English

بسته ویژه خبری پلیس یزد از کشف کالای قاچاق تا بازگرداندن وجه کلاهبرداری شده به حساب شاکی

بسته خبری پلیس یزد از کشف قاچاق تا کشف موتور سیکلت سرقتی نشانگر تلاش بی وقفه نیروی انتظامی یزد و دغدغه آن برای امنیت استانمان است.

بسته ویژه خبری پلیس یزد از کشف کالای قاچاق تا بازگرداندن وجه کلاهبرداری شده به حساب شاکی

به گزارش خبرگزاری موج یزد،  سردار "عباسعلی بهدانی فرد" فرمانده انتظامی استان یزد، گفت: ماموران ایستگاه بازرسی شهید "مدنی" یزد هنگام انجام وظایف ذاتی یک دستگاه تریلی "جک" را متوقف کردند. 

 

لیوان های خارجی فاقد مدارک توقیف شد 

وی ادامه داد: ماموران انتظامی در بازرسی انجام شده از تریلی 10 هزار و 400 دست لیوان خارجی فاقد اسناد و مدارک گمرکی را کشف و یک متهم را نیز دستگیر کردند.

  فرمانده انتظامی استان یزد با بیان اینکه این محموله از جنوب کشور به مقصد "تهران" حمل می شد گفت: کارشناسان ارزش این کالای کشف شده را 60 میلیارد ریال برآورد کرده اند. 

سردار بهدانی فرد در پایان خاطرنشان کرد: متهم با تشکیل پرونده به سازمان تعزیرات حکومتی استان یزد معرفی شد. 

 

بازگرداندن وجه کلاهبرداری شده به حساب شاکی

 سرپرست پلیس فتا استان یزد از عودت مبلغ 3 میلیارد ریال به حساب شاکی خبر داد. 

"حسن ابولحسینی" گفت: در پی مراجعه یکی از شهروندان به مرکز فوریت های سایبری و طرح شکایتی مبنی بر کلاهبرداری 3 میلیارد ریالی با شگرد برنده شدن در قرعه کشی بررسی موضوع در دستور کار مرکز فوریت‌های سایبری پلیس فتا استان یزد قرار گرفت. 

این مقام مسئول ادامه داد: شاکی در اظهارات خود عنوان کرد؛ کلاهبردار از طریق شبکه‌های اجتماعی با ترفند برنده شدن در قرعه‌کشی رادیو با وی تماس گرفته و پس از اغفال و اخذ رمز حساب کاربری اقدام به فعال سازی اینترنت بانک و برداشت غیرمجاز از حساب بانکی می کند. 

سرهنگ ابوالحسینی افزود: پس از اخذ اظهارات شاکی با بررسی‌های فنی و شیوه شگردهای خاص پلیسی بلافاصله حساب کلاهبردار مسدود و مبلغ سرقت شده به حساب شاکی عودت داده شد. 

سرپرست پلیس فتا استان یزد ادامه داد: شهروندان دقت داشته باشند برای جلوگیری از برداشت غیرمجاز از حساب بانکی، اطلاعات حساب بانکی به خصوص رمزهای خود را در اختیار افرادی که از طریق مختلف به ویژه تماس های تلفنی و واتساپی با آنها ارتباط برقرار می‌کنند قرار ندهند.

  وی خاطرنشان کرد: درصورتی‌ که با چنین مواردی برخورد کردند موضوع را سریعاً از طریق سایت پلیس فتا به نشانی www.cyberpolice.ir ویا با شماره تلفن 096380 تماس و با کارشناسان مرکز فوریت های سایبری پلیس فتا در میان بگذارند.

 

کشف موتورسیکلت سرقتی در بافق 

سرهنگ "روح اله مرادی" جانشین انتظامی بافق گفت: مأموران گشت کلانتری 11 شهدای بافق در راستای ارتقاء امنیت اجتماعی و با گشت زنی در سطح شهر موفق شدند دو دستگاه موتورسیکلت سرقتی را کشف کنند. 

مرادی افزود: این موتورسیکلت ها در هفته جاری سرقت شده بود که با هوشیاری مأموران، موتورسیکلت ها کشف و طی مراحل قانونی به مالباحتگان تحویل شد.

جانشین انتظامی بافق از شهروندان خواست ضمن رعایت نکات ایمنی، وسایل نقلیه خود را به تجهیزات ایمنی مجهزکنند تا مورد سرقت واقع نشود.

کشف وانت پیکان سرقتی در "اردکان "  فرمانده انتظامی شهرستان اردکان از کشف یک دستگاه خودرو وانت پیکان سرقتی خبر داد. 

"اکبر شفیعی" در تشریح جزئیات این خبر، اظهار داشت: ماموران پلیس آگاهی شهرستان اردکان حین گشت زنی، یک دستگاه خودرو وانت پیکان سرقتی را شناسایی کردند. 

وی بیان داشت: پس از بررسی به عمل آمده از سامانه پلیس مشخص شد خودرو سرقتی بوده و جهت بررسی بیشتر به پلیس آگاهی انتقال داده شد. 

فرمانده انتظامی شهرستان اردکان به شهروندان توصیه کرد: مالکان خودروها می بایست با سرلوحه قرار دادن اصل هوشیاری، خودروهای خود را به وسایل هشدار دهنده و ایمنی مانند دزدگیر و قفل فرمان، با رعایت هشدارهای انتظامی و ایمنی مانند پرهیز از پارک خودرو در نقاط تاریک و خلوت، از وقوع چنین مواردی پیشگیری کنند.

 

هشدارهای پلیس خاتم پیرامون پیشگیری از سرقت اشیاء و لوازم خودرو 

سرهنگ "محمود ایزد پناه" سرپرست انتظامی شهرستان خاتم گفت: شهروندان باید جهت پیشگیری از سرقت وسایل داخل خودرو، توصیه های پلیس را جدی بگیرند تا سارقان را در اهداف شومشان ناکام گذارند. 

سرهنگ ایزد پناه یادآور شد: شهروندان باید مشخصات کامل ضبط خودرو و شماره سریال آن را بنویسند و نگهداری نمایند و همچنین از قراردان پخش خودرو در زیر صندلی و داشبورد خودرو خودداری و تا جایی که ممکن است برای خودروی خود از ضبط کشویی استفاده کنند و در زمان خروج از خودرو آن را از محل خود خارج کنند.

  این مقام انتظامی تصریح کرد: از گذاشتن کیف دستی و اشیاء قیمتی در جلوی داشبورد، روی صندلی جلو و صندلی عقب خودرو و در معرض دید خودداری کنید زیرا ممکن است سارق در محل حضور داشته باشد و پس از دور شدن شما اقدام به سرقت کند. 

سرهنگ ایزد پناه ادامه داد: هنگام دریافت پول از بانک یا حمل اشیاء قیمتی با خودرو ممکن است سارقان در کمین شما باشند؛ قبل از حرکت کردن با خودرو هرگونه حرکت مشکوک اطراف خود باشید و در توقف های کوتاه مدت شیشه خودرو را بالا برده و دربها را قفل کنید.

  ایزد پناه گفت: چنانچه شیشه یا قفل درب خودرو معیوب شده در کوتاه ترین وقت ممکن نسبت به رفع عیب آن اقدام کنید و درصورت پنچر شدن خودرو برای خروج و تعویض چرخ، درب خودرو را بسته سپس اقدام به تعویض چرخ کنید.

 

دستگیری 5 شکارچی غیر مجاز در روستای اسلامیه

"تفت"  سرهنگ "نادر نادری " درباره جزئیات این خبر گفت: در راستای اجرای طرح خلع سلاح و مهمات غیر مجاز شکارچیان ماموران پلیس اطلاعات و امنیت عمومی با همکاری عوامل یگان حفاظت از محیط زیست و انجام کار اطلاعاتی و گزارش های مردمی 5  شکارچی غیر مجاز در حین شکار در کوه های اطراف روستای اسلامیه توسط عوامل پلیس اطلاعات و امنیت عمومی در شهرستان شناسایی و طی هماهنگی با مقام قضایی نامبردگان دستگیر و جهت سیر مراحل قانونی به دادسرا معرفی شدند. 

جانشین انتظامی شهرستان تفت تصریح کرد: افرادی که به صورت غیرمجاز دست به شکار بزنند توسط پلیس دستگیر و به مراجع قانونی معرفی خواهند شد.

 

تریلر حامل 312 کیلو تریاک توقیف شد 

سردار "عباسعلی بهدانی فرد" با اعلام این خبر، گفت: در پی کسب خبری مبنی بر تردد یک دستگاه تریلر حامل تریاک در پوشش حمل بار تجاری در یکی از محورهای مواصلاتی استان یزد موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران پلیس مبارزه با موادمخدر این فرماندهی قرار گرفت.

وی تصریح کرد: ماموران با انجام اقدامات اطلاعاتی و تحقیقات پلیسی با شناسایی تریلر مورد نظر در عملیاتی ضربتی و غافلگیرانه این خودرو را درمحور "کرمان – یزد" متوقف و در بازرسی از آن موفق شدند312 کیلو و600گرم تریاک  که در لابه لای بار خودرو جاساز شده بود کشف کنند. 

فرمانده انتظامی استان یزد از دستگیری یک متهم در این ارتباط خبر داد و افزود: خودرو نیز توقیف و متهم پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شد. 

سردار بهدانی فرد با تأکید بر مبارزه قاطع و مستمر پلیس با قاچاقچیان و توزیع کنندگان مواد مخدر، از شهروندان خواست تا در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت مشکوک، به ویژه در زمینه تهیه و توزیع موادمخدر، مراتب را به مرکز فوریت‌های پلیسی 110  اعلام کنند.

آیا این خبر مفید بود؟
خبرنگار:
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر