English

ایجاد زنجیره کامل بهره گیری از ظرفیت انرژی خورشیدی

استاندار یزد گفت: در راستای تحقق این چشم انداز باید در مسیر تولید سلول های خورشیدی، مزارع خورشیدی، ذخیره سازها، مزارع رمز ارز و ... حرکت کرد.

ایجاد زنجیره کامل بهره گیری از ظرفیت انرژی خورشیدی

به گزارش خبرگزاری موج یزد،  مهران فاطمی استاندار یزد تولید برق خورشیدی را یکی از محورهای اساسی سند یزد نوین دانست و گفت: با توجه به قرارگیری یزد در بهترین موقعیت جغرافیایی به لحاظ تابش و تعداد روز آفتابی، یکی از هدفگذاری های استان در این حوزه تولید 2000 مگا وات برق خورشیدی است.

وی با اشاره به تدوین چشم انداز «ایجاد زنجیره کامل بهره گیری از ظرفیت انرژی خورشیدی» در سند یزد نوین خاطرنشان کرد: در راستای تحقق این چشم انداز باید در مسیر تولید سلول های خورشیدی، مزارع خورشیدی، ذخیره سازها، مزارع رمز ارز و ... حرکت کرد.

فاطمی در همین راستا ادامه داد: با توجه به اهمیت حوزه انرژی خورشیدی در استان یزد، امکان اختصاص یکی از مناطق ویژه اقتصادی استان به حوزه انرژی های پاک و انرژی خورشیدی وجود دارد.

استاندار یزد در پایان از سرمایه گذاری سرمایه گذاران در حوزه انرژی خورشیدی استقبال کرد و از آمادگی استان جهت فراهم سازی زمینه ها سرمایه گذاری در این حوزه خبرداد.

شایان بذکر است که در این نشست تفاهم نامه احداث نیروگاه های خورشیدی با مجموع ظرفیت 200 مگاوات در استان فی ما بین استاندار یزد و مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری برق و انرژی غدیر منعقد و مبادله شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر