English

معاونت جوانان وزارت ورزش و جوانان:

برای تسهیل در ازدواج جوانان کمیته‌های سامان ازدواج تاسیس می‌شود

معاون امور جوانان وزارت ورزش و جوانان گفت: تهیه اطلس جامع ازدواج و طلاق در ۱۰ سال اخیر برای ۴۲۰ شهر کشور، یکی از طرح ها بود و همچنین بعد از سال‌ها برخی مواد قانون تسهیل را اجرایی کردیم و در سراسر کشور کمیته‌های سامان ازدواج را تاسیس خواهیم کرد.

برای تسهیل در ازدواج جوانان کمیته‌های سامان ازدواج تاسیس می‌شود

به گزارش خبرگزاری موج، وحید یامین‌پور در صفحه توییتر خود با انتشار رشته توییتی پیرامون گزارش عملکرد معاونت امور جوانان و نیز با طرح این پرسش که "ما در عرصه حمایت از ازدواج و تحکیم خانواده چه کارهایی می‌کنیم؟"، نوشت: در زمینه آموزش و مشاوره طی یک سال بیش از ۷ هزار کارگاه رایگان برگزار کرده‌ایم که بیش از ۱۷۳ هزار نفر شرکت کننده داشته است.

وی با بیان اینکه برای توسعه این خدمات، دوره‌های تربیت مربی خانواده را در سراسر کشور راه انداختیم، در توییت دیگری ادامه داد: تا پارسال فقط یک مجوز می‌دادیم ولی امسال برای امکان حمایت بیشتر ۴ مجوز می‌دهیم. یعنی علاوه بر مراکز تخصصی مشاوره، دفاتر مشاوره خانواده و مراکز تسهیلگری و مجوز مراکز راهنمای خانواده را نیز اضافه کردیم.

معاون امور جوانان، همچنین توییت کرد: به طور مستمر نشست‌های ملی دانش افزایی را برای مراکز مشاوره سراسر کشور برگزار می‌کنیم. ما NGOها و مجموعه‌های مردمی فعال در این عرصه را شناسایی کرده و از آنها حمایت مالی می‌کنیم تا کارشان را توسعه دهند. امروز در قم، به همین منظور ۱۵۰ گروه طلبه در رویداد "هم‌آهنگ" نمایشگاهی از طرحها و فعالیت‌هایشان برگزار کردند.

یامین پور با بیان اینکه معاونت جوانان ما در سراسر کشور ماموریت دارند وضعیت پرداخت تسهیلات ازدواج را دائما رصد کنند و از طریق ستاد ساماندهی امور جوانان استان پیگیر حل موانع باشند، در توییت دیگری تصریح کرد: در شورای عالی جوانان برای مدت زمان انتظار دریافت وام دستورالعمل مصوب کردیم که رئیس جمهوری آن را به همه بانکها ابلاغ کرد. هرچند بعضی بانک‌ها به خاطر کمبود اعتبار نتوانستند این امر را اجرا کنند.

معاون امور جوانان همچنین ادامه داد: بعد از سالها برخی مواد قانون تسهیل را اجرایی کردیم و در سراسر کشور کمیته‌های "سامان ازدواج" را تاسیس می‌کنیم. اطلس جامع ازدواج و طلاق در ۱۰ سال اخیر را برای ۴۲۰ شهر کشور تهیه کردیم و در اختیار مسئولان استانی قرار دادیم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه