English

خبرگزاری موج گزارش می دهد؛

شعارهای ضد زن در تبلیغات شهری اپلیکیشن همدم!/ همدم بی همدم؛ در گام نخست مشکلات معیشتی را حل کنید

اینکه چرا مسئولان حل مشکل کاهش آمار ازدواج را تنها نیافتن همدم توسط جوانان قلمداد کرده اند خنده دار ترین جوک قرن است؛ آیا براستی مسئولان از مشکلات اقتصادی که ملت را بیچاره کرده اطلاعی ندارند؟ اختلاف طبقاتی در همین تهران به اختلاف بین قاره ای تبدیل شده است.

شعارهای ضد زن در تبلیغات شهری اپلیکیشن همدم!/ همدم بی همدم؛ در گام نخست مشکلات معیشتی را حل کنید

به گزارش خبرگزاری موج، امروز صبح مثل همیشه در حصار مخاطره‌ها، آلاینده‌ها و ترافیک خسته کننده تهران، در مسیر رفتن به دفتر تحریریه بودم که ناگهان تبلیغات شهری اپلیکیشن "همسریابی همدم" با تصویر بانویی کله قند در دست و شعار "سیب داریم، انار داریم/عروس با وقار داریم" مثل گلوله ای هدف دار صاف به چشمانم خورد.

خیره به تصویر بیلبورد بودم که با بوق کذایی خودروی پشت سری به مسیر خود ادامه دادم، هنوز درگیر شعر درج شده و پیداکردن مفهومی قابل هضم بودم که ناگهان بیلبورد دیگری مرا مبهوت خود کرد؛ در بیلبورد دوم بانویی بدون چهره، با سینی چایی در دست مستقیم به سمت من می آمد و با شعار "ما پارتی بازی کردیم/عروس رو راضی کردیم گویی تبلیغ پلتفرم همسریابی همدم را فریاد می زد؛ غرق در بیلبورد بودم، خودروی کنار دستی خود را دیدم که دو پسر جوان آن با اشاره دست به عروس سینی به دست از خنده به مرز انفجار رسیده اند؛ چراغ سبز شد و به مسیر ادامه می دادم که یادم آمد این اپلیکیشن در تیرماه سال جاری در مؤسسه فرهنگی و اطلاع‌رسانی «تبیان» با حضور محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی و حجت‌الاسلام قمی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی رونمایی شده است.

اپلیکیشن همدم

به دفتر تحریریه رسیدم و به رسم هر روز پس از چند بار بالا و پایین کردن خیابان و پیداکردن جای پارک، خودروی خود را پارک کرده و وارد مجموعه شدم؛ طبق روال همیشه تا بالا آمدن سیستمم چرخی در اینستاگرام می زدم که بیلبورد سوم تیر نهایی را به سویم پرتاب کرد، شاه دامادی گل به دست با شعار " نون و پنیر آوردیم/دخترتون رو بردیم، پلتفرم همدم را تحت عنوان انتخاب آگاهانه، ازدواج پایدار تبلیغ می کند.

اینکه این روزها مشکلات اقتصادی ملت را ناچار کرده که قید سفر، تفریح، مهمانی و داشتن خوراک و پوشاک خوب را بزنند و با دو-سه شغل امورات خود را بگذرانند و اختلاف طبقاتی در همین تهران به اختلاف بین قاره ای تبدیل شده است و دخلت کفاف دَه روز اول ماه را هم نمی دهد بر هیچ کس پوشیده نیست، اما اینکه چرا مسئولان حل مشکل کاهش آمار ازدواج را تنها نیافتن همدم، توسط جوانان قلمداد کرده اند، خنده دار ترین جوک قرن است.

 

بودجه ۳۶۱ میلیاردی دولت برای اپلیکیشن همدم!

اینکه متولیان اپلیکیشن همسریابی همدم در سال ۱۴۰۰ و قرن ۲۲ همچنان زنان را مایملک مردان می دانند و شعارهای زن ستیزی و مرد سالاری را برای تبلیغات این اپلیکیشن به کار می برند هم قابل تامل و دردناک است.

بیشتر بخوانید:

رونمایی از پلتفرم همدم

 

ظاهرا سازمان تبلیغات اسلامی به عنوان متولی این اپلیکیشن، تجربه شکست خورده احداث خانه های عفاف و ازدواج آسان را از یاد برده است که با کسب بودجه ۳۶۱ میلیاردی از دولت به فکر ازدواج جوانان از طریق اپلیکیشن پولی همدم افتاده است!

اگر سازمان تبلیغات اسلامی و ارگان های ذی ربط به فکر ازدواج جونان هستند چرا برای عضویت جوانان و ارائه بسته پیشنهادی ۱۰تایی تا ۳۰تایی، تا سقف ۱۰۰ هزار تومان وجه نقد دریافت می کنند؟

گویی در این اپلیکیشن استقلال، عزت، متانت، وقار، شایستگی، حرمت و اعتبار زنان در درجه چندم قرار دارد که این اپلیکیشن با شعار "سیب داریم، انار داریم/عروس با وقار داریم" در سطح شهر تبلیغ می شود.

اگر از نگاه روحانیون و متولیان شرع هرگونه ارتباط بین دو جنس مخالف که مستلزم امور محرّم، مانند نگاه کردن غیر مجاز یا تماس بدنی باشد، حرام است؛ پس چگونه گزینه های پیشنهادی در بسته های چند تایی به مراجعه کنندگان اپلیکیشن همدم عرضه می شود؟ مگر تفاهم زوجین تنها منوط به، قد، وزن، رنگ پوست، رنگ چشم، تناسب اندام و نوع پوشش است که مراجعه کننده به محض پاسخ دهی به این لیست با اولین گزینه پیشنهادی رو به رو می شود؟!

ناگفته نماند که اپلیکیشن پس از معرفی پنچ گزینه نخست، بسته های پیشنهادی بعدی را پس از اخذ وجه معرفی می کند.

 

اپلیکیشن همدم

 

مشکل اصلی مردم عدم یافتن همسر مناسب نیست

گویی این روزها مشکلات اقتصادی، عوامل فرهنگی و تحولات زندگی مدرن در مجموع، جوانان را به این جمع‌بندی نمی‌رساند که به سراغ ازدواج بروند و شایان ذکر است اغلب جامعه‌شناس‌ها، روانشناسان، کارشناسان و متولیان در امر ازدواج بر این عقیده‌اند که مشکل اصلی مردم عدم یافتن همسر مناسب نیست بلکه مشکل و بی میلی جوانان در بحث ازدواج، عدم توانایی مالی آنها است و طبیعتا اگر به مانند تمام ادوار گذشته یافتن شغل، داشتن مسکن مناسب و تغذیه ارزان در جامعه برای ملت امری دست نیافتنی تلقی نشود به روال پیشینیان، همواره ازدواج روند طبیعی خود را در پیش می گیرد.

 

سقوط جامعه ایرانی در سراشیبی تند ابتذال

نیاز است مسئولان و متولیان امر به جای فرار رو به جلو و پیش از رونمایی از چنین برنامه های هزینه بر و شکست خورده ای، در پی حل مشکلات معیشتی بر آمده و تابوی خانه دار شدن جوانان را حل کنند و به جای پاک کردن صورت مسئله به حل آن بپردازند چراکه در صورت ادامه دار شدن این روند، جامعه سنتی ایران بیش از پیش به سمت ابتذال، روابط خارج از عرف و ازدواج سفید صرفا به جهت رفع نیازهای جنسی می رود.

ناگفته نماند سرهنگ رامین پاشایی معاون اجتماعی پلیس فتا ناجا سال گذشته با اعلام اینکه اغلب کلاهبرداری های مالی صورت گرفته از متقاضیان بیش تر سوء استفاده از عواطف و احساسات مراجعه کنندگان و دادن وعده های دروغین است و علاوه بر کلاهبرداری های مالی احتمال بروز صدمات روحی و روانی در فریب خوردگان و مالباختگان وجود دارد از تمامی هموطنان و به خصوص کاربران فضای مجازی در خواست کرد به هیچ عنوان فریب اینگونه تبلیغات را نخورند؛ حال اینکه اپلیکیشن همدم به صورت قانونی راه اندازی شده و چقدر فضای ایمنی نسبت به کلاهبرداری های سایبری دارد همچنان در هاله ای از ابهام قرار داد.

همچنین به عقیده جامعه‌شناس‌ها بزرگ‌ترین آسیب اجتماعی پلتفرم همدم در جامعه امروزی، افزایش طلاق و افزایش خشونت خانگی در بین این‌گونه ازدواج‌ها است.

 

به گزارش خبرگزاری موج، با توجه به اینکه جامعه ایرانی هنوز فرهنگ استفاده از چنین پلتفرم هایی را ندارد، وجود سایت ها و پلتفرم های این چنینی ممکن است به مثال شمشیر دو لبه ای عمل کند که هم جوانان خصوصا بانوان( به دلیل نگاه جنسیتی و جنس دوم تلقی شدن) را نسبت به ازدواج و تصمیمات کلان دولت بدبین نمایند هم دولت بیش از گذشته با صرف هزینه های گزاف در ابداع چنین اپلیکیشن هایی به بن بست برسد و اعتماد جامعه را از دست بدهد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

  • احمدی

    همچینم اپلیکیشن بدی نیست...

  • ناشناس

    اپلیکیشن عالیه

  • پارسا

    سامانه رایگان پیوند با بیش از 12 سال سابقه بدون دریافت حتی یک ریال حق عضویت ، سالهاست که داره خدمت رسانی میکنه ولی اینا که مثلا دولتی هستن و بودجه از بیت المال میگیرن باز طمع به جیب مردم دارن؟! اصلا چرا باید تنها سایت خیریه و کاملا رایگان ازدواج در ایران فیلتر بشه؟ آیا اپ رایگان پیوند تهدیدی برای درآمد همدم بود؟

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه