English

وکیل مدافع محمد علی نجفی در گفت و گو با موج :

خبر محاکمه نجفی در ۱۰ تیر دروغ محض بود/ زمان محاکمه مشخص نیست

وکیل مدافع شهردار پیشین تهران گفت: محاکمه موکلم نجفی در روز 10 تیرٍ، دروغ محض است که رسانه‌ها بدون آگاهی از صحت و سقم خبر منتشر کردند. چرا که هنوز زمان جلسه به ما اعلام نشده است!

خبر محاکمه نجفی در 10 تیر دروغ محض بود/ زمان محاکمه مشخص نیست

به گزارش خبرنگار قضایی - حقوقی خبرگزاری موج ، رسیدن به مورخ 10 تیرماه انتظاری است نشأت گرفته از کنجکاوی قاطبه مردم، مردمی در جامعه ای  مجازی و در محافلی متشکل از شبکه‌های درهم اجتماعی، مردمی که یک به یک منتظر آغاز محاکمه محمد علی نجفی شهردار سابق تهران در روز موعود هستند تا به شخصه انتظارات خود را از یک محاکمه رسمی پی گرفته و دنبال کنند؛ گرچه شنیده‌ها از کذایی بودن زمان برگزاری دادگاه در  روز موعود حکایت دارد. اما این خلق منتظر در محافل و مجالس به ویژه در پاتوق پرشمار شبکه‌های اجتماعی این واقعه تاسف بار را هر یک به‌گونه‌ای با حلاوت و حرارت تعریف و دست به دست می‌کنند. به گونه ای که می‌توان خبری از این دست  را در پس گذشت روزها و ماه ها در زمره اخبار داغ دسته‌بندی کرد.

با این اوصاف خبرگزاری موج با هدف دستیابی به نقلی جدید و نکته‌ای نو با وکیل مدافع این متهم تماس حاصل نمود.    

*خبر محاکمه نجفی در 10 تیر، خبری که از ابتدا کذب بود

سید محمود علیزاده طباطبایی، وکیل مدافع محمدعلی نجفی در گفت‌و‌گو با خبرنگار حقوقی- قضایی خبرگزاری موج، در پاسخ به طرح این سوال که شنیده‌ها حاکی از آنست که نخستین جلسه دادگاه محمدعلی نجفی که قرار بود در روز دهم تیر ماه برگزار شود، کذب بوده!؟ آیا شما برگزاری دادگاه در روز یاد شده را تکذیب می‌کنید یا خیر؟، گفت: بله، کذب بودن این خبر را از اساس تایید می‌کنم، چرا که از ابتدا هم اساساً چنین قراری نبوده که در روز دهم تیر ماه جلسه‌ای برای رسیدگی به پرونده آقای محمدعلی نجفی برگزار شود، لذا چنین خبری را دروغی محض می‌دانم که با شیطنت و ناشی گری رسانه‌ای منتشر شده بود.

وی با یاد آوری نکته ای افزود: با این حال باید تصحیح کنم که نام شعبه رسیدگی کننده و نام قاضی که در خبر آمده بود صحت دارد و در نهایت پرونده آقای نجفی در شعبه ۹ دادگاه کیفری به ریاست قاضی کشکولی برگزار و رسیدگی خواهد شد.  

وی در ادامه با ابراز تاسف از انتشار چنین خبری متذکر شد: عجیب است که بسیاری از رسانه‌ها، حتی رسانه‌های خوش‌نام هم با شنیدن این خبر، بدون اعتبارسنجی و اطمینان از صحت و سقم خبر، اقدام به انتشار کرده بودند. با این‌حال بنده باز تصریح می‌کنم که در تاریخ دهم تیرماه هیچ برنامه‌ای در راستای برگزاری نخستین جلسه دادگاه آقای نجفی نداریم و تا کنون در این مورد، هیچ خبری به بنده که وکیل مدافع متهم هستم، ابلاغ نشده است.  

*تا زمان دادگاه مطلبی را مطرح نمی کنیم؛ شیطنت می‌شود!

علیزاده طباطبایی در بخش دیگری از این گفت و گو در پاسخ به سوال دیگری درباره ادعای برادر مقتول که مدعی شده بود حضور برخی از زنان عامل ایجاد بحران و ناسازگاری در زندگی خواهرش با شهردار پیشین تهران شده بود، چه توضیحی دارید، گفت: در چنین پرونده‌هایی معمولا اطلاعات و شایعات ضد و نقیضی مطرح می‌شود که در مورد صحت و سقم آنها در این مجال نمی‌توان اظهار نظر کرد. چرا که پرونده هنوز تکمیل نشده و طرفین درگیر این پرونده در صدد اثبات ادعاهای خود هستند.

وی در ادامه اضافه کرد: با اینهمه باید عنوان کنم که جمع‌بندی ما در مورد پرونده آقای محمدعلی نجفی با خود ایشان و دوستانی که در این پرونده نقش دارند، این است که مطلبی را فعلا مطرح نکنیم تا زمان دادگاه، چرا که این شایعات باید با دلیل و مدرک در حضور قاضی و سایر نمایندگان قانون و ذی نفعان پرونده صورت بگیرد.

*پرونده آقای نجفی روال عادی خود را طی می‌کند

 این وکیل باسابقه در تکمیل اظهاراتش یادآور شد: مضاف براین باید عنوان کنم که در این مدت اتفاق خاصی نیفتاده است و تمام اطلاعاتی که داریم اطلاعات گذشته است. در واقع علت احتیاط ما در پاسخگویی به چنین سوالاتی این است که ممکن و محتمل می‌دانیم که در پاسخگویی به سوال برخی از خبرنگاران به مطلبی اشاره کنیم که سوء تفاهم ایجاد کند و یا برخی از معاندان و کسانی که سعی دارند ماهی خود را از این آب گل آلودصید کنند، از سخنان ما سوء استفاده نمایند و شرایطی رقم بخورد که پرونده از مسیر و روال قانونی خود خارج و از دایره انصاف و عدالت منحرف شود. با این احوال پرونده آقای نجفی روال عادی خود را طی می‌کند.

*به محض اطلاع از زمان دادگاه اطلاع رسانی می‌کنم

علیزاده طباطبایی در خاتمه اظهاراتش تصریح کرد: بر خود لازم میدانم که بگویم از سوی شعبه رسیدگی‌کننده، زمان خاصی برای رسیدگی به پرونده معین و به ما اعلام نشده است. اما به محض آنکه زمان قطعی اولین جلسه دادگاه آقای نجفی از سوی دادگاه و شعبه محترم به ما اعلام شود، قطعاً اظهارنظر می‌کنم و در اسرع وقت رسانه‌ها را در جریان زمان برگزاری اولین جلسه رسیدگی به اتهامات موکلم قرار خواهم داد.

*مرور پیشینه قتل و اتهامات کیفرخواست

در تشریح پیشینه خبر فوق باید به این نکته بسنده کرد که پیش از این رسانه‌های داخلی و خارجی درسطح وسیعی اقدام به انتشار اخباری مبنی بر تشکیل نخستین جلسه رسیدگی به اتهامات محمد علی نجفی در روز دوشنبه 10 تیرماه سال جاری کرده بودند. در ادامه این خبر کذب آمده بود که در تاریخ یاد شده قاضی محمدرضا محمدی‌کشکولی در شعبه ۹ دادگاه کیفری استان تهران به اتهامات شهردار پیشین پایتخت رسیدگی خواهد کرد.

لازم به ذکر است محمد علی نجفی به اتهام قتل همسر دومش میترا استاد ، در روز و ساعتی که متعاقبا اعلام می شود، محاکمه خواهد شد. واقعه قتل میترا استاد در صبح روز سه‌شنبه 7 خرداد ماه سال جاری در برج آرمیتا منطقه سعادت آباد رخ داد که مقتول با شلیک 2 گلوله از سلاح کمری به ناحیه سینه‌اش از پای درآمده بود که با گذشت ساعاتی پس از وقوع چنین فاجعه ای، نجفی با حضور در پلیس آگاهی تهران  خود را معرفی و تسلیم قانون کرده بود.  

گفتنی است کیفرخواست صادره از سوی دادستانی، نجفی را به اتهاماتی چون؛ قتل‌عمد همسر دومش میترا استاد، حمل و نگهداری سلاح غیرمجاز و ایراد صدمه بدنی عمدی منتهی به جرح (غیرفوتی) محاکمه خواهد شد که تقاضای مطرح شده اولیای دم، نهایتاً در حکم قصاص متهم خلاصه می شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

  • ناشناس

    چرا قصاص؟
    چرا نباید مسعول. با ادم عادی فرق داشته باشه، ،
    فکرکنید ریس جمهور یه کشور زنشو کشته به یه دلیلی،، بس باید قصاص بشه،؟ این چه قانونیه، ، مسعولی که چهل سال زحمت کشیده برا ملت،، انوقت ..... واقعا متاسفم. خدا لعنت کنه باعث و بانیشو

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی