English

مشاوره روانشناسی به سبک ویکی روان/ انواع مشاوره روانشناسی آنلاین کدامند؟

با حضور پر رنگ تر اینترنت پر سرعت در بین کاربران به خصوص در کشور عزیزمان ایران، کم کم پای سبک های جدیدی از مشاوره روانشناسی به این عرصه باز شد که از مهم ترین آنها می توان به مشاوره آنلاین روانشناسی نام برد.

مشاوره روانشناسی به سبک ویکی روان/ انواع مشاوره روانشناسی آنلاین کدامند؟

به گزارش خبرگزاری موج، اقبال عموم مردم به خدمات سلامت روان از قبیل مشاوره روانشناسی بیشتر از گذشته شده است. یک دلیل این است که آنها از توصیه های روانشناسان استفاده می کنند و تاثیرات مثبت آن را در زندگی خود می بینند. اما با این حال افرادی هستند که نمی دانند منظور از مشاوره چیست و اصلا چه کاربردی دارد؟

خب مشاوره روانشناسی در قالب های متفاوتی ارائه می شود که هر کدام سبک اجرایی خاصی دارند اما هدف و ماهیت همه آنها برقراری ارتباط بین مشاور روانشناس و مراجع بمنظور رفع مشکلات روحی روانی یا پاسخ به سوالات ذهنی آنها می باشد.

از قدیم مردم به صورت حضوری در دفاتر و کلینیک های روانشناسی حضور پیدا می کردند و به صورت حضوری و چهره به چهره با مشاور خود جلسه برگزار می کردند.

این چیزی است که تمام مردم جهان از دیرباز با آن آشنا بودند و مشاوره روانشناسی هنوز هم برای آن همین معنا را دارد.

در واقع روانشناس برای تشخیص و درمان نیاز دارد با مراجع خود ارتباط نزدیک و ملموس داشته باشد.

انواع مشاوره روانشناسی جدید

اما با تغییر در سبک زندگی و ورود عادت های جدید به زندگی روزمره ما، تا حدودی جلسات مشاوره روانشناسی هم دستخوش تغییر شدند که امروزه بیشتر این موارد را مشاهده می کنیم.

مشاوره تلفنی

ابتدا ارتباط تلفنی بین مشاور و مراجع جای مشاوره حضوری را گرفت و نقش بسیار مهمی در برقراری سریع تر و آسان تر بین مشاور و مراجع بازی کرد.

با مرسوم شدن مشاوره تلفنی یک دو دستگی بین مشاورین روانشناس ایجاد شد.

عده ای از مشاورین آن را راهکاری مناسب برای افرادی می دیدند که دسترسی به مشاور نارند و از هر جای ایران می توانند با یک تماس به مشاور مورد نظرشان متصل شوند و عده ای دیگر از مشاورها آن را یک نوع ناقص از مشاوره روانشناسی می دانند.

اما علت چیست؟ چراعده ای از روانشناسان این سبک از مشاوره روانشناسی را نمی پسندند؟

برای پاسخ به این سوال باید ابتدا ماهیت جلسه مشاوره روانشناسی را بررسی کنیم.

در جلسه مشاوره حضوری، وقتی مراجع ومشاور به صورت حضوری جلسه مشاوره برگزار می کنند در واقع علاوه بر ارتباط صوتی، دارای ارتباط چشمی هم هستند.

این ارتباط چشمی که به آن ارتباط از طریق زبان بدن گفته می شود نقش بسیار پر رنگی در تشخیص و درمان برای مشاور روانشناس دارد.

یعنی یک مشاور روانشناس می تواند از طریق حالات بدن و صورت مراجع به بسیاری از ناگفته های او پی ببرد که با ساعت ها مشاوره تلفنی هم قادر به تشخیص آنها نبوده است.

به همین دلیل بسیاری از متخصصی رشته مشاوره، به کل جلسات مشاوره تلفنی را مسیری اشتباه برای تشخیص و درمان اختلال و یا حتی پاسخ گویی به مشکل مراجع می دانند و تنها برای موارد بسیار پیش پا افتاده از آن استفاده می کنند که در نهایت هم به مشاوره حضوری ختم خواهد شد.

مشاوره روانشناسی به سبک ویکی روان

اما با حضور پر رنگ تر اینترنت پر سرعت در بین کاربران به خصوص در کشور عزیزمان ایران، کم کم پای سبک های جدیدی از مشاوره روانشناسی به این عرصه باز شد که از مهم ترین آنها می توان به مشاوره آنلاین روانشناسی نام برد.

همانطور که از نامش پیداست این نوع مشاوره روانشناسی بر بستر اینترنت سوار است و ارتباط بین مشاور و مراجع را آسان تر کرده است.

برای آشنایی بیشتر با خدمات مشاوره روانشناسی ویکی روان از آدرس زیر استفاده کنید

https://www.wikiravan.com/consultation/

انواع مشاوره روانشناسی آنلاین کدامند؟

اما مشاوره روانشناسی آنلاین هم در سبک های مختلفی ارائه می شود که همه آنها مورد تائید مشاورین و متخصصین این رشته نمی باشد.

مشاوره تایپی چیست

برای نمونه مشاوره تایپی (از طریق چت کردن) هم با استفاده از اینترنت انجام می شود اما تاثیر گذاری آن از مشاوره تلفنی هم کمتر است.

در مشاوره تایپی مشاور دیگر صدای مراجعه کننده را هم ندارد و تنها راه ارتباطی آنها نوشته ها و کلمات است و به دلیل کوتاهی حوصله دو طرف و زمان بر بودن، در بیشتر موارد مشاوره تایپی آنلاین نتیجه خاصی در بر نخواهد داشت.

این سبک مشاوره بیشتر مورد پسند افرادی است که دوست نارند حتی مشاور صدای آنها را بشنود چون یا احساس خجالت می کنند یا در محیطی قرار دارند که امکان برقراری تماس صوتی نیست.

مشاوره روانشناسی تصویری آنلاین

اما مشاوره روانشناسی تصویری سبکی جدید از مشاوره است که از آن به عنوان کامل ترین نوع مشاوره غیر حضوری نام می برند.

در این حالت مشاور و مراجع با استفاده از گوشی هوشمند و یا حتی کامپیوتر و با اتصال به شبکه اینترنت می توانند از هر کجای جهان با هم به شکل تصویری جلسه مشاوره داشته باشند.

به دلیل برقراری ارتباط تصویری بین دو طرف، دیگر محدودیت های موجود در مشاوره تلفنی در این حالت وجود ندارد و مشاور می تواند از تصویر مراجع برای موثرتر کردن جلسات مشاوره استفاده نماید.

از طرفی مراجع هم در مشاوره روانشناسی تصویری احساس راحتی بیشتری دارد و می تواند بهتر از مشاور خود مشورت بگیرد چون ارتباط چشمی باعث ایجاد حس امنیت بیشتری در افراد می شود.

از کجا مشاوره روانشناسی آنلاین بگیرم؟

سایت مشاوره روانشناسی آنلاین ویکی روان یکی از سایت های فعال در زمینه روانشناسی است که خدمات مشاوره آنلاین روانشناسی ارائه می دهد.

ویکی روان با گردآوری تیمی حرفه ای از مشاورین مورد تائید، با دانش و تجربه بالا خدمات مشاوره آنلاین را به تمام فارسی زبانان سراسر دنیا ارائه می کند.

حتی افرادی که خارج از کشور هستند می توانند از خدمات مشاوره روانشناسی آنلاین ویکی روان استفاده کنند و از طریق پرداخت های ارزی داخل سایت، جلسات خود را رزرو و تهیه نمایند.

برقراری ارتباط بین مشاور و مراجع با استفاده از اینترنت همراه و ثابت در سایت ویکی روان امکان پذیر است و بدون هیچ مشکلی جلسه مشاوره به صورت صوتی و تصویری برگزار می شود.

نکته جالب این است که برای استفاده از خدمات مشاوره ویکی روان نیاز به نصب هیچ نرم افزاری نیست و تمامی مشاوره ها در سایت برگزار می شوند که همین امر کار با آن را راحت تر می کند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

  • آفرین

    حرکت خوبی انجام شده امیدوارم مردم درک کنند چقدر مشاوره روانشناسی می تواند در زندگی آنها تاثیر مثبت داشته باشد

  • محسن باقری

    سلام
    بالاخره این سبک جدید مشاوره روانشناسی در آینده هست که مردم باید استفاده کنند. مخصوصا در دورانی که هستیم خدمات آنلاین بیشتر شده و این موردی که ویکی روان ارائه میدن هم حتما گره گشای اون دست از افرادی که دسترسی به مشاور ندارند هست

  • مرجان

    من از خدمات مشاوره آنلاین روانشناسی در سایت و اپلیکیشن استفاده کردم هر دو خیلی خوب بوده مخصوصا برای افرادی که به هر دلیل وقت مراجعه به کلینیک های روانشناسی را ندارند خیلی خوبه. اینکه مشاوره تصویری هم هست که دیگه با کیفیت تر می کنه کارو

    • فلاحی زهره

      سلام واقعا نتیجه گرفتین از مشاوره اینترنتی؟؟؟ من مشاوره حضوری داشتو خیلی خوب بوده اما مشاوره اینترنتی تا الان تجربه نکردم و نمی دونم چطور میشه؟ اگر کسی از دوستان تجربه دقیق تری داره لطفا به اشتراک بزاره اگر خوب و راضی کننده بوده برای شما هم، من از همین سایت ویکی روان مشاوره روانشناسی می گیرم. سظاهرا مشاورهاش بد نیستند!

  • سحر نامور

    من از ویکی روان مشاوره روانشناسی گرفته بودم اسم سایتشون و یادم رفته بود تا اینکه به مقاله شما رسیدم. خدا خیرتون بده پیداش کردم

  • آشتیانی

    زنده باد مطلب جالبی بود من کلا نسبت به خدمات مشاوره دید خوبی دارم و مثبت بین هستم امیدوارم همیشه کارهای جوانان ایرانی رو به رونق باشه ویکی روان هم در مسیر درستی قرار دارد چون مردم به مشاوره نیاز دارند هر چند که به قول شما کمی مقاومت وجود دارد

  • دکتر فرهانی راد

    من خیلی وقت بود از مطالب ویکی روان استفاده می کردم اما نمی دونستم مشاوره روانشناسی هم کار می کنند. جالبه چون در یک حوزه کاری فعالیت داریم اما از این موضوع خبر نداشتم و مثل همیشه موج نیوز آگاهم کرد. تشکر ویژه

  • niloufar

    سلام. خوبی مجموعه و سایت ویکی روان اینه که تخصصی در زمینه روانشناسی کار می کنند. همین موضوع باعث میشه کیفیت کارشون بالاتر باشه اینطور نیست که در هر زمینه ای مشاوره داشته باشند
    امیدوارم روزی مردم کشورم با روانشناسی و مشاوره بیشتر آشنا بوشند و از خدماتش استفاده کنند

  • فرنوش

    هزینه هاش چطوری هست؟ کسی خریده می دونه؟

    • b.afrashte

      بله من تجربشو داشتم. هر مشاور هزینه مخصوص به خودشو داره و اینطور نیست مثل سایت های دیگه که همه یک قیمت داشته باشند. استدلالشون هم اینه که مشاور ها میزان تحصیلات و تجربه متفاوتی دارند. اما با این حال قیمتش از مشاوره حضوری کمتره و خیلی به نفع مراجع میشه اینطور
      بهخصوص که کیفیتش هم خوبه و هم مشاوره ها تصویری هستند

  • گمرکیان مسعود

    من تجربه مشاوره با این سایت و داشتم مهم ترین نقطه قوت تیم سایت ویکی روان، پشتیبانی قوی و مشاورهای خوبه.
    یک حرکت جالبی که زدن اینه که مشاوره های با کیفیت ارائه می دن و به همین دلیل کمی قیمتشون نسبت به بقیه رقیب ها مثل اسنپ و پزشکت و اینا بالاتره چون اکثرا مشاورهاشون دکتری با ساقه کار بالا دارند و اینا هم مشاوره ارزون نمیدن درهر صورت اما یکی از دوستان هم گفته بود که به نسبت مشاوره حضوری خیلی کمتره و زمان بیشتری صرفه جویی میشه

    • karbalayi

      سلام. تصویر قطع و وصل نمی شد ارتباط با مشاورتون؟ با این وضعیت اینترنت تو ایران آدم می ترسه هر خدمات آنلاینی و بگیره. اینترنت خونه ما بازی در میاره اما نت موبایلم خوبه و مشکلی ندارم. دیگه خسته شد اینقدر تو گوشی فیلم و فوتبال دیدم.
      فکر کنم با این وضعیت تا چند وقت دیگه کلا اینترنت خونگی جمع بشه چون سرعت نت همراه خیلی خوبه

  • zahraaa

    سلام مطلب خوبی بود استفاده کردم. خود من هم چند باری از مشاور روان شناس کمک گرفتم و نتیجه بخش بوده برام. تشکر ویژه

  • فتحی

    سایت های مشاوره روان شناسی خیلی زیاد شدن امیدوارم اینا کیفیتشون و حفظ کند اسمش قشنگی دارن خوش اومده ازش "ویکی روان"
    زنده باد ایران و ایرانی

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی