English

استاندار یزد تاکید کرد:

ضرورت توسعه سیستم های پایش تصویری شهرک های صنعتی

در کارگروه اجرای نظام عملیاتی مصون سازی پدافند شیمیایی ضرورت توسعه سیستم های امنیتی شهرک های صنعتی مورد تاکید استاندار یزد قرار گرفت.

ضرورت توسعه سیستم های پایش تصویری شهرک های صنعتی

به گزارش خبرگزاری موج یزد،  کارگروه اجرای نظام عملیاتی مصون سازی پدافند شیمیایی در صنایع شیمیایی استان به ریاست مهران فاطمی؛ استاندار یزد و به منظور بررسی تهدیدات شیمیایی و رفع خطرات مرتبط برگزار شد.

 مهران فاطمی؛ استاندار یزد در این نشست، به ضرورت تهیه بانک اطلاعاتی صنایع و کارخانجات خطر زا اشاره و بر تهیه این بانک اطلاعاتی در استان یزد تاکید کرد. 

 وی با بیان اینکه کلیه واحد های صنعتی موظف به همکاری کامل برای ارایه اطلاعات مربوط به نگهداری مواد و تجهیزات اشتعال زا شیمیایی هستند، تصریح کرد: هدف از تهیه بانک اطلاعاتی در این حوزه، «ارائه آموزش های لازم»، «تکمیل طرح حفاظت فردی» و «تامین اقلام و تجهیزات مورد نیاز» است.  

فاطمی به حادثه آتش سوزی اخیر شهرک صنعتی یزد اشاره و خاطرنشان کرد: در صورت نشر گاز شیمیایی آمونیاک یا انفجار مخزن آمونیاک واحد مربوطه، این حادثه می توانست ابعاد دیگری داشته باشد.  

استاندار یزد با اشاره به وضعیت تجهیزات آتش نشانی و اطفاء حریق استان، افزود: یکی از اقدامات مورد پیگیری در استان باید «تقویت تجهیزات حوزه آتش نشانی» و «تجهیزات خاص مقابله با آتش سوزی شیمیایی» باشد.   وی در ادامه به نقش ارتقاء آگاهی در پیشگیری از حوادث و مدیریت آن ها اشاره و بر برگزاری دوره های آموزشی تخصصی مقابله با آتش سوزی های ناشی از اشتعال مواد شیمیایی تاکید کرد.  

فاطمی در پایان با اشاره به ضرورت توسعه سیستم های پایش تصویری شهرک های صنعتی به منظور افزایش امنیت مجموعه ها، خاطرنشان کرد: همه واحد ها موظف به پایش تصویری و پوشش نقاط کور مجموعه خود هستند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر