English

در بازدید از شهرک دارویی برکت عنوان شد؛

توان داروسازان ایرانی نامحدود است/نگرانی از آینده شغلی

رئیس انجمن داروسازان ایران گفت: داروسازان توان نامحدودی دارند که اگر به هم‌افزایی برسد، می‌تواند نتایج معجزه آسایی ایجاد کند.

توان داروسازان ایرانی نامحدود است/نگرانی از آینده شغلی

به گزارش خبرگزاری موج، هیات مدیره انجمن داروسازان ایران در بازدید از شهرک صنعتی - دارویی برکت، با اعطای لوح تقدیر به نصراله فتحیان مدیرعامل این شهرک و دکتر حمیدرضا جمشیدی مدیرعامل گروه دارویی برکت، از طراحی و تاسیس این شهرک تجلیل کردند.

دکتر رهبر مژدهی آذر رئیس انجمن داروسازان ایران، با برشمردن توان داروسازی کشور، گفت: به عنوان اعضای جامعه داروسازی کشور، همه‌ ما از آغاز طراحی و ساخت این شهرک، در جریان کار بودیم، اما آنچه امروز به چشم خود دیدیم، بسیار فراتر از آن چیزی بود که در ذهن داشتیم.

وی ادامه داد: حقیقتا این پروژه نمادی آشکار از توان بسیار بالای ایرانی و جامعه داروسازی ایران است و جای تقدیر دارد که افرادی از جامعه ما، همت خود را بکار گرفته و توانسته‌اند تا این پروژه‌ عظیم را بسازند، پروژه‌ که در آن چیزی کم و کسر نیست و با معیارهای داروسازی نوین کاملا منطبق است.

مژدهی آذر تاکید کرد: توسعه از همین روحیه‌ خود باوری آغاز می‌شود، زیرا وقتی ما بتوانیم منابع کشور را با درایت و دلسوزی به سمتی ببریم که ارزش‌افزا باشد و زمینه ساز برای اقدامات مولد بعدی قرار گیرد، آنگاه باید مطمئن باشیم که در مسیر توسعه و ساخت فردای بهتر قرار گرفته‌ایم.

وی ادامه داد: در مسیر دستیابی به اهداف اقتصاد مقاومتی، توسعه سرمایه گذاری ها در تولید و مدیریت کالاهای استراتژیک باید جزو اولویت های سیاستگذاران قرار گیرد و اگر صحبت از اقتصاد مقاومتی است، این شهرک می تواند یکی از بهترین نمودهای آن باشد.

رئیس انجمن داروسازان ایران، افزود: ده‌ها هزار داروساز در اقصی نقاط کشور، در قالب یک تشکل ریشه دار و بزرگ صنفی در حال خدمت‌رسانی به مردم هستند و اگر خوب دقت کنیم، می‌بینیم که داروسازان توان نامحدودی دارند، توانی که اگر به هم‌افزایی برسد، می‌تواند نتایج معجزه آسایی ایجاد کند.

به گفته مژدهی آذر، با توجه به دغدغه هایی که در خصوص آینده شغلی فارغ التحصیلان دانشکده های داروسازی در کشور وجود دارد، که دقیقا نگرانی کاملا درست و آینده نگرانه ای است، افزایش سرمایه گذاری ها در بخش دارو می تواند موجب ظرفیت سازی و رونق کارآفرینی و اشتغالزایی برای قشر داروسازان کشور شود.

رئیس انجمن داروسازان ایران تاکید کرد: داروسازان، شهرک دارویی برکت را از آن خود می دانند. مهمترین هدف صنفی داروسازان، اعتلای داروسازی کشور در مسیر ارتقاء خدمات دارویی به مردم است و این شهرک، بخشی از زیرساخت تحقق این هدف است.

در ادامه این دیدار، حمیدرضا جمشیدی مدیرعامل گروه دارویی برکت، به تشریح انگیزه‌ها، اهداف و مراحل ساخت شهرک  صنعتی برکت پرداخت و گفت: با وجود هزاران داروساز و سایر متخصصان مرتبط با صنایع دارویی، تشکل‌های فعال و صدها کارخانه، به قطع و یقین یکی از مزیت‌های مهم صنعتی کشور، صنایع دارویی است. ولی با این وجود، علاوه‌ بر مشکلاتی که برای همه‌ صنایع می‌توان متصور بود، اشکالات دیگری نیز در روند توسعه صنایع دارویی، به عنوان صنایعی ارزش‌افزا، حیاتی و راهبردی، متکی به علم و دانش، وجود داشته و دارد که باید همه‌ ما اعضای جامعه داروسازی تلاش خود را به سمت رفع این اشکالات معطوف نمایم.

وی افزود: اولین مشکلی که در توسعه صنعت دارو بوده و متاسفانه هنوز هم هست، عدم تحقیق و مطالعه کافی برای سرمایه‌گذاری و احداث واحدهای داروسازی است و حاصل چنین رویکردی این است که امروز شاهدیم، برای بسیاری از داروها، تولیدکنندگان متعددی داریم.

جمشیدی، مشکل دیگر صنایع دارویی را درون نگری آن عنوان نمود و گفت: عمده‌ کارخانجات دارویی ما با توجه به نیاز داخل و بی توجه به محدودیت ظرفیت‌های بالفعل و بالقوه تولید هر دارو؛ ساخته شده است، زیرا کمتر نگاه صادراتی داشته‌ایم و این درحالی است که صادرات دارو، مسایل خاص خود را دارد.

وی، عدم پیوند دانش و تحقیق با صنعت و تولید را سومین مشکل صنایع دارویی دانست و افزود: هم دانشگاه‌های خوبی داریم و هم کارخانه‌های داروسازی، اما ارتباط مناسبی بین این دو برقرار نکرده‌ایم و این در حالی است که اساساً دارو، ماهیت تحقیقاتی دارد و بحث نوآوری در آن حائز اهمیت است.

مدیرعامل گروه دارویی برکت، ادامه داد: مشکل بعدی صنایع دارویی؛ پراکندگی واحدهای دارویی کشور و عملکرد جزیره‌ای آنها است.

وی تاکید نمود: البته ایجاد رابطه‌ هم‌افزا بین کارخانه‌های داروسازی، به الزاماتی نیاز دارد که یکی از آنها وجود زیرساخت‌های مناسب، جهت تجمیع جغرافیایی متناسب واحدداروسازی است. تلاش ما بر این بود که با احداث شهرک صنعتی - دارویی برکت، این اشکالات را از سر راه توسعه صنایع دارویی برداریم.

به گفته جمشیدی، مطالعات لازم برای فراهم‌سازی زیرساخت‌های محیطی و تولیدی با نگاهی بلند مدت، در شهرک دارویی برکت محاسبه و فراهم شده تا آنجا که دو- سه برابر نیاز و استانداردهای جهانی، آب، سیستم پساب و تصفیه خانه مجهز برای پسماندهای کارخانه‌ها، برق، تلفن، شبکه فیبر نوری و فضای سبز و.. پیش‌بینی شده است.

وی اضافه کرد: در محل استقرار واحدها به  گونه ای عمل شده که دانشگاه بین‌المللی در جنب شرکت‌های دانش بنیان و در کنار کارخانه‌های خارجی و داخلی، به طور منطقی و هم افزا دور هم قرار گیرند.

مدیرعامل شرکت دارویی برکت، تاکید نمود: ما این شهرک را برای کل صنف ساختیم و آماده هر گونه همکاری برای تبدیل شدن سرمایه‌های اندک تجمیع شده داروسازان سراسر کشور، در قالب شرکت و یا تعاونی و یا هر ماهیت دیگر حقوقی هستیم. در این همراهی هیچ چشم‌داشت مالی نداریم، زیرا رسالت خود را تقویت بخش خصوصی لایق می‌دانیم.

وی در پایان با تشکر از اعضای هیات مدیره انجمن داروسازان ایران، گفت: لوح تقدیری که امروز به دست شما به شهرک اهدا شد، برای ما بسیار با ارزش است، زیرا احساس می‌کنیم، راهی را که چندسال قبل و با وجود همه‌ مشکلات آغاز کرده ایم، مسیر صوابی بوده و این موضوع ما را مصمم‌تر از قبل به ادامه این راه امیدوار می سازد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی