English

عرضه تنقلات در بوفه‌ مدارس ممنوع است

تغذیه سالم در رشد و یادگیری کودکان موثر است و صبحانه یکی از مهم‌ترین وعده‌های غذایی است که ممکن است با خوردن تنقلات به این وعده غذایی اهمیت داده نشود، از این‌رو فروش تنقلات در مدرسه ممنوع شده است.

 عرضه تنقلات در بوفه‌ مدارس ممنوع است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج یزد، تغذیه سالم، انرژی لازم را برای تحرک و یادگیری به کودکان می‌دهد،  یکی از پراهمیت‌ترین غذاها برای کودکان، غذای دارای پروتئین است.

کودکانی که به صبحانه خود اهمیت بیشتری بدهند، قطعا در  مدرسه از توانایی‌ ذهنی بیشتری بر خوردار هستند.

کودکان در ابتدای روز میل زیادی به غذا ندارند؛ بنابراین متخصصان تغذیه تاکید دارند حجم کمی از غذا خورده شود و در ساعاتی از زنگ‌های تفریح هم به ادامه صبحانه بپردازند. 

متخصصان امر تغذیه بر فروش تنقلات و غذاهای بوفه‌ای در مدارس نقد دارند، آنها معتقدند این مواد غذایی مخل رشد سالم در کودکان خواهد بود و مشکل‌ساز می‌شود.

یوسف نیایی، متخصص تغذیه در یزد و رئیس گروه تغذیه معاونت بهداشتی دانشگاه، می‌گوید: طبق دستورالعمل ابلاغی در پایگاه «تغذیه سالم در مدارس»، عرضه تنقلات در بوفه‌های مدارس ممنوع است و این امر توجه ویژه والدین و مسئولان مدارس به مواد غذایی عرضه شده در بوفه مدارس را می‌طلبد.

وی بر صبحانه مقوی در دونوبت تاکید دارد و می‌افزاید: کودکانی که مواد غذایی شیرین و پروتئین‌دار در وعده صبحانه مصرف می‌کنند، سالم‌تر هستند.

آیا این خبر مفید بود؟
خبرنگار:
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر