موج
کدخبر : ۳۵۱۴۹۲ لینک کوتاه: https://www.mojnews.com/fa/tiny/news-351492

براساس بررسی های انجام شده دوز بالای داروی استامینوفن به راحتی موجب مسمومیت در افراد می شود.

به گزارش خبرگزاری موج، استامینوفن یکی از متداول ترین مسکن های مصرفی در جهان است. این دارو در تسکین دردهای خفیف و تب کاربرد گسترده ای دارد.

بررسی ها نشان می دهد: طی چند دهه گذشته در بسیاری از کشورها مصرف این دارو بیش از حد افزایش یافته است که می تواند به در دسترس بودن دوز موجود از این دارو مرتبط باشد.

بررسی انجام شده در سوئیس نشان می دهد: در صورت تجویز داروی استامینوفن توسط پزشک باز مشاهده می شود دوز بالاتری از این دارو به راحتی موجب مسمومیت در افراد می شود همچنین مسمومیت ناشی از این دارو اغلب به مرگ منجر نمی شود اما می تواند آسیب جدی به کبد وارد کند.

به نقل از ساینس الرت، به گفته محققان سوئیسی یکی از مشکلاتی که در رابطه با داروی استامینوفن وجود دارد، این است که اگر مصرف این دارو به تسکین علائم فرد کمکی نکند، بیمار بدون تجویز پزشک به مصرف دوز بالاتری از دارو اقدام می کند. این مشکل بزرگی است.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

دیگر رسانه ها