمرینات ورزشی مانند تمرینات جهشی، تمرینات کششی، تمرینات برپیس و ... می‌توانند میزان متابولیک شما را افزایش داده و باعث سوختن کالری‌های بیشتری در طی فرآیند سم زدایی شوند؛ بنابراین انجام تمرینات ورزشی، می‌تواند یک واکنش خوب در این مورد باشد که چگونه بدن خود را به روشی سالم و موثر، سم زدایی کنید.

 

  •  تغذیه درست

 

تغذیه سالم شامل میوه، سبزیجات، غلات و حبوبات است. مصرف این مواد در کنار حذف هله‎هوله، باعث تامین مواد مغذی لازم برای بدن است که به سم‎زدایی و سلامت آن کمک می‌کند.

 

بیشتر بخوانید:

همین حالا از آسیب به کبد پیشگیری کن!

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه