English

محمد آیینی:

مدیر کل جدید راه و شهرسازی یزد جوان گام دوم انقلاب است/بازآفرینی شهری در استان یزد پیگیری شود

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری در مراسم تکریم و معارفه مدیرکل راه و شهرسازی استان یزد با تبریک به احسان خواجه رضایی گفت: بازآفرینی شهری در استان یزد پیگیری شود.

مدیر کل جدید راه و شهرسازی یزد جوان گام دوم انقلاب است/بازآفرینی شهری در استان یزد پیگیری شود

به گزارش خبرگزاری موج یزد، محمد آیینی معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری در مراسم تکریم و معارفه مدیرکل راه و شهرسازی استان یزد با تبریک به احسان خواجه رضایی گفت: احسان خواجه رضایی جوان گام دومی است و انتظار نتایج خوبی در دوره مدیریت ایشان داریم.

وی بیان کرد: در راه و شهرسازی که متولی موضوع بسیار مهمی در کشور است ما مسئول حفظ جان انسانها در حوزه راه با برطرف کردن نقاط حادثه خیز و در حوزه مسکن با مقاوم سازی هستیم.

آیینی گفت: این مجموعه بالاترین سهم را در معیشت دارد، مسکن بیش از 35 درصد در سبد هزینه خانوارها و حمل و نقل 11 درصد و در شهر های بزرگ بالای50 درصد هزینه خانوارها مرتبط با راه و شهرسازی است و از همه مهمتر نبود مسکن یکی از موانع ازدواج است.

معاون وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: فارغ از همه محدودیت ها و با توجه به اینکه 100 هزار نفر در طرح نهضت ملی در استان یزد ثبت نام کردند باید در کنار همکاری و همراهی که استاندار باید از مسکن سازی داشته باشد با جدیت کار کرد.

وی در موضوع مقاوم سازی محلات و محدوده هدف باز آفرین شهری گفت: بافت حاشیه ای و بافت تاریخی در استان یزد سهم زیادی در  زمینه بازآفرینی شهری دارد که پرداخته نشده و آمار سرشماری نفوس و مسکن سال 95 نشان می دهد که باید از جهت مقاوم سازی به آن پرداخته شود.

وی با بیان اینکه بیش از 80 درصد 9هزار و 500 هکتار از بافت استان یزد نیاز به مقاوم سازی دارد، افزود: پهنه استان یزد از خطر بالایی در برابر زلزله برخوردار نیست ولی نوسازی و مقاوم سازی باید جدی گرفته شود و کار بیشتری در استان یزد لازم دارد.

معاون وزیر راه و شهرسازی بر تشکیل ماهانه ستاد بازآفرینی استان و شهرستانها تاکید و عنوان کرد: استان یزد جزو 3 استان اول در این حوزه پروژه اقدام ملی مسکن است ولی در حوزه نوسازی مقاوم سازی بناها وضعیت خوبی در استان یزد وجود ندارد.

***درخواست اعتبار برای بافت 1000 هکتاری یزد در شورای پول و اعتبار

وی گفت: برای مقاوم سازی بافت 1000 هکتاری یزد در شورای پول و اعتبار درخواست خواهیم داست تا اعتبار ویژه برای بهسازی و مقاوم سازی آنها استفاده شود.

آیینی گفت: یکی از سفارش های مهم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب این است که ما وظیفه داریم بر رفع عیوب ساختاری دستگاه خودمان و ضعف های مدیریتی اهتمام داشته باشیم و در کنار برجسته کردن ارزش های الهی خدمت کنیم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر