English

مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان قم:

احداث ۱۰۰۰ واحد مسکونی ویژه محرومان توسط بنیاد مسکن در قم عملیاتی می‌شود/ساخت ۲۰۰۰ واحد مسکونی در طرح اقدام ملی به بنیاد مسکن قم واگذار شد

مدیرکل بنیاد مسکن استان قم گفت: احداث 1000 واحد مسکونی ویژه محرومان در سطح روستاها توسط بنیاد مسکن در قم عملیاتی می‌شود.

احداث 1000 واحد مسکونی ویژه محرومان توسط بنیاد مسکن در قم عملیاتی می‌شود/ساخت 2000 واحد مسکونی در طرح اقدام ملی به بنیاد مسکن قم واگذار شد

داریوش بلدی در گفتگو با خبرگزاری موج از قم، پیرامون طرح تامین مسکن در روستا و شهرهای زیر 25 هزار نفر جمعیت نیز گفت: تامین مسکن محرومان یکی از دغدغه‌های مهم و اصلی نظام جمهوری اسلامی است و بنیاد مسکن در حمایت از اقشار ضعیف، این رسالت مهم را برعهده دارد.

مدیرکل بنیاد مسکن استان قم افزود: در جهت تامین مسکن نیازمندان اخیراً تفاهم نامه‌ای میان سازمان برنامه و بودجه کشور، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و استانداری قم منعقد شده است که براساس آن احداث 1000 واحدمسکونی به متراژ 60 متر مربع برای خانواده‌های کم‌درآمد و آسیب‌پذیر در مناطق روستایی و شهرهای دارای جمعیت کم عملیاتی می‌شود.

وی بیان کرد: در قالب این طرح، هزار فقره تسهیلات مسکن روستایی به جامعه هدف به مبلغ 50 میلیون تومان پرداخت می‌شود و در جهت اتمام واحدهای مسکونی مبلغ 30 میلیون تومان بلاعوض به متقاضیان تعلق می‌گیرد.

بلدی همچنین در مورد اهمیت مقاوم‌سازی واحدهای مسکونی روستایی خاطرنشان کرد: استان قم در پهنه بندی لرزه خیزی کشور و جز مناطق با خطر نسبی زیاد و گسل‌های فراوانی در استان قم وجود دارد و مقاومت واحدهای مسکونی در مقابل زلزله و خطرهای طبیعی ضروری است.

وی اظهار داشت: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی از آغاز برنامه دوم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی کشور، موضوع بهسازی را در دستور کار خود قرار داده و این امر از سال 1374 با اجرای طرح بهسازی مسکن روستایی در بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آغاز شد و طرح ویژه بهسازی و نوسازی مسکن روستایی در سال 1384 در هیات محترم دولت مطرح و به تصویب رسید.

مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان قم در خصوص طرح‌های در دست اجرا نیز بیان کرد: احداث 2000 واحد مسکونی در طرح اقدام ملی مسکن به بنیاد مسکن قم واگذار شد و در راستای تسریع این پروژه، برنامه‌ریزی منسجمی اتفاق افتاده است.

وی در ادامه با تشریح اجرای طرح هادی در روستاهای استان قم طرح هادی در بسیاری از روستاهای قم متناسب با ویژگی‌های روستایی و با اهدافی همچون ماندگاری مردم در روستا و جذب گردشگر و بهسازی و احیای بافت‌های ارزشمند و اصلاح بافت‌‌های روستایی انجام می‌شود.

بلدی افزود: همچنین ساماندهی اراضی روستایی در بخش‌های مسکونی، کشاورزی و تجاری از دیگر اهداف طرح هادی در سالهای اخیر است.

وی تصریح کرد:  تاکنون 132 روستا در قم واقع در بخش‌های پنج‌گانه از طرح هادی بهره‌مند شده‌اند، به طور کلی طرح‌های هادی در زمان‌بندی 10 ساله در سطح روستاها عملیاتی می‌شود و پس از پایان یک دوره این طرح مورد بازنگری قرار می‌گیرد.

مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان قم عنوان کرد: در تعداد زیادی از روستاهای استان قم برای چندمین بار، پروژه‌های عمرانی و آبادانی در قالب طرح هادی عملیاتی شده است.

وی خاطرنشان کرد: به طور کلی از سال 92 تاکنون در 56 روستای قم بازنگری و تعیین محدوده طرح هادی انجام شده است، همچنین 105 مورد طرح بهسازی معابر روستایی و 14 مورد احداث بوستان روستایی اجرایی شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه